• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Jonali:  tbmh, skrev ju
     "Men en sak som fick mig att mysa lite var när du skrev att pappan till bebisen kollade på större bil för att NI skulle få en stor familj. Det lät jättemysigt! Hoppas för din och barnens skull att allt ordnar sig till slut. Det låter ju mer och mer lovande."

Det reagerade jag oxå på, låter ju verkligen bra de där Håller med henne fullt ut att de låter mer och mer lovande för er två, eller ska man säga kommande 5

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
  • Hallonfot

Solstraalen: Du har inte fått magkatarr? Det har jag till och från och det gör sååååå ont i magen. Enda som hjälper är Losec eller rejäla pruttar men de är inte alltid så lätta att framkalla.

Jonali: Jag tyckte också det lät så mysigt att han köper en stor bil så att hela ER familj ska få plats.

Vicke: Vi är ju så himla många som skriver här och jag tror att fler med mig har massor av sidor att läsa när vi väl kommer in att man glömmer vilka man vill kommentera. Jag läser dock ALLA inlägg men när jag väl kommer till slutet så har jag glömt vilka jag vill kommentera. Ibland kan det också kännas fånigt att kommentera något som skrevs 10 sidor bakåt i tråden. Hoppas du i alla fall fått bekräftelse på att du inte är osynlig här nu! *kramar*

• solstraalen
    Hallonfot skrev 2007-03-19 07:48:34 följande:
    Solstraalen: Du har inte fått magkatarr? Det har jag till och från och det gör sååååå ont i magen. Enda som hjälper är Losec eller rejäla pruttar men de är inte alltid så lätta att framkalla.Jonali: Jag tyckte också det lät så mysigt att han köper en stor bil så att hela ER familj ska få plats. Vicke: Vi är ju så himla många som skriver här och jag tror att fler med mig har massor av sidor att läsa när vi väl kommer in att man glömmer vilka man vill kommentera. Jag läser dock ALLA inlägg men när jag väl kommer till slutet så har jag glömt vilka jag vill kommentera. Ibland kan det också kännas fånigt att kommentera något som skrevs 10 sidor bakåt i tråden. Hoppas du i alla fall fått bekräftelse på att du inte är osynlig här nu! *kramar*
    Jag tror de bara var tarmarna. Har tid hos bm imorrn ( ÄNTLIGEN, inte vart där på 17 veckor ), så ska prata med henne nu.
    Hur yttrar sig magkatarr?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
  • FruRundberg
    Generad Tack solstraalen & tbmh! Jo man e extra känslig ibland.. 

Sol: Det där med gaserna måste vara skitjobbigt.. min mage svullnar upp som en stenhård sten efter jag jobbat natten.. det gör väldigt ont.. men så fort jag kommer hem så kommer allt.. Så jag kan förstå att du har ont som inte kan få ut det..
    hehe å faktiskt är det kommande 6 då R har en son sen innan oxå *ler*

tbmh: *kram* Förstår att det är jobbigt.. man måste ibland koncentrera sig på något annat så man inte blir helt tokig av oro eller sorg när det är svårt å jobbigt... eller vad det än är som man har det jobbigt med.. min "räddning" brukar var stirra stint här på nätet å bara läsa.. orkar inte alltid skriva nått.. för jag kan bli så känslig som jag nu blir när vi är så många som skriver vilket iofs är kul att vi är! *leR*
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Beckah82

Fy vad jag känt mig OFF att hänga med i tråden...har missat massor senaste dagarna...*trampar på tår*

Känner du igen dig:

Person: -Oj! När ska du ha? (tittar på din mage och vaggande foglossningsgång med uppspärrade ögon.

Du: -hm...ja...om alldeles för länge....juli...

Person: -JUNI?! (ser chockad ut)

Du: -eh...nä...JULI... (både du och person skruvar lite generat på er och börjar prata om annat istället)

Eller är det bara jag? Fan så tröttsamt...jag är inte ens stor, många här inne har MYCKET större mage...ni måste få höra massvis?

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • SannaKaarina

Halvblod jag är ledsen för din väninna.

jag fick missfall för ex antal år sen då jag och min vän var gravida samtidigt. visst var jag helt knäckt för mitt barn och mina drömmar. men jag älskade hennes son lika mycket för det. jag var med henne jämt. ge henne bara lite tid så kanske det blir bättre.

• Hallonfot

Solstraalen: Jag får ont när jag stressar, ätit för fet eller för stark mat eller druckit för mycket kaffe. Magen blir uppblåst och spänd och gör jätteont. Tyvärr verkar det som om den är svår att bli av med. Jag kan ha bra perioder som kan vara länge (flera månader) men sen rätt vad det är dyker den upp utan att jag tycker att jag ändrat något i mitt liv. Hoppas att det är något annat för dig!

Tbmh: Förstår om du inte orkar tänka på din mammas situation hela tiden. Det är nog bra att koncentrera sig på något annat. Min mamma fick för några veckor sen åka in i misstänkt hjärtinfarkt och det var hemskt (det visade sig att det istället var en förvarning om hjärtinfarkt men eftersom vi har en historia av tidiga dödsfall i hjärtinfarkter så blev jag livrädd och då kände jag behov av att koncentrera tankarna på annat).

• SannaKaarina

Beckah. jag säger till alla att inte bebben som är stor att det är bara jag som är så tjock så det ser ut så :p då vågar dom inte säga så mycket :p men som jag känner nu så fasar jag för början på sommaren

• Jen2006

Beckah: Fick höra samma sak förra veckan (och jag har nog ganska liten mage i jämförelse med andra...) men jag tror nog mest att det var för att magen har växt explosionsartat sista veckorna. Personen i fråga såg mig för tre veckor sedan och så igen och tyckte väl att allt hade kommit på de tre veckorna (troligen pga olika kläder oxå)

Men visst är det lite jobbigt att höra!!

• FruRundberg

Haha.. ja beckah det får jag höra princip varje dag.. nästan iaf..
    Typ:
    Oj va stor du e ska du ha snart?
    Eller... är det två där i?
    Som när jag var på FK förra veckan..
    Så har du sökt Föräldrapenning frågade hon mig.. öh.. nä inte än.. borde jag göra det redan??
    Jo det tycker jag sa hon.. du ska väl ha snart??
    Nää.. i juli säger jag då!
    Oj.. såg ut som du ska ha närsom helst sa hon då..
    tack för den liksom..*suck*

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3