Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

solstraalen skrev 2007-04-05 08:10:00 följande:
    solstraalen skrev 2007-04-05 08:03:49 följande: Vet någon hur många kalorier som är rekomenderat som gravid att äta per dag?Jag MÅSTE börja räkna kalorierer stenhårt nu känner jag. Jag vill inte vara stillasittandes pga smärtan i knäna sista månaderna. Jag MÅSTE sluta gå upp i vikt nu. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28ingen aning men det borde la vara lite mer än det man brukar vara rekomenderad som icke gravid skulle ja tro..googla lite är du säker på att det är maten du äter osv? d är inte vatten i kroppen osv, eftersom du klagar på svullna ben oxå? jag gick upp över 30 kg me saga. och bm sa åt mig å sluta äta så mycket. men problemet var ja åt juh inget direkt. utan det var bara vatten i kroppen på mig.. Med Anton å Saga var de inge vätska.. får se hur de e denna gången.Har inte lidit av svullna ben de andra gångerna. Så less på detta så du anar inte Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
    förstår dig verkligen!! inte kul å gå upp så mycket i vikt. när ja vänta saga var ja redan 20-25 kg över vikt. sen plussa på 30kg+ på det..sluta kanske på +60kg. va inge skoj.
    såg ut som en vandrande vatten balong..d var hemskt nå sjukt svullen.
    och efter förlossningen blev ja ennu mer svullen i benen fatta inte riktigt hur det gick till men fan säger ja bara. kunde knappt stå på benen för det gjorde så ont å d kändes som man skulle gå på plastpåsar fyllda med vatten..
  • mrsbygg

jag é bara 162. och med saga började ja på strax över 75kg. sluta någonstanns över 100. slutade väga mig för ja mådde bara ennu sämre utav det...

men denna gången har ja haft tur! tror ja, hoppas ja
    börja på 69, och nu ligger ja på 77 ungefär. hoppas bara d inte blir allt för mycket mer..

• mrsbygg

sol: absolut!! stöttar dig gärna! så lyxa till det i påskhelgen nu så får du starta hårt på måndag

• mrsbygg
    solstraalen skrev 2007-04-05 08:31:58 följande:
    sol: absolut!! stöttar dig gärna! så lyxa till det i påskhelgen nu så får du starta hårt på måndag Tack :)Ja nu har dessutom ringt mvc och nån sköterska där skulle be min barnmorska å skicka en remiss till en dietist och att det var brådskande.Jag är ju MKT väl insatt i kalorier och kost och så där av alla mina viktnedgångar förut, men får se om hon har någe mirakel att komma med.Sa att jag ska göra allt och det menar ja oxå. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
    härligt hoppas du får nå bra råd!

själv sätter man fart så fort ungen är ute!! iof måste ja la amma men men..lite små banta kan man la börja med? och bo på gymmet...
  • mrsbygg

tänkte hör me er som har barn redan

tänkte köpa en trehjuling till saga i 2½ år present.
    eller ska ja satsa på en två hjuling me stödhjul på en gång? vet inte riktigt hur ja ska göra hehe..

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-04-05 10:40:40 följande:
    nån här som käkar T. Niferex?? underar om man mår illa av dom o vad sdom kostar..BM sa åt mej o köpa dom nämligen..
    ja mår inte illa av dom..dom kosta 130 kr har ja för mig...
  • mrsbygg

hitta en super fin cykel för 800 på teamsportia.
    en röd! sambon tyckte det var bra ifall vi får en pojk så kan han ärva den sen. titta på en rosa me blommor förs

ska åka å kika på den i helgen tänkte jag...hitta hjälm oxå så hela paketet skulle gå på 1000kr helt okej...ska kolla om sagas mormor eller morfar vill hjälpa till lite me pengar så kanske ja kan köpa det redan i helgen! så kan hon få komma ut å öva på måndag

• mrsbygg

setat å läst igenom nu hehe...
    blir nog en vanlig cykel med stödishjul. men det får vänta vi har inte pengar nu och min mamma hade ingen lust att sponsra så hon får vänta lite

har vart å handlat tog 2 timmar Förvånad var proppat me folk!! vanligtvis hade d kanske tagit 20-30 min..men 2 timmar!!! helt galet...

har sån äcklig huvudvärk. vet inte va ja ska göra. tog alvedon å sov en stund tidigare idag men alvedon hjälper inte på mig. imun mot skiten..svin drygt..

enda som hjälper lite är ipren å dom får man inte äta nu juh

snart ska ja äta jordgubbar å vaniljglass!! dom hade massa jordgubbar på maxi, så köpa me mig två paket om bara skit ungen ville sova. hon vägrar verkligen..

blev helt chockad att hon somna igår.

nehe kika lite på tv och försöka få saga å sova..

nån som har tips mot huvudvärk/migrän??

• mrsbygg
    Mjukis82 skrev 2007-04-06 09:16:10 följande:
    Guten Morgen alla goa töser!Långfredag idag ja... hmm, ska på påskfest här på gården med bostadsrättsföreningen i eftermiddag. Innan dess har vi bara planerat in att åka o göra lite påskfint på kyrkogården.Här e en till som sover fruktansvärt dåligt för tillfället... och anledningarna avlöser varandra. Antingen så är det för att jag måste gå upp o kissa (inatt var jag uppe 6 gånger) eller så snarkar sambon eller så bökar lillan rundor i magen eller drömmer jag riktigt otäcka mardrömmar (vet inte hur många gånger jag har förlorat detta barn vid det här laget! ) eller så är jag hungrig osv osv... det tar aldrig slut! Konstigt att man är konstant trött eller???mammab: Tips mot huvudvärk och migrän borde jag ju vara expert på vid det här laget eftersom jag har haft det konstant sen i julas typ, men nä... jag har inget sådär konkret! Prova att ta panodil och gå o lägg dig i ett svalt och mörkt rum och sov/vila.L2K: Vi har berättat för alla att det är en tjej till vi väntar. Dels kan vi inte hålla oss och dels så är alla så nyfikna och dom frågar ju o så. Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    ska prova d igen då! men panodil är la det samma som alvedon?
  • mrsbygg

jaha, huvudvärken sitter kvar blir galen..

100 dagar kvar idag!! så idag börjar den riktiga nedräkningen. så jäkla skönt!!
    så äckligt trött på att vara gravid. det enda man kan njuta av är allt mat..men det får man inte heller göra utan att behöva gå upp 320952075248 kg..

suger å vara gravid!!

men men..ska trycka i mig lite frukost nu och försöka ta det lungt. huvudet sprängs snart..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3