Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

L2K skrev 2007-04-06 17:08:29 följande:
    mammab - tur att du ser nånting positivt med att vara gravid! Och oliver, det lät ju supergott!!!!! Måste kolla om jag har några kvar i kylen. Kanske inte passar så bra till bakad potatis och räker men iaf. Vi kommer fira påskafton hemma hos min mormor. Är en tradition som vi haft sen jag var liten. Tjocka släkten kommer och jag lär väl va tjockast av alla. I år ska vi ha knytkalas och jag har fått på min lott att göra tzatziki som ska räcka till oss alla. Ska göra på en hel hink yogurt... Återstår att se hur många det räcker till. Alla älskar grekisk mat där....  Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    mja mjo..fast det är juh inte speciellt positivt d heller. går juh upp massor i vikt..
  • mrsbygg
    zandrisen skrev 2007-04-06 17:22:02 följande:
    Mat: Här blir det fläskfilé, potatisklyftor och bearneiesås, och sen Gino med färska jordgubbar till efterrätt, GOTT!!!! Angående de små livens rörelser i magen, så kan jag meddela att min lilleman i några dagar har försökt slå sig ut med hammare och slägga (känns det som  iaf) strax under vänster revben, F*N vad ont det gör! Beckah, haha, det var en rejäl mage det ja... Blir mest irriterad på folk som kommenterar min mage nu, jag VET att jag är stor, och nej, jag SKA inte ha tvillingar... Håhåjaja, undrar hur man kommer att se ut på slutet??? *hugaligen* mammab, sen du började snacka om liver så har jag satt i mig 2 burkar...! Visste inte att matsug kunde smitta av sig...
    haha ja oliver är mums!! hade tänkt fixa vitlöksmarinerad fläskfile imorrn, med egna klyftisar å beasås!

urk fick nå städ nille, fixa disken torka å damsög i köket precis hehe..
    nu ska ja börja fixa käk!
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-04-06 18:53:02 följande:
    JoNaLi - ja, man blir lätt suktad i den här tråden, av både det ena och det andra. Mysigt att hon bor där ute. Jag har bara varit där två gånger, när sambon, svärfar, pappa och svägrarna seglat Tjörn runt. Vi kvinnor fick ta landvägen runt. Hehe Jag har hittills klarat mig från dumma kommentarer och klappar på magen (om man bortser från sambon dårå ) men det är väl för att jag går hemma. Kan tänkte mig att det hade varit annat om jag hade jobbat, står ju i kassan på Donken... Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    hehe jobbar du på donken?? har ja me gjort..va rätt skoj, men mycket slit för lite pengar!

tror ja fortfarande är anställd där. gick på mamma ledighet -04. har inte hört från dom sen dess..hehe
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-04-06 19:08:42 följande:
    mammab - kolla upp det på en gång!!!!! Du kanske har rätt att få ut lite pengar då ju!!!! Mig har dom försökt stryka flera gånger men för mig är det en anställning bättre än ingenting. Dessutom!!!! Lyssna nu!!!! Tre månader efter förlossning får man ett litet bidrag från dom. Sen får man ett till tre månader efter att man börjat jobba. Så ring du och be om nya löneuppgifter tex och när dom inte hittar dig säger du att du har varit föräldraledig sen Saga föddes och att dom får kolla upp det.Kan ju va så att du har rätt att tillgodoräkna dig nåt därifrån när du bråkar med fk med ju!!!! Hur har situationen sett ut sen Saga föddes? Hur länge hade du föräldrapengning? Hur är det nu? (Minns inte, vet att du pratat om det förut...) Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    åh fan..men känns lite löjligt att komma nu efter 3 år hehe...
    tog ut fp i 8 mån ca. sen började jag plugga med csn..

var juh på fk. och det var krångligt alla datum hit å dit..hehe...
  • mrsbygg
    JoNaLi skrev 2007-04-06 19:10:56 följande:
    Åh.. får man äta gratis där då eller måste man betala för det?? ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    vi fick avdrag på lönen..men va fan..sket i det ja år gratis varjde dag då chefen inte jobba
  • mrsbygg
    copernicus skrev 2007-04-06 19:21:04 följande:
    Fy vad snålt av donken, har ni inga förmåner alls?I butiken jag jobbar har vi 25% på ord. priser och tävlingar där vi kan vinna olika fina priser. Fick den här månaden både cd-presentkort på 150 kr.  och p-kort på makeup-store för 350 kr.På fredag ska jag till makeup store på sminkning, fick det i julklapp av min sambo coh får då plocka ut varor för 495 kr. också plus mina 350:- ska bli så vårfin!!
    njä inte va jag vet..vi brukar la få nå sunkig julklapp. men d är la d enda...

jag fattar inte att dom inte ens hört av sig någonting..?! jag jobba som en idot där!
    men en annan vän till mig som jobba där förut sa upp sig..henne ringde dom flera månader efter att sagt upp sig å fråga om hon kunde komma in å jobba..

men men..ja bryr mig inte. så skumma människor som jobbar där nu + att det vart ägar byte...gillar d inte alls..
  • mrsbygg

saga fick precis färska jordgubbar å vaniljgalss

vi ska mumsa på vårat lite senare!!

• mrsbygg
    copernicus skrev 2007-04-06 19:39:35 följande:
    mammab:vad tråkigt, jag menar ibland får man inte tillbaka nåt för all tid man lägger på jobbet!Företaget jag jobbar för är verkligen måna om personalen på många sätt- inte alla! men vi får tex. inte betalt för p-möten utan får pengar att gå ut och äta för vilket är bra för sammanhållningen!Jag förstår om du inte vill tillbaka till donken om det är dålig personal där!!Löste det sej med sgi för dej?Jag har också massor av papper och ser inte fram emot att ta kontakt med fk!!Pratade med dem i höstas men tror jag måset skicka in papper igenha ha nu helt plötslig har jag fått alla smilys  som ni andra haft ett tag! Skojsigt!
    nope. sgi löste sig inte..förlorade min sgi för nånting..det var krångligt..
    men men..tog ut mina sista mamma dagar som ja hade kvar me saga nu så då borde ja få lite pengar iaf..men måste till fk nästa vecka iaf..för det står fortfarande att jag är anställd på donken så dom räknar fortfarande min sgi på det! skumma dom där på fk...
  • mrsbygg

hk??

vart ska jag ringa för att få reda på alla grejjer? hänger inte med alls hehe..

• mrsbygg

haha okej..jo får ringa hk nästa vecka då..
    vad ska ja säga å fråga dom då?

inte ett dugg insatt i det här...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3