• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Tania
    Trollie:  Jag kan först avfresta dig med att det inte ens var gott med lakrits. Det var ju sötlakrits och det gillar jag inte så värst mycket... men man tar ju vad man har.

Och det där med tröttheten så ska jag ta upp det med BM när jag ska dit och innan dess måste jag nog ta något "uppiggande". Jag har ju tvingat i min stackars son katrinplommonjuice pga hans mage så då får jag väl föregå med gott exempel och tvinga i mig själv blutsaft.

Sen har jag funderat på om det har med ljuset att göra. På jobbet har vi ju starka lampor och sen när jag kommer hem så är allt så mörkt och soft belysning. Tror att det kan påverka.

...och så hjälper det ju inte att jag har en stor, skön soffa och en stor, mjuk, mysig filt i den.

Tack för omtanken, det värmde!!
  • solstraalen

Tbmh: en nyfiken fråga, vad står "tbmh" för?=)

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Trollie

tbmh Det var för sent med "avfrestning", men det blev Chokladris eller vad dom heter (man blandar cocosfett, choklad och vårgårdaris plus lite annat) har bakat och donat en del den här veckan för vi ska ha födelsedagskalas både fredag å lördag så nu är nästan alla sötaker fixade, bara tårtorna och själva maten kvar, märker att man inte har samma ork som vanligt men jag älskar verkligen att vara i köket!

• Mamasita

Solstraalen: Har hittat två corny sidor med namn från hela världen som kan vara kul att kolla på www.babynamesworld.com och www.babynames.com - det finns skandinaviska namn också. Man kan göra specialsökningar.. Vilgot är i alla fall jättefint!!

Förresten, det där med vikt.. Jag är asså bara fet.. Det syns knappt nån mage - jag är lite besviken (besvikten!) för man vill ju ha en liten kula. Jag har inte gått upp så mycket i vikt, faktiskt, men jag är så där osmakligt lönnig.. Fasen, jag har ingen kamera - annars skulle jag visa!
    det är lite lömskt med alla dessa semlor - två för 25.. Har köpt en melon som jag tittar på.. ska äta den innan jag äter nåt annat..

Alla ni med broccoli och annan kålmatsnojja - vet ni att det är stor mängd kalcium i dessa grönsaker och säkert ett sätt för er kropp att begära kalcium på ett smart sätt!!

Å när det gäller järnbrist så finns det nåt som heter Niferex och är järnflisspån i tablettform - funkar klockrent och innehåller inga animaliska biprodukter som gör en hård i magen!!

Får man äta mögelost förresten? Sporerna försvinner ju inte med värme..? Vad säger era bm om sånt? min är militant med det..

• Trollie

Har jag förstått saken rätt så är det helt okej att äta ädelostar bara dom hettas upp ordentligt, listeriabakterien dör vid 70grader tror jag det är, det är för att ostarna är gjorda på opastöriserad mjölk man inte ska äta dom rätt upp och ner när man är gravid!

• copernicus

mamasita: angående att vara "fet"
    vi var på fest för ett par veckor sen då säger en kompis när hon ser mej (till min sambo) hon är inte bara tjock hon är fet också. Hmm hur ska man tolka det
    jag ska då minsan inte gå upp ett gram till nu!! Vaddå är det nu man ska börja gå upp??Näee

• Mamasita

Trollie: Jag formligen älskar ostar!! Så så länge man hettar upp den så är det okej.. Ska nog göra lax i ugn med ädelost.. mjammm...

• Mamasita

copernicus: AJJJJ!! vad gör man!?! sa du nåt till henne? jag hoppas att du var kräkligt supersnäll och berömde henne med nåt så att hon verkligen mådde skit för vad hon sa.. Finns inget bättre försvar än att bara vara den helt underbara..
    Vet du, vi har ju faktiskt den bästa årstiden för att få barn för om vi har ork och fysik så kan vi knalla en bra runda med vagnen varje dag och bli hälsosam på kuppen.. Vad kan hon?
    Det är min plan i alla fall..

Hoppas att amningen funkar som en fettsugning denna gången.. Väntade ihärdigt på att det skulle inträffa sist men neh.. då var jag så hungrig hela tiden..
    Var det någon annan som fick matnojja när de ammade?
    Jag gick upp mer efter graviditeten än under..
    Denna gången då jag gått upp under graviditeten hoppas jag på en tvärtomeffekt.
    *snella Gud*

• copernicus

ja som tur är känner jag henne väl och vet att hon skämtade, hon har tre barn och ser likadan ut. men ändå!
    matnoja?? Fick dessutom barn lagom till jul och den feta maten, gick inte ner många kilon till min besvikelse.
    Men som sagt sommar, promenader och sallad gör nog susen!
    Jag SKA ner allt den här gången!!!

• Mjukis82

Här e en till som ska gå ner i vikt efter denna graviditeten... Än så länge har jag bara gått upp 1.5 kg sen inskrivningen, men har massor kvar sen förra graviditeten, plus att jag har massa kilo sen innan... så i nuläget snackar vi 35-40 kg! Vi ska ju gifta oss sommaren 2008 så jag hade gärna varit smal tills dess... får helt enkelt hoppas på att man får möjlighet att amma denna gången och att det hjälper, och sen blir det nog massor av promenader + viktväktarna!

Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3