• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    JoNaLi skrev 2007-02-28 08:12:14 följande:
    Trollie skrev 2007-02-28 07:56:50 följande: mammab: Jag är lite som dej jag oxå äter de jag känner för, men det lär straffa sej speciellt som jag inte rör mej nästan något nu . Annars har jag ett jobb som gör att jag är igång hela dagarna plus att jag alltid går till jobbet. hehe äsch då! jag kör med "jag är gravid, jag får äta va ja vill, ska endå bli fet" stilen ska synas att man klämt ut en unge, inte som alla andra smaaaaala mammor som klämmer ut ungen sen står dom där dagen efetr me sina magrutor och glänser *inte alls avundsjuk, nääääädåååå...* humm.... Haha.. nää inte jag heller.. *rullar med ögonen*Ni är makalösa med att skriva..*L* här e man borta från tråden lite så är det massor med sidor att läsa Har inte läst allt men skummat lite lätt..Usch har mått lite i å så det sista.. med psyket.. känner mig bara trött å helt hemsk mamma... Så dålig tålamod så ja vet inte hur det ska komma tillbaka.. Jag å min dotter är på krigstigen varje dag.. om allt å inget.. är det bara vi? Känns så.. alla andra verkar så glada å lyckliga med snälla barn.. hehe känns som jag e ensam om allt..*L*Jag hoppas att det vänder snart för jag orkar bara inte ha det så här varje dag..Nu orkar jag inte äns sitta här mer.. måste sova.. ska jobba inatt.. Ha det så bra alla tjejer!! Å hoppas era maga mår bra med!KRAM!!! ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Du är inte ensam!!!
    Jag är som en häxa mot Anton ofta, iaf känns det så.  De e så han kommenterar mitt humör ganska ofta.
    Jag hoppas verkligen de släpper snart, så här vill man ju inte vara

Men en stor kram till dig!

kramis
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Trollie

Jag väntar ju mitt första barn så här är det sambon som hamnar i skottlinjen för min korta stubin . Hormonerna verkar svalla hos dom flesta av oss, men det måste ju vara ännu jobbigare om till råga på allt har deprission, styrke kramar till er!

• Jessa6

Åh vad det ska snöa... Inte alls kul, tänkte jag skulle cykla till AF idag men det blir nog till att gå...

• Sylt

Jag gick upp över 20kg förra gången, men hade gått ner allt det + lite till efter tre månader. Väntar mig samma effekt denna gång *håller tummarna* Förvånad

Trotsiga barn finns det nog gott om.... vi har en son hemma som vi skulle behöva skicka iväg på militärläger (fast vi tror att vi hade fått honom i retur fortare än kvickt). Det finns INGET som kan få honom att ändra sig när han väl bestämt sig. Just nu kämpar vi med medicin. Hot, mutor - inget hjälper. Vad man kan trösta sig med i detta är att han kommer iaf inta att bli överkörd eller trampad på här i livet.......*övertalar mig själv att det är en bra egenskap*
    Denna gången hoppas jag på en lung, fin, proffessors-typ som bara gillar böcker o gör aaaallt som hans föräldrar vill *önska kan man ju alltid*

• little baby

Godmorgon tjejer.
    Idag är min lediga dag har jobbat sen i fredags, men ändå så är jag uppe tidigt idag konstig man är...Skrattande

Idag ska jag iväg o shoppa lite grann.Penga mun Ska bli såå roligt. (kanske därför amn flyger upp ur sängen Flört)

Ja mitt tålamod är inte heller det bästa men det är oxå mitt första barn, så jag beundrar ER som redan har barn hemma som kanske är i trotsåldern eller liknande *puh*
    KRAM PÅ ER!

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Trollie

Solstraalen tänkte att du kanske hade nått under dunder tips för svanken men det är samma som dom sagt till mej, lättare sagt än gjort att stå å gå rätt!

Jessa här har det snöat i flera dagar nu, JAG VILL HA VÅR NU

• solstraalen
    Trollie skrev 2007-02-28 08:38:57 följande:
    Solstraalen tänkte att du kanske hade nått under dunder tips för svanken men det är samma som dom sagt till mej, lättare sagt än gjort att stå å gå rätt!Jessa här har det snöat i flera dagar nu, JAG VILL HA VÅR NU
    Ja precis.. jag kommer på mig jätteofta att "slappna av" i svanken å då står man där med ankstjärt..
  • Trollie

Solstraalen kollade i ditt galleri så nu vet jag hur jag kommer att se ut om ett tag , vi kan ju alltid kolla om det finns sånna där ankstjärts trosor (som små bebisflickor har) i våran storlek, det tror jag skulle göra succse !

• solstraalen
    Trollie skrev 2007-02-28 08:47:19 följande:
    Solstraalen kollade i ditt galleri så nu vet jag hur jag kommer att se ut om ett tag , vi kan ju alltid kolla om det finns sånna där ankstjärts trosor (som små bebisflickor har) i våran storlek, det tror jag skulle göra succse !
    *asg* Ja de vore verkligen något!!!
  • Emmyss

Hörrni, har en fråga bara sådär till er som har barn tidigare. Hur mkt hjälper de till hemma?

Mina är snart 4, snart 6 och nyss 7 fyllda. De hänger upp sina kläder när vi varit ute (bär ut dem i grovköket o hänger upp), bäddar sina sängar på helgerna (vi går upp så tidigt i veckorna), då hjälper jag den Linus som är minst, och sen plockar de fint på sina rum en gång i veckan, minst. Dammsuger o sånt gör jag eller maken. Tycker det är svårt att veta vad som är rimligt.

Hur har ni det?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3