• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • copernicus

vi ska också ev gifta oss -08 och jag tänker inte göra det och se ut som en julgris!!
    Jag tänker köra gi för det tror jag fungerar på mej. Sen måste jag passa mina mattider och inte glömma bort att äta, vilket faktiskt är ett stort problem för mej.
    Amningen gjorde inte att jag gick ner i vikt vilket jag hade hoppats på, däremot blev jag fruktansvärt hungrig
    Men i sommar blir det annat då jä....

• mrsbygg
    Mamasita skrev 2007-02-27 20:59:46 följande:
    Solstraalen: Har hittat två corny sidor med namn från hela världen som kan vara kul att kolla på www.babynamesworld.com och www.babynames.com - det finns skandinaviska namn också. Man kan göra specialsökningar.. Vilgot är i alla fall jättefint!!Förresten, det där med vikt.. Jag är asså bara fet.. Det syns knappt nån mage - jag är lite besviken (besvikten!) för man vill ju ha en liten kula. Jag har inte gått upp så mycket i vikt, faktiskt, men jag är så där osmakligt lönnig.. Fasen, jag har ingen kamera - annars skulle jag visa!det är lite lömskt med alla dessa semlor - två för 25.. Har köpt en melon som jag tittar på.. ska äta den innan jag äter nåt annat..Alla ni med broccoli och annan kålmatsnojja - vet ni att det är stor mängd kalcium i dessa grönsaker och säkert ett sätt för er kropp att begära kalcium på ett smart sätt!!Å när det gäller järnbrist så finns det nåt som heter Niferex och är järnflisspån i tablettform - funkar klockrent och innehåller inga animaliska biprodukter som gör en hård i magen!!Får man äta mögelost förresten? Sporerna försvinner ju inte med värme..? Vad säger era bm om sånt? min är militant med det..
    jag skiter i va jag får å inte får äta om jag ska vara ärlig! tycker bara det är väldigt överdrivet att ha järn koll på vad man "får och inte får" äta när man är gravid..
    man äter väll enda allt med måtta, även nä rman inte är gravid?!

jag äter det jag vill och det jag tycker är gott..
    sen broccoli äter jag iof annars oxå i stora lass så tror inte det bara är bäbisen som vill ha kalcium..men kan vara ett tecken varför jag slukar i mig mjölk och andra grejjer me mycket kalcium i! fast jag har alltid älskat mjölk! så himmla gott....

usch sån jäkla huvudvärk haft i två dagar nu! hatar alvedon hjälper juh inte! *suckar*
  • Åsa82

tänkte fråga er som vekar kunna dtta med smärtor, jag får ont i benen och runt höfterna när jag gå långt, vad tusan kan det vara ?? gör baar ont om jagtyp går långa sträkor inte om jag skall gå en kortis som till kiosken för att köpa kvällstidnigen som ligger 500 meter bort vad tusan kan detta va ? mina vänner som haft foglossning säger att det nte är det så vad tusan kan det vara ?? hjälper inte om jag håller upp Lilten heller ....börjar bli jobbigt jag älskar ju vara ute och gå, dess besvär hade jag inte när jag väntade thea... skall till bm den 7:e menvill ju gärna veta vad det är innan dess lixom. vart såhär ni i ca 6 veckor. 

• copernicus

jag tycker att det låter som foglossning, men det kan ju vara legamenten som spökar också.
    Ta det lite lungt och gå med kortare steg när du promenerar få se om det kan hjälpa.

• Prinsessan Zelda

det kan vara foglossning. det märks och sitter lite olika på olika människor. jag får tex ont i benen, det strålar ner i låren.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Trollie

mammab:
    Jag är lite som dej jag oxå äter de jag känner för, men det lär straffa sej speciellt som jag inte rör mej nästan något nu . Annars har jag ett jobb som gör att jag är igång hela dagarna plus att jag alltid går till jobbet.

• mrsbygg
    Trollie skrev 2007-02-28 07:56:50 följande:
    mammab: Jag är lite som dej jag oxå äter de jag känner för, men det lär straffa sej speciellt som jag inte rör mej nästan något nu . Annars har jag ett jobb som gör att jag är igång hela dagarna plus att jag alltid går till jobbet.
    hehe äsch då! jag kör med "jag är gravid, jag får äta va ja vill, ska endå bli fet" stilen
    ska synas att man klämt ut en unge, inte som alla andra smaaaaala mammor som klämmer ut ungen sen står dom där dagen efetr me sina magrutor och glänser *inte alls avundsjuk, nääääädåååå...* humm....
  • Trollie

Man kan ju alltid tänka på Victoria Beckham för så vill jag inte se ut, helt sjukt vad mager hon är, samma storlek som en normal sjuåring! Nej vi kör på ät och var glad !

• FruRundberg
    mrsbygg skrev 2007-02-28 08:03:02 följande:
    mammab: Jag är lite som dej jag oxå äter de jag känner för, men det lär straffa sej speciellt som jag inte rör mej nästan något nu . Annars har jag ett jobb som gör att jag är igång hela dagarna plus att jag alltid går till jobbet. hehe äsch då! jag kör med "jag är gravid, jag får äta va ja vill, ska endå bli fet" stilen ska synas att man klämt ut en unge, inte som alla andra smaaaaala mammor som klämmer ut ungen sen står dom där dagen efetr me sina magrutor och glänser *inte alls avundsjuk, nääääädåååå...* humm....
    Haha.. nää inte jag heller.. *rullar med ögonen*

Ni är makalösa med att skriva..*L* här e man borta från tråden lite så är det massor med sidor att läsa Har inte läst allt men skummat lite lätt..

Usch har mått lite i å så det sista.. med psyket.. känner mig bara trött å helt hemsk mamma... Så dålig tålamod så ja vet inte hur det ska komma tillbaka..
    Jag å min dotter är på krigstigen varje dag.. om allt å inget.. är det bara vi? Känns så.. alla andra verkar så glada å lyckliga med snälla barn.. hehe känns som jag e ensam om allt..*L*

Jag hoppas att det vänder snart för jag orkar bara inte ha det så här varje dag..

Nu orkar jag inte äns sitta här mer.. måste sova.. ska jobba inatt..
    Ha det så bra alla tjejer!! Å hoppas era maga mår bra med!
    KRAM!!!
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • mrsbygg

Jonali, du är inte den enda som mår dåligt!
    själv har ja en trotsig två åring här hemma som jag bara har lust att låsa in på rummet å låta henne vara där till hon vuxit upp!
    men så får man inte göra va?! Generad

själv har jag äntligen fått blivit sjukskriven pga min depression. så nu är jag det fram tills den 30 april. sen blir det nog förlängt! känns lite små skönt...
    ska lämna in den lappen idag sen säka sjukpenning!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3