• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Sylt

Sååå svårt med namn. Sonen´s namn hade vi bara klart, ingen tvekan (Sigge). Lillebror är mkt svårare..... Kanske Svante? Vi har ett ganska ovanligt/krångligt efternamn så vi vill gärna ha ett lätt, kort o enkelt förnamn *funderar*

Lukas är superfint! Molly, Vilgot är också en favvo. Tycker att man skall ta namn som känns rätt även om det är kul med ngt som är mer ovanligt.... Svårt....

• annki72

Ja det är svårt med namn, vi ju stora barn tonåringar på 15 och 18 år som oxå ska vara med och bestämma, så det är inte lätt att hitta ett namn alla 4 gillar

har inte sagt till dom att dom ska få en syster, 18 åringen är bergis på en lillebror, gissa om han blir överraskad på förlossningen

• annki72

jasg har köpt semi elastiskt stödbälte från Gula Rehab.

Jätte bra skönt att ha på sig, jag hde det på mej inatt och himmel vad skönt det var, sovit som en stock inatt

Sen läser jag å lappen att man INTE ska använda bältet på natten.

Vaför? Nån som vet?

• Jessa6

Såg att det diskuterade bilar, någon som har erfarenhet av Opel Astra kombi eller Opel Zafira? Vi har nu en Opel astra sport, en så där liten loppa som man minsann inte får in varken barnvagn eller barn...Går inte alls, sambon köpte den innan vi blev tillsammans. Nu får det bli mer familjebil!!

• LindaoJohan

anki72; tror det kan ha att göra med att kroppen måste få "vila". När du sover slappnar ju kroppen av, likaså rygg. Bältet ska användas när du rör dig, när du belastar ben och rygg. Jag har läst en kurs till massör och då pratade vi mycket om att kroppen återhämtar sig när vi sover... kan ju vara så.

• mrsbygg

gud va jag är trött idag..helt slut..

försöker komam på nån mat tills idag men svårt helt tomt i kylskåpet..suck..
    behöver åka handla men varken lust eller fått in någon lön än..suck.

• mrsbygg

ah!! jag vet va d blir för mat..blev super sugen på broccoli låda så d får det bli!
    så himmla gott....mmmm

• Ella174

mammab, hur gör du din broccolilåda?

• mrsbygg
    Ella174 skrev 2007-02-27 15:10:49 följande:
    mammab, hur gör du din broccolilåda?
    anväder detta receptet..

4 dl kokt pasta t ex skruvar
    300 g frysta broccolibuketter
    1 tsk salt
    1 krm svartpeppar
    4 ägg
    2 1/2 dl matlagningsgrädde
    1 1/2 dl Kvibille riven ädel

Sätt ugnen på 200 grader. Koka broccolin i lättsaltat vatten ca 1 min. Låt den rinna av. Blanda broccoli och pasta i en smord form. Salta och peppra. Vispa ihop ägg,grädde och ädelost. Häll det i formen. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min.

super gott!!
  • mrsbygg

sen är sagas typ älsklings grönsak broccoli så hon tycker oxå d är super gott!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3