• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mjauen

Hallonfot:
    tycker oxå att det är heljobbigt att va förkyld. Det här är andra omgången för mig. Var sjuk för ca en mån sen me halsont o feber o nu har det brutit ut igen. typiskt...!
    Sitter som bäst och sörplar på en mugg varm svartvinbärssaft- lindrar lite för stunden.
    Krya på dig!

• Ella174

L2K, jag blev gravid samma helg som min sambo friade....

• MORRIZ

Hej Tjejor!

Jag är så ARG o LEDSEN just nu....!!!!!
    Sökte ett nytt jobb för några veckor sedan. Då sa de att jag skulle bli kallad till yttligare en intervju, och nu ringde han precis och sa att alla tjänster var redan tillsatta men att de skulle höra av sig om det skulle behövas extra timmar...
    Jag blir så arg när de bara struntade i att höra av sig förrän allt var klart.
    Jag VET att det är för att jag är gravid!

• Hallonfot

Mjauen: Usch, det lät inte kul. Jag har i alla fall sluppit min feber nu så jag kan jobba. Det lustiga är att jag i en veckas tid varit helt täppt i ena näsborren och inget i andra. Skönt att kunna andas men det känns rätt konstigt.

Oj, vad många som planerar bröllop. Kul! Vi gifte oss sommaren 2005 och det var verkligen jätteroligt både att planera och genomföra.

• L2K
    Ella174 skrev 2007-02-28 12:02:51 följande:
    L2K, jag blev gravid samma helg som min sambo friade....
    Det är nåt magiskt med bröllop och frierier alltså.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Mjukis82

Nu ska vi iväg... håll tummarna för oss!

Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • annki72

ÅH vad avundsjuk jag blir på er som planerar bröllop, vi gifte oss i mars 2006 och det var bland det roligaste jag gjort.

• copernicus

Hallå alla!
    Ja vi hade också planerat giftemålet till sommaren, ja innan vi visste av bebisen. Eftersom jag jobbar med smycken kändes det lämpligt att handla medans jag har rabatt. Allt kostar ju så.
    Vi har förlovningsdag 5/6 så vi tyckte att det passade bra, men innan vi hann ringa kyrkan så hörde en klasskompis av sej och berättade att han ska gifta sig den 30/6 i malmö. Vi insåg att vi inte skulle kunna samla alla mina kompisar en gång till samma månad så då funderade vi på juli eller augusti, men då kom nästa kompis (dessutom från samma gäng) och berättade om bröllop i augusti i Vimmerby. Då ställde vi in vårt och det var ju tur! Nu när jag vet vad som väntas.
    Tyvärr tror jag inte att jag kan vara med på bröllopet i Malmö, eftersom det är så nära inpå bf och sååå långt hemifrån.
    Men nu pratar vi om bröllop 08 istället, men det beror lite på formen efter förlossning!

Jag har inte köpt kläder än men ringarna är nästan bestämda, jag är otroligt kräsen numera.

Kul att det är så många som planerar då vet vi vad som skrivs sen när bebisarna är födda

• Vickyb

Hej tjejer.. Har jobbat idag igen, skall jobba imorgon oxå. Känner att det var ett tag sen man jobbade Är helt slut på kvällarna, somnar jättetidigt varje kväll.
    Har inte hunnit eller orkat läsa igenom, får ta det i helgen..

Har en hemskt trotsig tvååring här hemma med som tar all tid. Hon blir vansinnig när jag sitter här, så jag får respektera det och sitta en stund på kvällen.. Fast då vill jag ju hellst umgås med sambon på vår "lediga tid"

Hoppas alla haft en bra vecka hittills. Det har jag iaf. Underbart att jobba igen.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • solstraalen
    Emmyss skrev 2007-02-28 09:45:58 följande:
    Hörrni, har en fråga bara sådär till er som har barn tidigare. Hur mkt hjälper de till hemma?Mina är snart 4, snart 6 och nyss 7 fyllda. De hänger upp sina kläder när vi varit ute (bär ut dem i grovköket o hänger upp), bäddar sina sängar på helgerna (vi går upp så tidigt i veckorna), då hjälper jag den Linus som är minst, och sen plockar de fint på sina rum en gång i veckan, minst. Dammsuger o sånt gör jag eller maken. Tycker det är svårt att veta vad som är rimligt.Hur har ni det?
    Min grabb på 7år får sköta sitt rum själv. Hänger alltid upp sina ytterkläder själv och lägger smutskläderna i tvättkorgen. Han dukar även bort från bordet själv då vi har ätit.
    Slänger han sopor så får han faktist 1kr/påse, något vi alltid kört och förmodligen kommer göra ett tag till
    Ibland dammsuger han självmant, så de får han gärna göra
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3