• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Sylt

.... för er som letar "cravings" kan jag bara tipsa om jordgubbskräm med vispad grädde.... *slurp* Inbillar mig att jag köper det till sonen som är sjuk....*man lurar väl alltid ngn*

• mrsbygg
    veronicaq skrev 2007-02-27 18:13:16 följande:
    MAMMAB!!!va o köpte ingridienserna nyss!heheblev så sugen.. men ska stoppa i "va de nu heter"("vit brokoli typ) åxå!mumsfilibba v.21 med lilla killen i magen!
    blomkål! hehe...
  • Trollie

Här åt vi lasgane med lite "vitbroccoli" till.
    Ska gå tillbaka ett par sidor och skriva upp receptet som du la ut mammab, lät super gott! jag älskar oxå broccoli och brysselkål (brysselkålen brukar jag bara koka lätt i riktigt salt vatten sen har jag smör och salt på och smaskar i mej , som tur är har jag och sambon väldigt lika smak på matfronten, man måste lära upp dom !

• veronicaq

hahah jaaa jaaa mobba mej bara!!hahaSkrattande

BLOMKÅÅÅÅÅÅÅÅL!!

Nu står hela skiten i ugnen! me hungry!!

v.21 med lilla killen i magen!
  • Tania

God kväll: Jag har inte varit så PÅ idag. Ligger nerbäddad i soffan med datorn i knät och lakritsremmar i munnen.

Jag är så hemskt trött hela tiden. Fick jag skulle jag lägga mig och sova i soffan direkt efter jobbet... men sonen måste ju ha mat så jag får vänta till bolibompa... visserligen kan jag inte somna då utan ligger bara å blundar.

Ang vikt! När på dagen väger ni er? Jag väger mig på morgonen när jag går upp och jag ligger fortfarande på +2kg sen grav.start. Konstigt med tanke på de hemska gottegott-ovanorna jag tagit till mig.
    Godis och snask VARJE KVÄLL!!!!

Ang krämpor! Idag har jag inte kunnat böja mig framåt pga smärtor i nedre delen av ryggen och bäckenet. Men det gick bra ändå... jag körde lite extra med pappa å grabbarna på jobbet bara hjälp hit... bär dit... lyft här... plocka där....

Snart kommer de att längta tills jag går på ledighet, hehe.

• Tania
    veronicaq skrev 2007-02-27 19:06:00 följande:
    hahah jaaa jaaa mobba mej bara!!hahaBLOMKÅÅÅÅÅÅÅÅL!!Nu står hela skiten i ugnen! me hungry!!v.21 med lilla killen i magen!
    Hhaahaha... blomkål Skrattande
  • L2K

Phhuuu... Ni är så snabba ibland.

mammab - jag tycker också att det är samma smak på bysselkål och broccoli men sambon tvärvägrar att hålla med. Säger att broccoli är okej men brysslisar äckligt.

Ang. att gå till sjukgymnast under graviditet... Min BM skrev en remiss till sjukgymnasten så jag betalar inte för det. Då är det samma som vid mvc-besök. Kanske nåt ni andra ska kolla upp!!!

Tens har jag testat lite dom andra två gångerna men inte riktigt blivit fan av, däremot så fick jag låna hem apparaten så jag kunde använda den även hemma.

Själv ska jag vagga iväg på akupunktur istället. Vet redan från början att det funkar på min kropp och läste dessutom i en gammal gravidtidining att det skulle vara det bästa vid foglossning så nu ska det testas.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • copernicus

mmm vad mycket mat snack det är nu!!
    Blev så sugen på broccoligratängen! Måste skriva ner receptet!
    Själv har jag precis ätit men blir sugen ändå.

Angående att mondeon är liten så kan jag berätta att kombin är lika stor som v70 och det räcker gott till för oss!!

Ni pratade om ett recept på brysselkål och jag har ett som jag älskar!!

5oo g färsk brysselkål
    1 rödlök hackad
    2 dl vispgrädde
    1/2 påse saffran (0,25 g) ev mer
    1 tsk pressad citron
    1 tsk salt
    1 krm svartpeppar

Koka brysselkålen knappt färdig
    Stek rödlök i smör
    I med resten och smaka av

supergott på julbordet också!

• Trollie

tbmh vad jobbigt att vara sådär trött och låg, det har ju hängt i ett tag på dej nu, har du kollat om det kanske är dags för lite god blutsaft ! Vad det gäller vikten så kan jag ju inte säga att den står stilla precis 8-9 kilo nu och är i vecka 20 undrar var detta ska sluta !
    Sen ska du inte skriva och fresta med lakrits onda människa !
    Sköt om dej!

• solstraalen
    LindaoJohan skrev 2007-02-27 17:59:37 följande:
    ha en bra kväll på er allihopa! nu ska jag äta, sen ska vi ner till bm och få lyssna på hjärtljud igen! *mys* www.lindisen.bloggagratis.se
    Hur sent går du till bm egentligen ?=)
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3