Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

Vickyb skrev 2007-04-11 12:17:52 följande:
    Sorry ..www.familjeliv.se/Forum-5-72/m19402346.htmlMin sambo fyller 35 nu i maj och jag undrar vad man kan bjuda på för mat till ca 17 personer.. Funderar på potatissallad, rostbiff och nån god sallad till och kanske till och med kycklingkklubbor.. hm.. Men känner att det kanske inte är det roligaste. Mammab, du kanske har några goda förslag
    har ni grill?

varför inte en buffe med lite blandat kallt och varmt...

lite grillspett me fläskfile och goda grönsaker å lite pastasallader med kanske lite soltorkade tomater, basilika och någon god parmesan att riva över lite grovt? och/eller vanlig sallad?
    ev. lite kyckling klubbor eller spätt. massor av gott bröd och nån ost bricka?!

lite små förslag iaf
  • mrsbygg
    JoNaLi skrev 2007-04-11 12:18:42 följande:
    Mina bröst läcker oxå sånt gulaktigt klegg..ibland lite vitare å ibland bara klart.. men så fort man klämmer lite på de så kommer det.Det märkte även killen sist! Han gapade stort å såg helt förundrad ut! Du! Sa han.. det kommer mjölk från dina bröst! Hehe..ja..det börjar produceras nu sa jag..Men måste man inte suga på brösten för att det skall komma sa han..Nä..Är du säker?? Å så tittade han lite misstänksamt på mig.. hahaha ja jag e säker sa jag..*ler*Men sen tyckte han bara det va roligt.. oj nu blev jag kanske lite för privat igen??..
    haha gulligt...ja sa nyss till sambon att mina tuttar läcker igen..
    hans komentar.."jag kan gärna ligga brevid å torka me papper " stackarn är översexuell just nu haha...allt för att få se lite boobs...
  • mrsbygg

ses sås! glömde sås taziki?! stavning? hehe...men det är super gott att ha till grillat...
    eller nå andra goda kalla såser..en som passar till kyckling är :creme fraich, konc. apelsin jucie och lite salt..blanda och mums!!!

• mrsbygg
    Beckah82 skrev 2007-04-11 13:11:29 följande:
    Tsatziki brukar jag göra!Riven gurka, saltad och avrunnen i silBlanda med Grekisk eller Turkisk youghurt (sån fet 10% i hink)I med salt och svartpepparPressa ner massvis med vitlökEn skvätt oljammmmm....till allt!Till all mat och som dip till grönsaker eller chips hihi allra bäst till grillad mat.
    samma somjag men ja har även en svätt vinäger oxå..
    godast blir det om det får stå ett dygn i kylskåp...då drar den åt sig mer av smaken från gurkan! mums..
  • mrsbygg

vart å handlat lite..en STOOOOR burk oliver redan klämt i mig 1/4 av burken hehe..

sen ett glass låda me blandade glassar från gb..gött gött....

haft lagom ont i magen idag efter bärandet på tvätten osv...så helt slut..
    nu ska ja gå och tvätta rent mitt sår på knät, sen fixa rent i köket!!

• mrsbygg

va roligt att det börjar dimpa in tjejbäbisar oxå!

sitter å trycker i mig en sandwich..mmmm..ska snart ta lite mer oliver, hehe...

• mrsbygg
    Calylite skrev 2007-04-11 20:21:10 följande:
    Lindisen81 sånt möte ska vi går på här med, man lär ju få veta mer än vad man vill mammab Haha, lika bra du döper ditt barn till Oliver om kille och Olivia om tjej _________________________Jag ska på andra MVC mötet på fredag, ska ta och fråga om kejsarsnitt, nu har man gått och vankat för länge om det och vill kunna sova utan att få panik över en dag närmare.
    haha tack för namn förlaget. vi gilla nästan Oliver juh!! hehe....
  • mrsbygg

haha måste ta en päronsplit sen

fan saga..somna nu då....hon kom precis upp igen suck..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3