Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

Lindisen81 skrev 2007-05-20 17:37:22 följande:
    mammab; nu e jag nog oxå fast i den där king grejen!
    haha stackare

ang slemmisen, min var geleaktig och genomskinlig..kom hela tiden när ja var på toa..riktigt snuskigt faktiskt..urk..
  • mrsbygg

nu ska ja mosa potatis! sen blir det mat..

*bjuder på ungsgratinerad falukorv m. potatismos och broccoli...*

• mrsbygg

skönt, idag har bäbis vart relativt lung, så inte haft allt för ont idag..
    men nu ligger den bara och trycker, ist för att böka, sparkas och trycka neråt...

ne nu ska ja försöka hitta ett blivande databord..

• mrsbygg

mmmhmm....ja som sa att bäbis va lugn...tji fick jag...
    sparka sönder ett revben på mig..nu gör d ont å andas oxå. skoj skoj...

typ 3 lr 4 gången mitt revben gått sönder..

• mrsbygg

morrn...

mår inte bra!! helt dunder super förkyld..total täppt i näsan, snus torr i käften och super rinnande ögon OCH lock för öronen..sååååååååååå kul å va sjuk OCH gravid.
    som é princip en sjukdom av sig självt...eller ja kanske inte riktigt då men alla krämpor osv osv...hehe

ska ringa min mamma å be henne ta saga, för idag orkar jag inte. mår piss...
    hon är iof snäll nu men om en stund kommer hon bli utråkad å ska busa och d kan hon glömma..så hon får gå över till mormor å bo i hennes badkar några timmar...

nu ska ja försöka äta en macka..börjar bli bra hungrig..

• mrsbygg

humm..grinar typ aldrig åt sånna där program..jag är en hårding

jaha frulle nere..ska man bara ringa mamma sen får saga att klä på sig..
    helt slut...

• mrsbygg

här är det mulet, men inte så kallt rätt skönt...

nu är saga hos min mamma iaf..även hon tycker min mage sjunkigt jätte mycket..
    haha on fråga "hur sjutton ska du palla 2 månader till??" jadu...säg det...

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-05-21 12:13:27 följande:
    mammab; ja, om den sjunkit betydligt mkt så lär du ju inte ha 2 måander kvar.. tror ialaqfall jag.. har hört att när magen sjunker "helt" så är det bara några veckor veckor kvar. så man vet ju aldrig =)
    ja jag vet inte...vill inte hoppas r inställd påa tt gå över tiden..

bara så äckligt trött på att vara gravid nu. så minsta lilla grej som händer ger mig hopp om att få tidigt...vilket är väldigt onödigt och frustrerande...
  • mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-05-21 12:28:02 följande:
    mammab: men man känner ju bäst själv liksom, om du känner sådär, tror ajg inte du kommer gå i 2 månader till. Dessutom som du säger verkar du göra saker hela tiden du vekrar itne vara en sån som bara tar de lungt å det påverkar ju också :PMen min mage sjönk inte förens 3 veckor innan BF ialafall, då sa alla men då e d på G snart iaf :)
    nu pallar jag juh inte göra saker längre för d gör ont pga foglossningen..
    så d är smått drygt...när ja vänta saga var ja hyper stressad för det var strax innan jul och vi skulle fira julen hemma hos oss så ja hade mycket att fixa och ut kom hon 1 månad förtidigt..

det sket ja i vi firade jul hemma hos oss iaf jag stod å laga all julmat själv sammtidigt jag fick gå å amma mellan varven ja stekte å duka..
  • mrsbygg
    Milla med killar skrev 2007-05-21 12:40:03 följande:
    Jo det stämmer på mig 1 barnet 40+5, andra 40+6, tredje 40+6.Jag är en sån som ALDRIG är still, tränar hela graviditeten osv. Mina barn har inte behagat att komma tidigare för det...så Mammab jag tror med du kommer att vara först ut att föda
    sluta ge mig hopp, hehe..

är det på d viset så är det bara 3 veckor kvar imorrn...
    saga kom 35+3 alltså v.36...slemmisen gick 35+0, vattnet gick på kvällen 35+2..

hoppas kan man juh alltid göra men när jag sitter här v.40+ då ska ja fan svära som jag aldrig gjort förr!!
  • mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-05-21 12:56:07 följande:
    mammab: naa va söt bild! :)hon va inte stor inte.. äää sliten får man räkna me.. Denna förlossning kanske man har blvit lite brun iaf så man ser lite fräsh ut :)
    ja inte sjutton var man solbränd där iaf

mitt i vintern haha..urk så man såg ut...smått fet oxå urk..
  • mrsbygg

urk...såååå godissugen...ohh hungrig..kom på att jonas glömde sin matlåda hehe ska äta upp den

maten från igår så jäkla gott....mmmmm

• mrsbygg
    Theresa1 skrev 2007-05-21 13:33:59 följande:
    Önska mig lycka till nu tjejer Jag ska till bM o kolla om bebben vänt sig... Jag är psykosrädd för att barnet ska fixsera sig i säte, vill inte föba bakofram o vägrar bli snittad. Eller vägrar kan man ju inte göra men ni fattar va?
    lycka till!! hoppas bäbis är påväg åt rätt riktning!!
  • mrsbygg
    Theresa1 skrev 2007-05-21 13:46:46 följande:
    tack Mammab.Jag jick precis förbi hallspegeln o upptäckte att jag är ENORM!!! Vem/Vilka är med o peppar varran för en massiv (sund) viktminskning när detta är över??Jag SKA ner till 55-60 igen... Så är det bara! Sen kan det få ta ett tag det gör inget bara det går åt rätt håll
    samma här mitt mål är 55 kg!! vi lär gå, gå å gå gå....till vi stupar! =)
  • mrsbygg

min vikt historia

-träffa jonas okt -01 vägde då 55 kg..
    -pendla upp å ner i vikt under tiden vägde som mest 85 kg..
    -blev gravid med saga, vägde 75kg vid inskrivningen -04
    -gick upp övar 30kg, sluta väga mig vid 100+

-gick ner allt på förlossningen 75 kg igen..
    -gick ner yttligare lite till ca 68-70 kg..

-separera i aug-05 gick ner till 60 kg..
    -blev tillsammans igen aug-06 vägde ca 62 kg.

-blev gravid med nr två okt-nov -06
    - vägde 69 kg vid inskrivningen..

suck...sist ja vägde mig var när ja var hos bm..v.30? tror ja d var..vägde då 82 kg...

urk...

• mrsbygg

just ja kort är ja oxå...162..

nej nu ska ja lägga mig och vila lite medans ja kan sen ska ja hämta saga..får endå inget gjort här hemma...

får fan ont av att bara resa mig upp...urk

• mrsbygg

tycker oxå d är lite skummt..

jag är vekligen smal vid 55 kg..eller ja inte sjukt smal för d vill ja inte vara.
    men jag ser normal och frisk ut..

mitt bmi blir då 21. vilket är helt perfekt..

undervikt; <18,4
    normalvikt; 18,5-24,9
    övervikt; 25-29,9
    fetma; 30-39,9
    svår fetma; 40<

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3