• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Tania
    Hallonfot: Ischias!!!! har det själv till och från.

Veronika 78: Klart du får vara kvar här... man vet ju aldrig... h*n kan ju komma tidigare!

LindaoJohan: HAHAHA f*n va skönt det måste ha varit och skicka messen till henne. COOL!

Sen ang. namn så har vi Tilde om det blir en tjej och om det blir en kille har jag fortfarande svårt men nu har vi Måns på tapeten.
  • rullgardinsflikkan

Hej hej nu har jag vart och lyssnat på hjärtljuden för första gången och dom låg på 150

Så ringde kompisen och frågade om allt gått bra, så slänger hon ur sig kommentaren "Jamen hon sa inget om att detv a nåt fel för att din mage är så liten då?"
    Vilken kompis

• Mjukis82
    rullgardinsflikkan: Härligt att lyssna på bebben ju! Dock mindre härligt med "kompisen"... riktigt taskig kommentar, hoppas du gav henne svar på tal!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Vickyb

Ser att det diskuteras namn

Jag har funderat lite och det är minst lika svårt denna gången.
    Vi bestämde oss inte försen i slutet och även då var vi inte helt säkra på namnen men nu är det det bästa valet vi har gjort.

Namn som jag funderat på är : Neo, Leo, Theo, Milo och en herrans massa andra namn som jag inte kommer på just nu. Namnvalet är svårt.
    Tjejnamn: Wilma, Mathilda, Saga. Tjejnamnen känns lättare

Namnen kommer nog ändras en himla massa gånger innan man kommer fram till det rätta.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • jennsans

L2k alltid kul att få piffa upp lite =) blir ju lite annorlunda då nästan som nytt =)

• Vickyb
    Prinsessan Zelda skrev 2007-03-01 09:33:02 följande:
    Milla med killar skrev 2007-03-01 09:27:23 följande: Har ni föresten vänta barn försäkring? jag har trygg hansa mammabarn försäkring som är gratis. bli biten: www.monstersgame.se/
    Den försäkringen har jag med !
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • rullgardinsflikkan

Namn har jag också klurat på en massa...fast jag har ju "privilegiet" att vara själv så jag behöver ju inte rätta mig efter någon

Tjej: Ella eller Isobel (Fast kallas (B)Ella) Mellanamn: Sofia (efter mig och min farmor) och Karine (Efter Alexanders döda syster)
    Kille: John eller Felix Mellanamn Mikael (Efter min storebror och en barndomskompis) Daniel (Alexanders mellanamn)

pappan till bebisen tyckte att hon (om det blir den sorten) ska heta Karine efter hans döda syster. Jag gick med på det i andranamn...förstanamn känns inte så aktuellt.

Det fins många andra namn som jag tycker är underbara såsom
    Cisseli, Tuvali, Gustav, Emil, Oscar men dom har jag inte riktigt fastnat för

• rullgardinsflikkan
    Mjukis82 skrev 2007-03-01 17:34:16 följande:
    rullgardinsflikkan: Härligt att lyssna på bebben ju! Dock mindre härligt med "kompisen"... riktigt taskig kommentar, hoppas du gav henne svar på tal! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Nä jag ursäktade mig med att min syster var här och att jag skulle ringa sen men jag skiter nog i det
  • Ankiz

L2k: Haha, ja det är ju såklart 3D/4D-UL jag pratar om. Missade visst att skriva det. Det är hos Selbing här i Linköping och egentligen är det ett tillväxt-UL man gör, men de letar även efter könet. Eftersom de har så tidiga UL här så kan det dessutom vara skönt att de kollar precis allt på det här UL.

Vanligt köns-UL vet jag inte var man kan göra här omkring. Då är det nog Stockholm som gäller och med resa så blir det lika dyrt.

♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3