• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Hallonfot

tbmh: Är det något speciellt man ska tänka på då om det nu är ischias? Jag ska inte till BM förrän om 4 veckor.

Jag har också tecknat den där gratis Vänta-barn-försäkringen. Hoppas jag inte kommer behöva den.

• Tania
    Hallonfot skrev 2007-03-01 17:53:52 följande:
    tbmh: Är det något speciellt man ska tänka på då om det nu är ischias? Jag ska inte till BM förrän om 4 veckor.Jag har också tecknat den där gratis Vänta-barn-försäkringen. Hoppas jag inte kommer behöva den.
    Egentligen är det Falsk Ischias som man ibland får av tex felbelastning, vid graviditet eller om man har fel skor till och med.

Jag ska leta upp länken jag hittade förut när jag sökte info om det.....
  • Milla med killar

Angående namn så har vi Theo eller Thea men nu ska det ju vara en kille till. Få se om vi ångrar oss sen.
    L2K; hahahaha.....ja du....känner igen det värsta är att 6 åringarna är likadana...pust.
    Men...5 åringar är snälla iaf.

• L2K
    Hallonfot - du behöver inte vänta till du ska till din BM. Ring och be henne skicka en remiss till sjukgymnasten redan nu.

Kan tillägga att det jag trodde va ischas visade sig vara foglossning...

Ankiz - då hänger jag med.

LindaoJohan - jo, han somnar nog ovaggad om en liten stund. Den tid det tog för mig att koka makaroner och steka lite falukorv hann dom vända upp och ner på hela sitt rum. Men nu har friden lagts sig, Bompa har börjat!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • LindaoJohan

ischias; om smärtan slutar vid knät är den falsk, går det däremot ner i foten är det äkta. Ischias går ej att bota, men massage (rekommenderas dock ej till gravida)och stretch är det som funkar. Stretch av sätet. Jag är massör och har läst lite om detta, har själv äkta ischias. Har man väl fått det så har man det nästan hela livet i de flesta fall...

• L2K
    Milla med killar skrev 2007-03-01 18:09:59 följande:
    Angående namn så har vi Theo eller Thea men nu ska det ju vara en kille till. Få se om vi ångrar oss sen.L2K; hahahaha.....ja du....känner igen det värsta är att 6 åringarna är likadana...pust.Men...5 åringar är snälla iaf.
    Vad skönt att vi ska få hämta andan innan 6-årstrotsen. Jag har dessutom en tvååring som trotsar och härmar ALLT storebror gör. Lägg till att jag tappade allt tålamod den dag plussade så kan du räkna ut hur trevligt vi har här hemma på eftermiddagarna.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Giafia

LindaoJohan: Jag går regelbundet på massage och har gjort det under hela grav. Massören skall dock veta att man är gravid. Även min sjukgymnast har gett mig massage. Det är framförallt de första 12 veckorna och de sista man skall vara mest försiktig.

Däremot brukar jag lyxa till med spabehandling ibland och där är de mer stränga. Man skall ju inte bubbla och kan inte ta många behandlingar:( Till min stora förtrett...

• Hallonfot

Då är det nog inte ischias för det strålar typ bara högst upp på låret och det gör som mest ont närmast rumpan/höften. Hela benet viker sig när det är som värst bara för att det gör så ont. Känns lite löjligt att söka för det för vissa dagar går det jättebra och andra har jag svårt för att ta mig uppför (eller nerför) trappor. Det beror helt på hur jag "skött" mig, dvs på hur mycket jag rört mig.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3