Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

tbmh skrev 2007-04-28 18:14:45 följande:
    mammab: jag ringde min privata distriktssjuksköterska (syrran) och hon sa att det går bra att ta bort värken med alvedon. De brukar ge rådet att göra det och hon tyckte att det var konstigt att de inte sa nåt om det. Sen sa hon att Saga bör sova med huvudet högt... nässpray kan också lätta och om hon har snusk i öronsnäckan kan du torka bort med en bit papper och lite varmvatten (om det torkat)
    okej va härligt tack tbmh!! då får hon alvedon som vanligt...
    ska ge henne lite nässpray nu och göra rent öronen...uscha..
  • mrsbygg

så öronen någolunda rena..

men hennes hosta alltså..vet inte va ja ska göra hon VÄGRAR host medicinen..
    hon har tyckt om den förut men nu no way!!
    hon hostar juh tills hon spyr stackarn..

själv är man super godis sugen...haha saga läste mina tankar hon kom å bjöd på sitt lördags godis en runda

• mrsbygg

jadu medicinen var ingen höjdare. spotta ut hälften men men...fick i sig lite iaf..

suck, hon är riktigt pappig när hon är sjuk, ligger på sitt rum å ropar på honom hehe..

bäbis i magen tycker inte om när storasyster är ledsen..verkar vända ryggen till eller nått sen blir den alldeles lugn..
    jobbigt bara för den trycker ut hela kroppen på höger sidan så min mage ser jätte roligt ut, men d är inte speciellt bekvämt spänner som sjutton i skinnet juh....

• mrsbygg

säger samma som theresa Pussel...

du skulle åka in om d fortsatte! förlåt men ja tycker bara du är otrolig dum som sitter kvar hemma efter va dom sa åt dig på sjukhuset!

• mrsbygg

happ nu vill hon inte dricka heller, ligger bara å säger aj..muffsan då...

hoppas hon tar sin välling sen så ja kan hälla i hostmedicien där i

• mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-28 20:35:07 följande:
    Man skall inte blanda pencelin med något.. hellst.. vet inte om det har med att det inte ger samma effekt eller inte.. kommer inte riktigt ihåg.. Hm. Kolla upp det först.. Kolla på fass.se och se om det står något om det.
    okej får kolla upp det då...men hon måste bli av me hostan hon hostar tills hon spyr varje gång..och d är inte bra..
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-28 20:44:23 följande:
    nej med då borde det ju gå.. trodde först det var pencilinet..
    aha nej det har vi redan tvingat i henne å ut kom det lika fort men lite fick hon isig  av det iaf får se hur d går imorrn...

nehe, nu slockna hon här bravid mig jaja
  • mrsbygg
    Karttu skrev 2007-04-28 20:48:16 följande:
    Olika penicilliner har olika "regler" - vissa ska man ta med mat, vissa inte. Kolla i bipackssedeln som följer med medicinen vad som står där mammab.Pusselbiten: Försök "kura ihop dig" och gör det "trångt" åt bebisen. Igår när jag satt på huk märkte jag att det tyckte inte bebisen om, för den började röra på sig då och ville göra mera rum åt sig, så jag fick snabbt byta ställning. Det är förstås inte så bekvämt åt dig heller, så jag vet inte om det är så gott råd..
    inte penicilinen ja tänker på...ja tänker om hon kunde ta hostmedicin i samband med att hon går på penicillin...

hon på apoteket sa att vi fick prova oss fram med penicillinet, men det var bäst om vi fick i henne det utan att blandat ut d med något!
  • mrsbygg
    Karttu skrev 2007-04-28 20:59:21 följande:
    Jaha, ok. Men var det samma läkare som skrev ut båda medicinerna? De borde nog ha koll på vilka mediciner som samverkar o så.
    hostmedicinen är bara receptfritt från apoteket...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3