-
har både och..tänkte ge henne den hostdämpande nu bara så hon slipper hosta så mycket under natten...Prinsessan Zelda skrev 2007-04-28 21:13:16 följande:är det slemlösande hostmedicin? du skrev väl att det var slemmig hosta? det finns ju olika. -
suck..saga får inte i sig sin medicin..ringde sjukvårdsupplysningen för vi skulle ringa om vi inte fick i henne nått sa läkarn..
hon jag prata med skulle ringa upp å kolla va han menade. hoppas hon ringer snart gått ett bra tag nu..jaja..
stackarn har super ont i öronen! skulle nästan kunna tro att det ord hon kunde var aj..
nehe ska se om man hinner få i sig lite frukost innan hon ringer upp..om dom ringer upp..
annars får ja ringa igen... -
vi har gett me spruta..hon spotter bara ut på en gång nu sist spydde hon rätt ut..L2K skrev 2007-04-29 10:35:50 följande:du, ger du med spruta? (har inte läst tillbaka såååå noga =) Vi gör så när nån av ungarna strular med medicin att en håller i sprutan och en barnet. Sen fick jag nåt tips att man skulle spruta in det mot kinden ist för mot munnen. Vi gör det när barnen ligger ner så det är lite svårare att spotta ut med. Det funkar inte med mutor heller?
hon gillar verkligen inte smaken..
och man ska inte ge medicin liggandes, saga höll på kvävas hon börja hosta och fick spyreflexer så d gick inte...
mutor? haha no way...hon vill inte ens ha godis så hon är riktigt sjuk..
enda hon vill ha är vatten.. -
det gör hon verkligen inte! och små barn ska inte ta tabletter, därför dom får flytande..L2K skrev 2007-04-29 10:44:53 följande:Då var det värre! Vet du om hon klarar av tabetter? Ni kanske kan få medicinen utbytt? Och jag ska nog aldrig mer gnälla på att mina barn gnäller om sin hostmedicin, för dom får iaf i sig den.
hon tar inte ens hostmedicinen men det blandar ja iaf ut me dricka, men hon vill juh inte dricka speciellt mycket så d är oxå svårt att få i henne...
nu får dom ringa upp, gått en timme nu... -
konstigt. alltid lärt mig att små barn inte ska ta tabletter för kvävningsrisk osv...L2K skrev 2007-04-29 10:50:37 följande:Vad jobbigt. Då har jag tyvärr inget bättre tips... Hoppas du får nåt bra svar snart!Och förresten, Sebastian fick sina första tabletter på recept vid ungefär samma ålder som Saga är i. Det har aldrig varit nåt problem.
nej nu får hon ringa för nu är det snart dags att försöka ge medicinen igen... -
d skulle funka! vi får se har honinte ringt upp om en timme får ja ringa igen..Trollie skrev 2007-04-29 10:54:46 följande:Mammab: Flera sorter finns som stolpiller (men dom är tydligen mycket dyrare så därför skriver inte läkarna ut det direkt), be att få det så slipper ni förhoppnings vis problemet! Hoppas att dom ringer snart. Krya på dej kramar till Saga. -
så! hon ringde upp. saga skulle få en annan medicin som man inte behövde ge så mycket av. 1ml ska nog gå å tvinga i henne!
nehe fixa lite lunch snart... -
det är smak i den hon har nu. men det hjälper inte för kåvepeninet slår ut smaken iaf..Vallmar skrev 2007-04-29 12:18:09 följande:Mammab: Syrrans dotter blev sjuk o fick en pencellin som smakade apa! Kändes elakt o försöka tvinga henne så hon försökte få tag i flytande form men det var slut i hela storsthlm!! Skönt att du fick en annan medicin. Tycker dem borde tillverka barnmedicin med smak typ apelsin osv....L2K: Ja, vi har köpt hus på Rindö, i Vaxholm, så det är bara färjan över till värmdö o sen en kvarts bilfärd till siggesta. Jättesoft! -
tror det är v.36 som magen är som högst så då borde man väll vara hög gravid skulle ja tro!L2K skrev 2007-04-29 12:37:30 följande:Vet ni om att det börjar komma januari-08-trådar!!!!!! Shit va länge vi har varit gravida nu! Förresten, från när räknas man som höggravid? -
humm enl sm och äl med saga så skulle bf vart den 12 jan, men blev flyttad till 10 jan!
nu enl sm och äl skulle bf vara 16 juli men enl ul blev det den 18 juli..så bara två dagar som skilljer för mig!
så knepigt att d kan skilja sååå mycket. men rätt coolt. man tror man har stenkoll men så lever kroppen sitt egna lilla liv där inne så man kan aldrig vara säker..