Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

Vickyb skrev 2007-04-28 09:38:09 följande:
    Låter som öroninflamation.. och vätskan kan vara en spräckt trumhinna kanske.. ?
    tror oxå det. men vore trevligt om man kunde få en jävla läkartid..
    fortfarande överbalastat helt sjukt ringde vid kl 6 å då var jag ensam i kön me en sjuksköterka..nu 3 h senare kommer man inte ens i nån kö...
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-28 09:40:34 följande:
    Ja det är fruktansvärt sjukt.. Ring hela tiden. Är det ingen telefonkö eller blir man inte uppringd?
    kommer inte fram till någon kö. jag får knappa in alla uppgifter sen säger dom bara vi är för tillfället väldigt hårt belastade försök igen senare...
    ringer hela tiden...drygt
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-28 09:44:06 följande:
    Segt! Hur många dagar har hon haft feber?
    sen onsdags em...
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-28 09:51:00 följande:
    Har du ringt och hört med sjukvårdsupplysningen?
    dom jag försöker ringa! ringde dom i morse vid kl6...
    skulle inte ge nå mer alvedon för att se om d var öronen å det juh ingen tvekan.
    skulle ringa upp igen på em...men ringer redan nu tycker synd om saga...
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-28 09:55:19 följande:
    Ok. men gör så att du åker upp till akuten så nån får titta i hennes öron. Och skriva ut en pencilinkur.. Dom på sjukvårdsupplysningen kan ju ädå inte skriva ut något recept. Har ni ingen vårdcentral som ni kan ringa?
    det är helg så man blir kopplad till sjukvårdsupplysningen..sen får man remiss genom dom till antingen akuten eller så får man en läkar tid. beroende på hur dom bedömmer skiten..

skulle vi åka till akuten skulle vi få sitta i flera timmar. och d är bara ennu värre för henne...sen måste man endå ha en remiss dit..
  • mrsbygg
    Pusselbiten86 skrev 2007-04-28 09:55:38 följande:
    Blää- låg me 5 min emellan i natt igen i typ 3-4 timmar o kunde inte sova De gick ut i ryggen ogjorde skit ont.. men nu är de lite bättre så...hur ska ja orka med sådana här "värkar" tills juli
    skulle inte du ringa om d kom tillbaka?
  • mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-04-28 09:58:33 följande:
    ja skulle nog ha åkt till akuten. inte alltid man får vänta så länge, inte på barnakuten ja åkte dit med evleina en gång behövde bara vänta en timme ca..
    dom tar juh inte ens emot en om man inte har remiss..om d inte är AKUT då...
  • mrsbygg

hatar kö...plats nr 21 å 7 st ssk...fan ta dom om dom säger att ja ska avvakta ennu mer...blir toki då..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3