Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

är dom dumma i huvet?? nu har dom tagit bort en ssk..idioter...

usch så fitn väder värsta sommar värmen här. så tråkigt...

• mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-28 10:05:36 följande:
    Du får dra på mycket. Säg att hon har hög feber.. lite slö & hängig och bara skriker.. och tar sig för örat och att det rinner massa.. Skickar dom inte upp dig då.. så får du åka och sätta dig på akuten ändå!
    så hon är när hon är "vaken"...enda som är falskt är att det rinner massor men d behöver inte dom veta

suck plats 19...sega jävla sjuka människor
  • mrsbygg

jo..strörande att dom plockar bort ssk...

men men..hur blir det om hon har öroninflammation? får hon typ medicin å så är det bra sen?
    saga har aldrig vart så här sjuk förut hehe så d här är nytt för mig...

• mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-28 10:16:43 följande:
    Pencilin.. sen är det återbesök 2-3 månader för att kolla så att trummhinnan inte påverkas.. Linnéa gjorde en sådan förra veckan.. då mätte dom och allt såg bra ut. Hon har haft öroninflamation 3 gånger.. och glöm inte att ringa och anmäla det till hennes försäkringsbolag! Det är jag slarvig med..
    att hon haft öroniflammation? varför ska man ringa dit?

plats 14....
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-28 10:24:24 följande:
    man skall alltid göra en skadeanmälan på öroninflamation eller vad det än är ifall hon skulle få problem med öronen senare.. osv.. då kan dom gå tillbaka och titta och se när hon hade det osv..
    okej. får göra det då..

nr 13..fan så segt d går...
  • mrsbygg

suck setat i kö i 45 min nu..

plats nr 3 nu iaf så snart ja...men då lägger väll mobilen av eller nått..

• mrsbygg

så..fick läkartid till saga. 15:30 tiigaste  dom hade..
    precis när ja la på så börja det rinna ur andra örat oxå..stackare..

nu får hon alvedon igen iaf..40.3 i feber skoj...

• mrsbygg

urk. vart å stor handla..inte kul att storhandla nä rman är stressad till tusen..massor med sammandragningar...
    snart ska vi iväg till läkarn..ska väcka saga och sambon båda sov när ja kom hem..
    såg ut som blod i örat på henne när ja kolla sist får se om ja ser nått nu när ja väcker henne. stackars stumpan..

och nu berättar jonas att han var ett öron barn när han var liten hade jämt öroninflammation. kanske därför han hör så dåligt nu då?!

nehe..leta fram kläder till saga då sen göra iordning henne...

• mrsbygg

så hemma..snutt saga.. båda trummhinnorna hade spräckt. så hon har öroninflammation så d bara skriker om det..fått penecilin får se hur d går å få i henne det sen..
    stackarn bara klagar på hur ont det gör.. inte så konstigt kanske...
    sen hostar hon så hon spyr slem på det. inte lätt å vara liten!

trött är jag ska se om hon vill gå å lägga sig och vila med mig...

• mrsbygg
    tbmh skrev 2007-04-28 17:42:09 följande:
    mammab: Stackars liten! Jag var själv öronbarn och har opererat öronen 14ggr så jag vet hur jobbigt det är. Något som kan lindra är att blåsa varmt i örat men vääääldigt mjukt - typ nästan bara andas varmluft i öronen på henne. Min pappa gjorde alltid det på mig så att jag kunde somna på nätterna när jag hade ont.
    prova hehe..men d gilla hon inte
    usch rinner ut massa snusk vågar man torka ytligt me tops?

sen undrar ja oxå kan hon ta alvedon samtidigt som pencellinen? nån som vet?

hon har juh super feber å slemhosta oxå..stackarn kommer juh se ut dom en medicin burk snart..
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3