And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Jag är ju rätt kär i tvåan om man bortser från utsidan... Ettan tycker jag är asful utifrån tyvärr. Men går det inte upp mer är det mer hus för pengarna. Tvåan hade så bra gräsytor för lillskrutten, han skulle kunna ha sin bronco (utegåstol) där och så... Och sovrum til honom i markplan... Men det ar ju fler än vi som föredrog det huset. Och så har vi dagis/hab aspekten...
Egentligen har vi ju bestämt oss för lägenhet.
Som vanligt blir det väl inget av dem...
Marvelina: kop lagenheten, bums nu!!!! Inga faniga hus langt borta, Karlbergsvagen ar mycket battre. Ar det det vita, fina huset forresten som de nyss putsat fasaden pa? Lag avgift sag jag, jattebra kop!
En arbetskamrat har diskbråck och ska ev bli stelopererad, är det någon här som känner någon som gjort det som han skulle kunna ringa och byta ett ord med om för- & nackdelar?
uno: i ett ben eller? i ryggen? ursäkte dum fråga. Tror vi har en kompis som stelopererat benet... han går som Dr House typ Kan fråga maken!
Diskbråcket sitter i ryggen och han funderar fram och tillbaka på om han ska operera eller ej och vill nog mest prata med någon för att få reda om smärtan försvann, hur livet funkar, hur stel man blir och ja om det helt enkelt var värt det.
Svårt val Marv. Jättefina hus fast 1 och 2 är lite för mycket trend för min smak (ja, ja jag vet att jag köpt ett 70-tals hus
). Håller med övriga talare om att det är viktigt att ha nära till dagis, jobb, affär etc.
Mitt tips är magkänslan.
Anna, jag är impad av er...
Dag 2 på nya fsk gick toppen. N åt och sov där idag medans jag var och shoppade ! Hon går omkring här hemma och ropar efter Tessan som hennes fröken heter. Så både N och jag är supernöjda!
Inga diskbråcks tips att komma med.
uno: Jag har en klasskamrat som blev stelopererad i ryggen när hon var 25 år. Dessvärre är hon bosatt i Tyskland sedan 4 år tillbaka och vi har knappt någon kontakt längre, men jag kan göra ett försök och se om hon är pigg på att dela med sig av sina erfarenheter. Minns att hon (åtminstone för några år sedan) enbart var positiv till operationen.
Okt: Kul att N, och du, trivs med förskolan! Vi kommer också att byta i augusti och jag har ont i magen redan nu över det. Hon som trivs så på nuvarande fsk med barn och helt fantastisk personal... Men efter din solskenshistoria så känns det lite lättare
Typiskt nog har handläggaren i Nacka sagt att Elliot hamnar först i kön, före syskonförtur t.o.m. och skulle få plats direkt efter sommaren. Iofs behöver det inte bli nära hemmet, men första platsen där får vi i alla fall. Så då försvann det argumentet. Efter detta har vi dock tänkt igenom förvaringssituationen och för att vara nybyggen är det lite klent faktiskt. Det fulare och större har visserligen garage och det skulle funka bra, men det lilla har bara carport och ingen bra plats för t.ex. vagnar. Man orkar ju inte precis släpa dem till förrådet på tomten varenda dag. Möjligen på sommaren, men vintern! Nej, så då har vi (nog) lagt ner husen (tror jag), vilket innebär att vi bara väntar på att förlora budgivningen på lägenheten nu då så att vi hamnar tillbka på favoritplatsen: ruta 1 igen
Marv: Håller tummarna för lägenheten. Turen måste ju vända någon gång... tycker man.