And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Marv: det ser ut som en Quest - Technon har väl större hjul? Eller är det en Triumph?
Men vänta! Jag ser ju att det står quest på kanten - i svart! Jepp en Quest!
annapanna: hur som helst - om den DUGER *asgarv* så får ni låna den även om det inte är en quest. Eller har prinsessan Alice så specifika krav?
Marv: Princess Anna har höga krav! Skämt och sido, Technon är för hög för mig, och årets Quest-modeller gillar jag inte riktigt.
Lånar den gärna - MEN - vill ju inte "nöta" på er vagn liksom... Ska vi säga 1200 kr snabb affär?
Hörru: kostar inte en ny typ det? Ni kan få den för 2000:-, trots allt en antikvitet som bör ha stigt i värde Den är ju VÄLDIGT fin i lime och vi behöver den ju kanske... Ska fråga T om vi klarar oss utan den permanent, har ju inte köpt syskonvagn ännu, så det kanske löser sig, men ska ni hur som helst låna den tillsvidare eller?
Vad söt du är - är du för kort för Technon?! Låter sött! Är den så hög alltså?
Marv: Ja Technon känns för klumpig och stor för att ha som extravagn. Och hallå - du är väl inte mycket längre än mig?? 163 cm har vi här. Du?
2000 spänn?! Ja då kan vi köpa en ny helt klart. Men det vill jag ju inte å andra sidan...
Vågar inte låna den. Tänk om Alice gör något dumt i den?
Vaddå? Jag är faktiskt 164.5 lång. Den där halva är särskilt viktig.
Låter nästan som om du trodde jag menade allvar med 2000 spänn? Hoppas inte, det var givetvis ett skämt. Ungefär som jag antog om att ni skulle få ge typ nypris (1200 . Men du kanske menade allvar?
Tänker inte tjata, men ni får låna den. Säg bara till!
Nu ska vi iväg och köpa en vårjacka. Blir troligen en tjejjacka även denna säsong. Stackars E...
165 cm S3 anmäler sig Har alltid velat vara + fem cm. - kanske därför klackar är så skoj
Ok ok, om vi ska vara riktigt petiga så är jag faktiskt 163,5 cm. Men jag gillar min längd så den där halva cm är inte särskilt viktig för mig. Och tur är väl det, diggar inte klackar alls! (Får ont i fötterna efter någon timmes stapplande)
173 cm Bunninger här, intressant debatt ni har här om längd och vagndilemma! Tycker för övrigt alltid jag har varit för lång, blir som en hel jätte med klackar... Vi har ingen Quest till salu. Införskaffade i våras en hederlig Brio-sulky, tycker den är fantasktiskt bra till dagis och på promenader. Vår resevagn hade lite för små hjul.
Tack, Uno, för i söndags! Alltid lika kul att träffa er.
Vi var igår på efterkontroll hos läkaren för Ellas öroninflammation hon hade för 8 veckor sedan. Det vänstra örat såg inte riktigt bra ut, han sa dock att det var svårt att säga om det berodde på att hon var förkyld igen eller om öroninflammationen inte var helt utläkt. Men vi har sett att hon tar sig lite för örat och när vi gjorde små ljud för henne märkte vi att hon faktiskt hörde lite sämre på vänstra örat. Jag blir ju lätt lite hysterisk i sådana sammanhang och drar genast slutsatsen att hon håller på att bli döv. (katastroftänkande, vad är det?) Läkaren lugnade mig och sa att så inte var fallet, han skulle dock skicka en remiss till öronläkaren. Nu undrar jag om det är fler som haft liknande besvär? Jag tänker främst på Melvin, som haft flera öroninflammationer? Det går ju alltid att operera in rör om det inte löser sig men man hoppas ju att det ska göra det. Läkaren sa att denna åldern är så känslig för språk och tal- utvecklingen. Förlåt för megainlägget....