And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Vi har av någon konstig anledning fullt upp i helgen. Är en och annan kartong som ska packas upp och gräsmatta som ska klippas och hus som ska renoveras... Så vi hoppar över picknick.
Springa , vad är det???
solskydds medel tips??
Bra, dåliga, kräm, sprej????
Lime - Så tjocka som möjligt till de små, faktor 20-30. Har köpt en spryaflaska till Elis med grönblått solskydd som är helt superbra. Återkommer när jag kollat märke
Uteträff på lördag - Verkar som att det blir Sundsvall Annars kommer jag mer än gärna. Thomas är i Sölvesborg på Sweden Rock Festival, så det blir bara E och jag från idag - söndag. Mysigt. Jag jobbar med SJ som är en av huvudsponsorerna till Maran och kan därför meddela att den börjar kl 13-14 (beroende på startgrupp) men biltrafiken stängs av kl 13, så innan dess är det "som vanligt". Dessutom har jag alltid varit i stan tidigare och t-banan är lite trång men funkar bra, de tar höjd för att bussarna är inställda så det brukar flyta på fint. Hagaparken kan väl vara något?
Eller så ses vi hos Okt76 och hjälper till att packa upp
Hej på er! Ska nog också satsa på det där med spraysolkräm, tycker det är så himla svårt att få ut den vanliga, tar en massa tid och svett på mornarna... Har för övrigt haft en tung dag, suttit i tvåtimmars möten på jobbet i ca 35 grader och trott att jag skulle dö. Sedan stånkar man sig iväg på cykel för att hämta Ella som har sovit 20 min på vilan (jippi!) och vägrar lämna lilla bassängen på dagis så jag får släpa henne skrikandes upp på cykeln och under hela resan. Sedan är det hem och börja blåsa upp den egna poolen, hade pump men trodde jag skulle dö ialla fall. Efter det lade sig lugnet något och Ella badade i 1 ½ timme och jag kunde sitta och sola med fötterna i poolen. Tycker verkligen inte det behöver bli varmare nu, är evigt tacksam för vår källarvåning dit vi nu har flyttat in på nätterna. Där är det så svalt att man nästa fryser - underbart!!!
Så nu blir det en lugn kväll, ska nog försöka övertala Johan att åka och köpa glass till mig. Det kan jag väl vara värd...
Äntligen är 050930 hemma!!! Thomas hade stött på en jet-laggad familj här på kvällskvisten! Skönt att ha er hemma J!
Välkomna hem 050930!
Fredag och fint väder!!!!!!!!!
Ja, ni är så välkomna så att komma och packa upp. Kan även erbjuda rivning av vägg, gräsklippning, såga ner träd och buskar m.m. Så välkomna .
god morgon denna soliga fredag!!!
allt skulle vara toppen om vi inte hade en tjej imorse som storgrät när vi sa att hon skulle på dagis..... "isabel inte dagis isabel ledig, hemma, INTE dagis" sedan grät hon i 20 minuter och ville sitta i min famn eller att vi skulle bära på henne. Fattar inte nåt har hänt sedan förra veckan när hon var hemma och sjuk. hon vill inte gå på dagis. hade gråtit och ropat på mamma igår så de tillslut fick ta ut hennes mjuksapa på gården och dagen innan hade hon blivit helt otröstligt när någon tog hennes spade. idag hade hon storgråtit när j och hon kom fram till dagis. vad har hänt?? Jobbigt är det iaf.
Har någon haft samma sak och hur hantera detta? jag är rädd om vi bara tvingar henne blir det värre men vad ska man göra? tråkigt ego inlägg från mig
050930: Välkomna hem - hoppas också på att få träffa er snart
Solskydd: Vi kör med Apotekets för barn - vanlig kräm med hög solskyddsfaktor. Den smörjer vi in G med varje morgon i samband med att nattblöjan åker av och det är inga problem, men han är väldigt van att bli insmord från topp till tå pga hans eksem. Vi smörjer ju honom med mjukgörande både morgon och kväll. Men jag tänker köpa sprayvarianten som Limpis har att ha på stranden - det känns enklare när man är där.
Gnissel på dagis: Jag är helt övertygad om att det är all ledighet som ställer till det. G har också börjat knöka lite och är ledsen ibland efter lediga dagar. Hänger i mina ben och gråter när jag lämnar och det har han aldrig gjort tidigare.
Allergier: Ahhhhhhhhhh...är jätteglad. Vi var på ett nytt återbesök hos läkaren idag och pricktestet visar att Gilbert inte reagerar på varken ägg eller mjölk som han visat reaktioner mot förut. De testade också fisk och soja eftersom det är vanligt att de utvecklar allergier mot det också - men NADA!!!!
Så nu ska vi börja att försiktigt återinföra, först ägg som han reagerat minst på, och sen om det går bra också mjölk. Det ska ske stegvis och enligt ett visst schema. På dagis får han fortfarande hålla sig till ägg- och mjölkfritt tills vidare. Håll nu tummarna att det fungerar.
Idag har vi varit på skolavslutning och det var jättekul med sångerna och astrist med applåderna. Vi satt således och kikade ut ur ett klassrum under själva sången, och stängde dörrren snabbt när det närmade sig slutet. Elliots assistents barn går ju i vår skola, liksom barnen till två av de andra förskollärarna, så han var lite förvirrad av att tre i personalen plötsligt dök upp, och att han sedan skulle följa Matilda tillbaka till dagis, men det verkade okej till slut. Smidigt för mig var det hur som helst! Kunde alltså koncentrera mig på att dricka festis slush på vägen hem. Man passerar TRE 7-11 på hemvägen. Köpte dock "bara" två...
Tid och plats i morgon??
Hej hallå! Nu är vi hemma igen efter en lååång flygresa (22 timmars flygtid) som faktiskt gick ganska bra. Mycket tack vare ruckade principer och en hastigt inköpt DVD-spelare
Mycket skönt att vara hemma igen måste jag säga. Speciellt som det är så härligt väder, hade det regnat och varit 15 grader kanske det hade känts annorlunda (men det hade ju varit bättre för Y, Perkan, stackars din blivande som ska springa Maraton imorgon!).
Så var ska vi ses imorgon? Vi har ju inte bil men Drottningholm borde fungera ändå tycker jag. Eller Haga, vilka fungerar det för? I vilket fall kanske 9.30-10-tiden är bra?
I övrigt motsätter jag mig å det bestämdaste alla planer på att flytta ifrån Stockholm. Blir jätteledsen när jag hör om era planer Tempo (även om jag såklart precis som alla andra förstår er och hoppas allt blir bra ) och tycker därför att vi planerar in ett datum i okt/nov då ni kommer upp och hälsar på igen! Lagom till Agnes födelsedag kanske? KRAM!!!
nu slår jag till och tar ett beslut för imorgon (ni vet vem ni ska skylla på om det blev fel beslut!)
Drottningholms parken imorgon kl 10 (morgonpigga kommer tidigare och morgontrötta senare)
050930 skrivit en rad i din gästbok om transportlösning som jag hoppas att uno är med på!
Nu fredagsmys med grillning, vin och goda vänner!
Ha en toppenhelg alla!
Ha en trevlig kväll och helg alla och en mysig picknick i morgon
God kväll på er! Drottningholm imorgon låter trevligt, ville bara försäkra mig om att vi alla åker till parken vid Kinsaslottet (Lime vet om ni samåker på något sätt från stan). Vi ses imorgon!
... Kinaslottet... jag är alltid för snabb på tangenterna....
Alltid bra med beslut Lime! Och Drottningholm blir jättebra. Jag och Agnes åker gärna bil med någon men vi har ingen bilstol längre så det beror på om ni har en extra? Annars går SL lika bra, det tar bara 26 min såg jag på deras hemsida . Vi kan väl höras i morgon kring 9-tiden och bestämma något kanske?
Hoppas ni har en bra fredagskväll! Vi packar upp väskor, oj så kul.
Test av solskydd för barn:
http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,1090040,00.html
Hej! Hoppas ni hade trevligt idag! Vi är kvar i Stockholm, men Drottningholm kändes som ett jätteprojekt emd en massa andra ärenden på agendan, så jag hoppas på träff i stan snart.
Solskyddstestets "bäst i test" är den vi har "Tyvärr" har jag en variant till mig själv i samma märke, dock något lägre faktor, vilket har resulterat att jag trots flera dagar utomhus fortfarande är likblek! Grattis
Angående dagisproblem så har vi (peppar, peppar) inte stött på dem ännu, men jag tycker precis som S3 och andra skriver att det borde vara frånvaron som spökar. Om inga andra förändringar skett, som byte av fröknar etc?
Idag skulle ha varit våran bröllopsdag Men ingen skada skedd, det viktigaste är ju att vi har varandra igen.
Välkommen hem 050930 - hoppas man snart får se er!
Kram!