• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • snart tre

Uno: Om ni går i riktning mot ett zoo lär vårt hus bli en framtida hundkennel Gilberts fäbless för voffsingar ger sig inte, även om han bondar ganska intensivt med mina föräldrars katt också. Kuriosa i sammanhanget, och lite bisarra förortsspaningar, är att varje fredagseftermiddag har ett gäng människor någon slags picknick/hundträff på ängen bredvid vår nya, fina lekpark. Tror ni G flåsar av upphetsning över det!

Marv: Ja, hur gick lunchen?

Okt: Låter som ett härligt dagis ni har fått. Och Rösjön är ju jättemysig.

Humör: Ja, jisses vilken bestämd ung man vi har fått även om han gärna myser också. Det är väldigt svart eller vitt numera. Förtrots misstänker jag

Vårmode: Pasteller och blommor??? Tycker mycket är sailorbetonat och det är dessutom väldigt mycket svart/vitt/grått. Tycker själv att sommarshopping är toppen - fast lite brunare skulle jag gärna vara Har lyckats shoppa bikini redan och efter det känns allt väldigt enkelt. Har precis lunchshoppat ett par söta ballerinaskor. Lite värme nu tack!

Nu ska jag strax på jobbmöte

Ha det bra  

• anna28sthlm

Så roligt med lekträffar på en veckodag! Hade jag inte jobbat så hade vi gärna följt med.

Nu bor vi hemma hos mamma och pappa i Järfälla. I mitt gamla flickrum med heltäckningsmatta och strukturtapeter. Mamma höll sig i 2 (hela) dagar innan hon började tjata om bestick som stod fel i diskmaskinen och kläder som låg på fel ställen. Jag återupplever barndomens glada dagar med andra ord. Fundersam

Hoppas ni mår bra och får ordning på järnvärden, allergimediciner och ihållande hosta. Tänker på er.

Hej hej!

• Marvelina

Of course så bangade jag lunchen. Visste jag väl att jag skulle. Känner mig ändå inte upplagd för att synas i sömmarna just nu. Så nu blir jag väl struken ur registret pga att jag bangade istället... Men bättre få nobben för det än att dyka upp och försöka vara tevlig och få nobben ändå Håhåjaja det är långt till hösten -08...

Suttit i telefonkö med fk halva morgon, med tre olika personer, och i slutändan råds jag i princip att fuska eftersom det blir för krångligt annars... Jisses! Det handlar alltså om hur jag bär mig åt OM jag måste hämta E trots sjukskrivningen och inte har någon hjälp hemma just då.

Fick kallelse till förlossningssamtal med läkaren som förlöste Elliot. 22/5. INTE något jag ser fram emot...

Jaha, hur skulle ni göra:
    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3596552&q=1&s=3 just nu 7050 tkr

http://www.hemnet.se/a.asp?id=3596551&q=1&s=3 just nu 7200 tkr (favvo av de två unika hem villorna)

för båda hus gäller byte av dagis (om man ens får plats, vilket jag tvivlar på) och hab.

http://www.hemnet.se/a.asp?id=3589651&q=1&s=3 just nu 6000tkr (får behålla dagis och hab till E)

Dessa tre är igång med budgivning nu. SUCK! What to do..?

eller möjligen:
    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3596478&q=1&s=3

marvelina - not new and definitely not improved
  • snart tre

Marv: Förstår att det måste vara tufft att prata med förlossningsläkaren, men tänk också på att läkaren förmodligen tycker att det är en jobbig situation också. Och att ni nu har chansen att ställa frågor (om ni orkar det vill säga) och berätta hur ni kände er under förlossningen. Även om inte det hjälper E nu så får man ju hoppas att er förlossningsläkare lär sig något av det här och inte gör om samma misstag *kram*

Bostäderna: Jättefina allihopa, fast på olika sätt. Håller dock med att tvåan är riktigt urläcker, men det viktiga är att ni trivs och att ni löser allt praktiskt. Svårt att råda med andra ord. Men om jag förstått det rätt är Nacka apsvårt att få dagisplats i och det kanske blir jobbigt. Den första lgh är väl toppen om ni stannar i stan?

• anna28sthlm

Fina hus helt klart, men de två första var lite... FÖR mycket på något vis. Kan inte sätta fingret på vad bara? (Okej okej jag är dödligt avundsjuk )

Jag röstar på lägenheten för 6 mille (Jisses!). Nacka är för långt bort. 

Lunch? FK? Vad?! 

• Perkan

Har läst alla inläggen men hinner inte skriva just nu, men måste bara skriva till dig Marv angående Estvägen..... jätte fint hus... Men....

Min kompis bodde i huset bredvid dom och läget är super osv osv MEN närhet till dagis, affärer, bussar etc etc är helt obefintligt, därför sålde dom sitt hus. Dom hade sitt hus iofs mer som ett sommarhus till att börja med i alla fall. De hade tänkt att flytta ut dit permanent, vilket endel har börjat göra så nu börjar det bli mer och mer ett villa-område. Jag har varit där mycket och det är uppbyggt som ett sommarstugområde, bara så du vet!

Men huset var det ju inget fel på

• uno

Marvelina: Rent egoistiskt eftersom vi är fl samtidigt så lägenheten! Glad Men husen är jättefina...

Anna28: Har du m a o fått ökad förståelse för den tonårige sonen Flört. Full av respekt för er som orkar bo hemma, jag hade fått spader!!

• Tempo

Hej hopp på er! Kul att träffa en del av er i måndags, även om det blev en korttids för oss. Jag är piggare från min förkylning/allergi men fortfarande jättetäppt i näsan men det beror nog mest på graviditeten.

Marv - vilka hus! Och lägenhet! Och vilka fantasisummor.... (för oss). Allt ser ju jättefint ut och Älgö är ju jättefint på sommaren. Men hur är det resten av året....? Hoppas det går bra för er i budgivningarna.

Anna - förstår att du njuter nu av att bli ompysslad och servad med allt av mamma.

Okt - härligt att nya dagiset verkar så bra!

Själv ska jag jag idag hem till en kopmis som blivit uppsagd på dagen från sitt jobb! Den ni! Tänk att gå till jobbet på morgonen, intet ont anandes och sedan få gå hem arbetslös några timmar senare. Helt galet...

• Malin med Tim

Marvelina: De två första husen kan jag dö för så om du köper ett av dem skulle jag bli glad bara av att få hälsa på

Svar på tråden And more löööve for all of us