Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Inte varit inne på hela helgen! Men det var inte så många sidor att skriva i kapp.

Jag var ifrån E i säkert 7 timmar i lördags när jag gjorde klipp/sling samt fikade m kompis. Tack för att bröstpumpen finns!! Pumpade på toa hos frisören M matade lilla E med tidigare urpumpat. Han har även tagit E under de tjorviga morgontimmarna (ca 04-07) hela helgen mha urpumpad mjölk. Gudomligt att få sova då! Känner mig utvilad! Har även sovit borta för första gången, hos mina föräldrar. Gick toppenbra!

Ang alkohol så gör jag som flera andra och dricker 1-2 glas ibland. Såååå gott är det!

Måste ta E, hörs senare. Kram på er!

• Pippil8

Var har ni hittat amnings-bh:ar? Eftersom E just kräktes ner min ena av två och jag inte har lust att köra en tvättmaskin med BARA den i (allt annat tvättat i helgen) måste jag köpa nån mer. Mina är från Lindex.

• Pippil8

Björklöv - jag köpte en nästan oanvänd Medela på Blocket för 100 kr. Som nya kostar de 495 tror jag. Är jättenöjd, men har ingen annan att jämföra med. Tycker den funkar supersmidigt, den är min räddning och min möjlighet till ett par timmars frihet då och då

• Pippil8

Karin99 - GRATTIS till sonen! Vilken stor kille! Min Edvin vägde 3910 när han föddes och vägde vid 4 veckor 4750, så det är lite skillnad... Helammar oxå.

Bianca - vad skönt att han gått upp ordentligt! Jag har ingen uppfattning om vad som är "normalt" men BVC-sköterskan verkar nöjd så då är jag nöjd

• Pippil8

SanniXx - något speciellt som är bra med just den BH:n?

Ursäkta spamningen i tråden Blir så ivrig när lilleman nannar en stund så jag kan skriva

• Pippil8

Amningströjor på HM - vilket HM? Jag har kollat på något ställe men inte sett några amningsBH-ar...

Björklöv, japp "Harmony" står det på kartongen.

Emma3 - ja Ullared låter lite långt Förutom resan lät det billigt

• Pippil8

Trevligt fika idag? Fick ni plats i Brunogallerian? Jag orkade inte ta mig in till stan idag. Och tur var det för det har varit en riktigt tjorvig dag med hur mycket ammande som helst. Kanske ökningsdag idag igen?!

Nu har M tagit med sig E ut en sväng så jag får en stund för mig själv. Å ena sidan vill jag kasta mig över en massa hushållsarbete, å andra sidan, fasen vad skönt att bara få slösurfa en stund och ligga på soffan Jag väljer nog det senare

• Pippil8

Tack för alla svar om amnings-BH:ar. Har köpt en till på Lindex som jag vet passar. Ska kolla H&M också, tack för det tipset!

Dagens fråga från mig till er som matar med flaska (ibland eller alltid) - Fastän vi har minsta storleken på Bambino-napp tycker jag E verkar få i sig lite för fort. Han läcker dessutom ut en hel del. Någon som har något bra tips för detta?

Hur håller ni era små när ni matar med flaska? Lite halvliggande/halvsittande? Eller ska man ha dem på sida, mer som när man ammar? (Blev visst två dagens frågor)

Puh, vad trött man kan bli efter en "tjorvig" dag!

• Pippil8

Hallå! Vilken underbar dag! Har varit på långpromenad i det underbara vädret och sedan ätit lunch på altanen samt hunnit greja lite i trädgården en kort stund - så härligt!

Vilken tid kör ni på onsdag? Ska förmodligen till mitt jobb och visa upp liten E, men om det går bra hänger jag gärna på efter det.

Sole- hänger även gärna med på bränna-fläsk-promenad om det blir torsdag fm eller fredag när-som-helst. Men om ni är flera andra så behöver ni inte anpassa er efter mig!

Klädstorlekar - E har vuxit ur sina 50/56-bodys samt "newborn"-kläder från USA. POPs 56 kan han fortfarande ha - de verkar större i storlekarna. Hans amerikanska kläder i strl "3 months" är lagom nu (han är snart 6 v).

E sover i sin egen säng från läggning till första amningen (kl 0030 ca) därefter mellan oss.

Nu: familjegos Hej så länge

• Pippil8

Hinner inte med här

Frill - impad av vad du hann med! Grymt impad! jag är bara SÅ nöjd om jag hunnit både sätta på tvättmaskinen OCH hänga tvätten och möjligen även plockat ur en diskmaskin på en dag... Och tycker ändå inte jag latar mig. Hoppas det beror på att E är yngre än A

Ginger - tänkte på dig igår kväll och tänkte att jag inte hade sett dig itråden på ett tag. Men nu ser jag att du är här och mår bra (förutom gallskriken från J då) - skönt!

Hur lång tid tar promenaden i morgon? Vill sååå gärna hänga på men måste vara hemma till 1230 ungefär.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4