Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

BasseKatt - apropå multitasking - inte konstigt kvinnor blir bra på att göra flera saker samtidigt, man måste ju t ex äta och amma samtidigt ibland. Om man inte står ut med gallskrik från pyret förstås...

Swe - ja du borde ju ha hunnit lista ut vad som funkar i BHn och inte. Tyvärr. Lider med dig o hoppas att det löser sig så du kan amma smärtfritt!!

Jag vet inte heller något annat ställe än Dieselverkstaden som klarar SÅ många barnvagnar... Jag hänger nog gärna på, beroende på var det blir.

Sole - någon av oss har suttit bak i bilen, mest för att kolla att allt ser ok ut och det där med solen som Swe skrev om. Är också trött på mammakläderna, men är på 10 kg plus. Har köpt 2 par billiga byxor som jag försöker klara mig med.

Björklöv - vad söt Klara är! Får ni henne att somna på fårskinnet? Vi fick ett i present men E vill inte sova där...

• Pippil8

Nu blir jag helt full i skratt. Loggade in mig för att skriva och fråga om det verkligen är normalt att E äter SÅ HÄR MYCKET?! Och så läser jag om Zul, Bianca och Ginger och hmm, det kanske ÄR normalt... Han sov visserligen mellan 11 och 1430 idag men förutom det: mat, mat, mat, mat... Hann knappt gå på toa själv mellan gångerna.

Men en sak slog mig just - kan det inte vara att de blir törstiga av värmen och därför vill ha mer käk? Det är ju deras sätt att släcka törsten oxå. Åtminstone vi har väldigt varmt inomhus just nu. I så fall ser jag fram emot lite svalare dagar...

Skriver upp mig på listan för fika (gärna Sickla )
    Rålis (eller annat förslag vid dåligt väder) den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
    Sole
    Swenglish
    Lillie74
    Vivs
    Bianca
    Zul
    Pippil8

• Pippil8

Zul - ang sol - jag tycker det verkar som om E somnar lättare om jag hänger över filten över vagnen, han grimaserar så av solen. De ska ju inte vistas i solen länge i alla fall, men lite kan ju knappast vara farligt.

• Pippil8

Björklöv - mysigt att hon gillar fällen! Jag får träna E lite! Är nog inte fällen det är fel på egentligen. Han gillar inte att ligga själv bara.

• Pippil8

Kämpa på Swenglish, hoppas det ger sig snart!!

• Pippil8

Hellur - förstår att det känns läskigt när han börjar jobba! Jag grät igår morse och i morse för jag tyckte det kändes så läskigt! Känns fånigt nu på kvällen för det har gått jättebra idag, men igår var det lite halvjobbigt...

Frill - din stackare! Bröstböld och eventuell operation Huuuu

Angående att ligga och amma så ligger jag på ena sidan och ammar både från det nedre och övre bröstet. Jag tippar liksom över honom. Jag började med det för att jag hade lite svårt att röra mig med såret efter snittet. Men nu hoppar jag runt i sängen i stället eftersom jag tycker det nedre bröstet blir så klämt (gör ont i bröstvårtan).

Ska bli kul ses på torsdag, man hinner ju inte läsa och skriva så mycket i tråden just nu... Matdags här för både vuxna och för liten Edvin nu!

• Pippil8

Bianca - jag känner verkligen igen mig. Igår var en toppendag, allt flöt på så HIMLA bra. Idag var det tok-kaos... Är helt slut. Hoppas natten blir bättre... Annars vet jag inte om jag orkar ta mig till Sickla i morgon.

Angående försäkringar. Jag jobbar ju på ett försäkringsbolag och har på vårt intranät hittat en länk till en sida där försäkringar jämförs. Vet inte hur man klistrar in länkar, men jag provar: http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/frames.asp?url=/jamfor/jamfor_forsakring.asp?_ci_insurance_type_id=11&avd=JAMFOR&menu=JAMFOR

(om den inte funkar, så googla på "konsumenternas försäkring" typ.

Matdags för lillen!

• Pippil8

Vad kul att dopet gick så bra Sannixx! Jättefin bild - lillan är så söt Sickla är inte så långt från dig, bara knepigt att ta sig kommunalt. Men du åker väl buss till gullmars och sedan t-bana till slussen och därifrån är det nära!

swe - vet inte hur jag ska förklara att jag gör när jag ammar från det övre bröstet. Jag liksom tippar över lite över honom. När jag ammar från det nedre så ligger han på sida, men när jag ammar från det övre ligger han nog mer på rygg eftersom bröstet kommer lite mer uppifrån. Min liggställning blir inte jättebekväm, men det är ändå enklare än att hoppa runt i sängen eller lyfta över honom till andra sidan har jag tyckt. För övrigt känner jag mig urkorkad som inte har kommit på att sova med BH på. Jag har ju sjöar med mjölk i sängen vissa nätter. Måste nog köpa fler amningsBH:ar.

J79 - jag undrar också var man köper de amningsinläggen?

• Pippil8

Några frågor förresten:
    Min lilla älskling äter så himla länge varje gång tycker jag. Gör era det också? Jag har inte precis tagit tid, men det tar aldrig mindre än en halvtimme för ett bröst. Det känns ju lite som att han ligger där "jämt". När slutar de med det?

Han verkar ha ont i magen när han ska bajsa. Han kryper ihop och grimaserar och skriker ganska ofta då. Gör era det också?

• Pippil8

Tack för trevligt fika igår! Det är verkligen skönt att sitta sådär och bara ta det lugnt och prata om våra älsklingar samt inte skämmas över att man visar brösten...

Swe - jovisst, det var "herr Pippil8" som var på besök. Han sa "guuud vad många ni är" och frågade om jag hade intervjuat er andra om pumpar och annat som vi har diskuterat hemma.

Sannixx, jag kommer inte in på din sida. Vill gärna se bilderna så du får hemskt gärna ge mig tillgång om du vill *lägger huvdet på sned*

Sole - Barcelona är ju underbart! Kul att du vågar åka, tror jag också hade vågat. Vad är det värsta som kan hända? jo, ni vågar inte gå ut på dagarna utan blir fast på hotellet i tre dagar, men det är ju ingen katastrof! Fast det är en enkel stad att vistas i så jag tror inte det blir några problem.

Cirpen m fl -vad underbart det låter att få sova sådär många timmar i sträck! Det är nog ett tag kvar innan jag får göra det... Är dock VÄLDIGT glad över det stora framsteget att E från och med idag accepterar att ligga under babygymet en bra stund så jag hinner duscha t ex Synd att de är så fula. Nu har han fått en tingel-tangel-mobil till spjälsängen också

Var ute på långpromenad idag i snålblåsten. Då pajade vagnen! Gick att dra hem den om jag drog försiktigt, men måste åka och reklamera i morgon

Bianca - vad heter pumpen du har köpt? har bestämt mig för att köpa en nu. Vore så skönt om pappsen kunde ta något av nattmålen ibland. Ammar ungefär 23.30, 03.00, 05.00 ca en halvtimme varje gång och sedan 06.00-07.30. Går numera och lägger mig 20.30

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4