Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Tack för erbjudande Ginger! Åkte och lunchade med pappsen och sen var det tokskrikande så det blev inte mycket mer än lunch och en massa ammande på p-platsen vid Nacka forum... Puh, är helt slut nu! Undrar om han har en period när han behöver mer mat eller om det är 7-8-veckors-språnget (från Växa och upptäcka-världen-boken)? Eller om det bara är jag som vill förklara hans beteende på något sätt

Även jag känner igen hysteriska kvällar. Tolkar det som övertrötthet ibland, men vad vet man egentligen?

Märkligt med Jonathan och lampan?! Inte trodde jag de kunde bry sig så här tidigt? Han kanske gillar att titta på lampan?

Fika nästa fredag alltså? Jag är på såvitt jag vet!

Karin - låter jättemysigt med långpromenaden!

Sole - låter jobbigt med skrikig älskling men härligt med hotellboende, room service och poolen

Ååååå vad skönt att det är långhelg nu! Det är så mycket enklare när man är två om en liten bebis att jag njuter mycket mer av E då! Är det nån annan som känner att det är svårt att njuta ibland?

• Pippil8

Hej på er! Vad skönt det är med långhelg!

ABC08 - har tyvärr ingen aning.

SanniXx - vilken lyx att få sova så länge! Jag helammar och är så glad att E numera sover 21-03 ca. Sen är han precis som Karins Alvin vaken från 05. Jag är normalt ganska morgonpigg så jag håller med om teorin att de blir som sina mammor. Har dock ingen lust att gå upp kl 05 så efter amningen brukar M ta över och leka lite med E om han inte somnar om.

Igår var min mamma här (bor 20 mil bort) och tog hand om E så fick jag greja lite i trädgården - det var så härligt! M skötte markservicen.

Sole - är du hemma igen? Har det varit bra när din man fick lediga dagar? Vad gjorde ni?

Nån som åkt tåg med bebisen? Får man plats med både barnvagn och babyskydd?

• Pippil8

Tack SanniXx! TÄnkte jag skulle åka ner och hälsa på mina föräldrar någon vardag och vill inte åka bil 2h ensam med E.

Förresten, måste tipsa om en mysig, kort och lättläst bok: "Koka makaroner" av Johan Nilsson. Handlar om att bli pappa men är jättemysig att läsa även för en nybliven mamma tyckte jag. Läs mer på www.kokamakaroner.nu

• Pippil8

Swe - vad mysigt med en resa till Dalarna så här års - är ju SÅ vackert där

J79 - jag känner igen det där med att inte vilja somna. Trodde inte det kunde vara så så här tidigt, men jag tolkar verkligen E så på förmiddagarna. Han är jättetrött men ska ändå titta på allt och gnäller. Sen däckar han bara jag lägger honom i vagnen och rör lite på den eller går ut och går. De verkar redan ha sina egna viljor

• Pippil8

Sole - välkommen hem! Låter grymt härligt med executive-rummet och alla goda middagar och den underbara staden Har förresten köpt en sån där babywatcher som du har - ska se om jag får den att funka bara.

Kul med den där mamma-träningen! Hon är rätt cool, följde henne för några år sedan när hon skrev mycket på Allt för föräldrars snack. Målmedveten som få!

Vilken underbar helg det har varit! Vi har haft så mysigt hela familjen och hunnit umgås med släkt och vänner och ändå påtat i trädgården (vilket jag tycker är urmysigt), ätit gott osv. Och druckit lite smarrigt rödvin

Nån av er som blivit snittade som vet när man får börja träna? Jag har inte efterkontroll förrän E är tre månader. Men å andra sidan har jag så dålig kondis att det kanske räcker med mina långpromenader än så länge...

På tal om långpromenader - kanske hänger på i morgon, men i så fall sms:ar jag någon av er (har i a f Swenglish nummer), för det känns så osäkert.

• Pippil8

Majlinsa - usch vad läskigt! Jag bävar för den dagen då E blir sjuk första gången. Stackars er Hoppas han mår bättre nu?!

Tack för trevlig promenad som blev en kortpromenad + lunch hos Karin i stället! Tack för gästfriheten Karin! Hoppas din bonusdotter inte blev chockad när hon såg alla barnvagnar och bebisar...

• Pippil8

Karin - hade redan hunnit glömma bilderna, men det ska bli jättekul att se! När du hinner

E är oxå trött efter ståhej idag, han är helt otröstlig just nu men jag tror han slocknar när som helst, känns som övertrötthet eller nåt (vad vet jag?).

• Pippil8

Hmm, nu törs man ju knappt skriva upp sig på den där listan, fast jag var ju med från början. Får du verkligen plats med alla Sole?

Karin99 - jag har också beställt skivor med barnvisor och fick dem idag. Första låten var om en krokodil om en bil och E började genast "skratta". Så kul Bra tips alltså!

tellie - välkommen hit! Min lille son är inte helt förtjust i nappen. Jag får den att stanna kvar ibland, men det känns mer som en slump. Tidigare i tråden har det tipsats om att använda latex-napp i stället för silikon, kanske kan vara något för dig?

Sole - skönt allt var ok!

Även jag har haft lite depp Är inte förvånad över att förlossningsdepression kommer så här sent, för jag har känt mig deppig någon dag då och då utan att veta riktigt varför (långt ifrån en depression lyckligtvis). Vad jag ville säga var väl mest att du inte är ensam Björklöv!

• Pippil8

Karin det låter suveränt bra! Här är det amning till sömns som gäller än. Men snart ska vi nog börja prova något annat. Dock svårt veta när han är helt nöjd med matintaget tycker jag.

• Pippil8

Bianca - min darling (den stora) ska på konferens söndag-måndag och jag tycker det är jobbigt. Du ska vara ifrån din flera nätter - jag lider med dig! Har själv haft en jobbig natt med E (somnade 22, vaknade 01, 03 och sedan vaken från 0430) och en gnällig förmiddag (inte konstigt om man är så trött och har så trött mamma) så jag känner mig som om jag är bakis.

Är det bara min lilla älskling som INTE sover så där många timmar som aaaalla era verkar göra? E sover ofta 22-03 + 0330-05. Sen är han i princip vaken till klockan 10 (med undantag för nån halvtimmes sömn här och där). I och för sig så tycker jag det är rätt ok så länge det inte blir som natten som gick.

Å, finns tyget på ryska dockorna på Åhlens, jag ska nog också köpa det! E bara låg och tokstirrade och log och försökte prata med dem när "han var på toa" hos Karin. Vilket Åhléns Swe?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4