Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Nu blir det långt för jag har inte varit inne sen igår kväll... Hoppas ni står ut

Sole- klart du är en bra mamma! Det är så himla lätt att se det innan man själv är där liksom... När man läser om er som man har upptäckt är alldeles normala och vettiga människor och att ni är deppiga och nere då fattar man att det nog inte är alldeles enkelt att vara nybliven mamma... Det slår mig också att det nog inte är så lätt att tänka "tidsperspektiv" som man tror att det ska vara...

Torris - har även du en bajsbebis?! oj oj, jag tror jag måste bunkra upp med fler handdukar... Går de inte till kräks så verkar de gå till bajs...

Instämmer även jag i hyllningskören av tråden. Och det känns så skönt att vi gör detta för första gången allihop, man känner sig inte lika dum när man ställer "dumma" frågor liksom. Bra initiativ Swenglish, för det var väl du som startade ursprungliga tråden?

Sofffy - vad kul att ni är hemma och grattis till drömförlossningen och ännu större grattis till er dotter förstås!!

BasseKatt - hur gick det igår?

Zul - vad läskigt det låter! Jättestort lycka till i morgon!!! Antar att det blir samma sak för mig på måndag då eftersom jag också gjort IVF. Smart att hyra dvd-filmer osv. Håller tummarna för att det blir lindrigt ändå!

Ginger - nåt nytt?

Swe - din mans bilder är så snygga! Ni får göra en rolig bok ihop om väntan på bebben - du skriver, han ritar!

Här fördrivs övertiden med ett ständigt fikande och lunchande och jag har snart ätit upp alla kakor jag bakade för att ha när bebben har kommit. Och har ingen lust att baka nya. Va fasen - folk får ta med sig fika.

Försöker tänka positivt, max 7-8 dagar kvar till bebis nu. 7-8 dagar är inte lång tid... (eller en evighet ibland när en dag känns som en vecka )

• Pippil8

Grattis Emma! Vad söt han är! Och punktlig också.

• Pippil8

Björklöv förresten.. Nu när jag inte hade varit inne på hela dagen var jag helt SÄKER på att jag skulle hitta ett inlägg där det stod att du hade fått åka in. Det kändes som om det var din tur nu. Hoppas det blir det snart!

• Pippil8

Vad gulligt omtänksam din man är Sofffy! Oavsett om det är om dig eller lillan så var det otroligt gulligt tycker jag

Frill, å vad det låter mysigt med era läggningsbestyr, jag vill också

Bianca - har du varit på överburenhetskontroll och fått höra att du kan ringa på måndag? Jag ska ju dit på måndag, vi kanske ses? Fast jag ska ju till spec-MVC, inte förlossningen förstås.

Nu har vi varit och käkat en tidig middag på ett skitmysigt ställe på Söder. Sista restaurangbesöket som icke-föräldrar hoppas och tror jag!

• Pippil8

Ja just ja, så var det ju Bianca. Det skrev du ju senast igår eller nåt...

Fast jag hoppas vi slipper ses där på måndag, vore bättre om våra bebbar kommer i helgen. Min mamma har gissat på kl 2 och 3 natten mellan lördag och söndag, det är ju framflyttning av klockan då så hon tyckte det verkade kul.

• Pippil8

Oj, missade att du fått så fin present Sofffy! Det var ingen dålig kille som både är omtänksam och dessutom ger present Låter jättefint!

• Pippil8

Nä fy vad besviken jag blev nu! Vaknade i natt och hade för första gången under graviditeten tydliga sammandragningar, jag verkligen kände hur det kramade och magen höjdes och sänktes. I kombination med tilltagande mensvärk. "yes, yes, yes, nu måste det vara på riktigt" tänkte jag. Väckte älsklingen också och jag var såååååååå förväntansfull. Efter någon timme tog jag två alvedon för att kunna sova lite till. Och jaha, nu vaknade jag och känner ingenting längre.

Sole - hoppas det löser sig med amningen snart! Det låter jobbigt att inte få det att funka riktigt fastän man så gärna vill. Har du frågat något på BB (sedan du kom hem)?

Björklöv - jag tycker du gör rätt. Det är såååå tråkigt att bara vila!

Hoppas det går bra för Zul idag!

• Pippil8

Men det är klart ni ska prata bebisar - vi är snart där vi också och då kommer det bli fint att kunna gå tillbaka i tråden och läsa att ni hade ungefär samma problem första och andra veckan

Gnällstunden: Jag tycker jag har varit rätt bra på att ha tålamod och inte tycka det är jobbigt att vänta, men idag - suck... Jag var sååå säker på att det var nåt på G i natt. Nu på fm har jag lite sammandragningar men inget ont. Dumma mig som hann tänka sjutton gånger i natt att jag nog slipper igångsättning i veckan. Hann också tänka att jag hoppades på att träffa Hellur på BB sthlm. Men nu får det väl bli igångsättnings-dejt med Bianca på SöS i stället *tjurar*

Jahapp, jag tror jag ska göra som ni andra väntare - strunta i att vila, göra något annat i stället. Får hitta på nåt nytt syprojekt kanske.

• Pippil8

Oj, det verkar verkligen inte enkelt med amning. Här går man och väntar och längtar och så blir det kanske inte sådär mysigt som man hoppas?! Fast det kanske ger sig efter ett par veckor? Jag hoppas det snart blir bättre för er som det krånglar/gör ONT för!

Hellur, ja, snälla, snälla, låt oss få ses i fikarummet på BB Sthlm på måndag! Jag vill, vill, vill!

Nåt nytt från nån av er andra som väntar? Björklöv -har du sammandragningar från och till hela dagarna? Bianca och Hellur - inga känningar alls? J79 - har du "mensvärk" också eller är det "bara" sammandragningar?

Undrar lite över Ginger också, var längesen du skrev nåt (eller har jag läst slarvigt?)? Hoppas att åtminstone du är mamma nu!

Håller tummarna för att åtminstone nån av oss får värkar (riktiga) i natt och att bebisarna suger snällare på mammornas tuttar

• Pippil8

Förresten hörrni, ni som har fått bebisarna... Hur var värkarna i början? Inte började de göra jätteont direkt? Jag minns det inte så när jag läste här om era vedermödor? Och hur var det för dig Swenglish som blev igångsatt? Hur kändes värkarna i början?

Kan inte läsa nog om detta just nu... Vill så gärna att det ska komma igång nu... Fattar inte hur du stod ut med väntan Swe...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4