Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Nu blir det långt för jag har inte varit inne sen igår kväll... Hoppas ni står ut
Sole- klart du är en bra mamma! Det är så himla lätt att se det innan man själv är där liksom... När man läser om er som man har upptäckt är alldeles normala och vettiga människor och att ni är deppiga och nere då fattar man att det nog inte är alldeles enkelt att vara nybliven mamma... Det slår mig också att det nog inte är så lätt att tänka "tidsperspektiv" som man tror att det ska vara...
Torris - har även du en bajsbebis?! oj oj, jag tror jag måste bunkra upp med fler handdukar... Går de inte till kräks så verkar de gå till bajs...
Instämmer även jag i hyllningskören av tråden. Och det känns så skönt att vi gör detta för första gången allihop, man känner sig inte lika dum när man ställer "dumma" frågor liksom. Bra initiativ Swenglish, för det var väl du som startade ursprungliga tråden?
Sofffy - vad kul att ni är hemma och grattis till drömförlossningen och ännu större grattis till er dotter förstås!!
BasseKatt - hur gick det igår?
Zul - vad läskigt det låter! Jättestort lycka till i morgon!!! Antar att det blir samma sak för mig på måndag då eftersom jag också gjort IVF. Smart att hyra dvd-filmer osv. Håller tummarna för att det blir lindrigt ändå!
Ginger - nåt nytt?
Swe - din mans bilder är så snygga! Ni får göra en rolig bok ihop om väntan på bebben - du skriver, han ritar!
Här fördrivs övertiden med ett ständigt fikande och lunchande och jag har snart ätit upp alla kakor jag bakade för att ha när bebben har kommit. Och har ingen lust att baka nya. Va fasen - folk får ta med sig fika.
Försöker tänka positivt, max 7-8 dagar kvar till bebis nu. 7-8 dagar är inte lång tid... (eller en evighet ibland när en dag känns som en vecka
)