Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Grattis Sole till första natten utan nässpray, hoppas det blir bättre och bättre nu!

Håller med Hellur - det känns så konstigt att läsa om amning, det känns så långt borta fastän det kanske bara är några dagar bort. Känns det inte overkligt ni som redan är där? Grymt skönt att ha så många i tråden som kommer vara experter vid det laget

Har varit hos bm idag och alla värden var ok. Fick tid bokad för överburenhetskontroll/ ev igångsättning på måndag på SöS. Hade du fått sån tid Zul?

Sofffy - jag hoppas vi är flera som kommer till BB sthlm och gör dig och bebisen (som kanske är född nu) sällskap innan du har åkt därifrån

Puh vad ansträngade det var att äta lunch i stan och sedan bm-besök. Måste vila lite nu!

• Pippil8

Vad roligt (som i komiskt) det låter med era bajsbebisar, Lillie och Swenglish. Speciellt kaskadbajsandet Jag skrattade högt när jag läste om det

Visst är det en märklig känsla att bara gå och vänta på att det största i livet ska hända och man vet att det händer inom 1-2 veckor?! Fast det är förmodligare ännu märkligare känslor när det där väl har hänt...

Hellur - nog ska vi väl ses på BB sthlm innan du ska på överburenhetskontroll?! Det tycker jag i alla fall!

• Pippil8

BasseKatt - skickar också stor kram inför morgondagen! Ska tänka på er!

Hellur - med risk för att låta som en besserwisser med noll erfarenhet... I de böcker där jag läst om amning rekommenderar de inte att man börjar med flaska förrän amningen funkar ordentligt. Det är tydligen olika tekniker att käka från bröst och flaska. Bättre att ge med kopp eller sked i så fall. Hur man nu ger en så liten mat ur kopp, det fattar inte jag, men det kanske ni erfarna kan förklara

Ser fram emot såriga bröstvårtor och tusentals blöjbyten Vad knäpp man är som längtar efter sånt

• Pippil8

Det var länge sedan man såg till J79 i tråden?! Har i och för sig för mig att hon sagt att hon läser men inte skriver så mycket... Om du läser det här så tycker jag det är dags med en liten rapport Eller så snusar du redan bebis?

• Pippil8

Jag sökte på J79 och såg att hon varit inloggad idag på kvällningen så hon har nog inte fått än. Stämmer nog med BF den 26:e.

Vi har massor av flaskor hemma som vi fått i present, vet inte vad man ska ha så många till, men det kanske man förstår så småningom Men kommer nog försöka undvika dem i början i alla fall.

• Pippil8

Tack Frill för tipsen! Låter mysigt att krabatens pappa kan få ta ett nattmål om det funkar sådär bra som det verkar funka för er

• Pippil8

Nån av er som fått bebis som har bärsjal/sele förresten? Hur funkar det i så fall? Svårt lära sig knyta ordentligt? Trivs bebben i den?

• Pippil8

Godmorgon!

BasseKatt - hoppas att det blir ett fint farväl idag!

J79 - skönt att höra att du mår bra

Vivs - stackars kissen! Huh, jag grät i förra veckan när vår kisse kom hem och hade ett sår vid nosen. Det är ju inget mot en krossad höft...

Ännu en dag av väntan har börjat Vad ska man hitta på idag då? Tänk att det kanske är sista dagen när vi ännu inte är mammor! Jag ska nog ta mig en liten shoppingtur och köpa fröer för för-sådd inomhus samt lite grejer till vaggan jag syr. Sen ska jag vila, vila, vila för jag har sovit så dåligt i natt. Trodde det var något på G för jag hade så mycket mensvärk. Men icke.

Ha det så bra alla mammor och ännu-inte-mammor!

• Pippil8

Har ni varannan-dags-humör? Själv har jag varannan-timmes-humör Gick och la mig igen efter frukost och har nu surfat på HMs Madonna-kollektion i en timme. Beställt två saker som jag undrar om jag nånsin får på mig...

Ang bärsjal/sele så har jag köpt en Looma/Sino som jag verkligen hoppas krabaten kommer gilla. Blir intressant höra hur det går för er andra.

Zul - vill du bli igångsatt i morgon? Jag tror jag tar igångsättning om jag får det på måndag. Fast om man inte är det minsta "mogen" så verkar det lite läskigt fortfarande...

Bianca - då kanske vi ses på SöS om du får igångsättning på tisdag och jag nånstans måndag-onsdag...

Björklöv har inte rapporterat idag va?! Men du är ju en sån hurtbulle så du är väl på yoga eller nåt annat vettigt

• Pippil8

Angelicious - jättegrattis! Vill gärna höra mer om förlossningen Vill liksom veta allt om alla andras förlossningar just nu... Och se bilder på alla söta bebisar

Björklöv -heja heja! Å vad spännande om det satt igång!

Zul - jag pratade med min bm igår om "rädsla" (oro är nog ett bättre ord) för igångsättning. Som jag förstår det så blir igångsättningarna ofta helt ok om man redan är lite öppen (som Swenglish var) så de kan sätta Bard-kateter t ex. Det som kan bli riktigt segt är ju om man måste få sån där gel i flera omgångar. Det blir så lång väntan då. Inget lätt beslut. Å ena sidan vill man ju ha ut bebben å andra sidan vill man ju inte ha en lång och utdragen förlossning. Å tredje sidan så kanske det blir igångsättning även om man väntar ett par dagar till?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4