Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Bianca - wow vad spännande! Äntligen börjar det hända grejer!

Sov hela natten i natt utan att vakna en endaste gång. Gissa om jag var besviken när jag vaknade?! Men nu är jag i alla fall utvilad om det skulle sätta igång idag (försöker tänka positivt)

Jag har ju försökt få barn i ganska många år och nu är känslan lite likadan som när man försökte bli gravid - man testar huskurer, man känner efter HELA tiden, man kan inte låta bli att läsa om hur det känns för andra som har "lyckats" och man blir lite avis på andra som har "lyckats". Jag får påminna mig själv om att DET BLIR BEBIS även för mig

Hellur och Björklöv - å vad kul det vore om vi kunde ses på BB sthlm i början av veckan!! Det är ganska kul att vi är tre kvar som ska dit och det vore ju inte orimligt att åtminstone två av oss sågs där?! Fast jag ska ju på överburenhetskollen i morgon på SöS och risk finns ju att det blir igångsättning på tisdag (jämför med Zul som ju också gjort IVF). Så jag hoppas innerligt att något händer innan dess.

Skön söndag på er!

• Pippil8

Förresten, tack för alla svar om värkar! Jag återkommer säkert med fler frågor om de dyker upp igen, de där känningarna. *hoppas, hoppas*

En sak till förresten, ni andra får fina smycken av era män, själv har jag fått en DVD med hårddisk i förväg Den blivande pappan tyckte jag skulle ha den när jag ammar, hihi.

• Pippil8

Men heja J79! Hoppas du slipper gå över! Det låter lovande i alla fall! Slemproppen, den har jag inte sett nånting av...

Fast idag kan jag inte klaga, känns helt ok att inte ha varit inne på förlossningen idag i alla fall - vilket underbart väder

Bianca - blev du kvar på förlossningen eller är du tillbaka? Hoppas på det första!

• Pippil8

Sole, vad skönt att höra att amningen börjar gå lite bättre! Har tänkt på dig och krånglet!

Nåt nytt från Bianca eller J79?

I morgon bitti ska vi på överburenhetskontroll på SöS, är lite nervös eftersom både Swenglish och Zul inte tyckte det var så himla roliga undersökningar. Wish me good luck!

Hellur och Björklöv, jag hoppas in i det sista på att vi ska kunna ses på BB sthlm de närmsta dagarna...

Sov gott alla mammor, bebbar och magar!

• Pippil8

Tack för alla lycka till Hade mer tur än Swe och Zul coh fick en jättegullig läkare. Bebben mådde bra men livmodertappen inte det minsta utplånad. Eftersom det är IVF och jag redan är mer än en vecka över tiden blir det igångsättning. Så idag kl 14 ska vi dit för att sätta gel och jag är riktigt nervös nu! Fördelen är ju att jag kanske får träffa Bianca och kanske även Zul om hon är kvar då.

BasseKatt - vad roligt att du sjöng! Det måste kännas fint att du fick sjunga för din egen son! Just nu pallar jag inte att läsa om begravningen eller titta på bilder, men jag gör det gärna så småningom!

Swe och Sole - vad jobbigt att inte amningen funkar så bra och att det gör så ont

Nu kolhydratladdning... Kram på er alla från en nervös Pippil8 som dock snart är mamma!

• Pippil8

Hej alla! Har längtat hem till datorn för att kunna kolla hur det går för er andra och för att rapportera att VÄRLDENS SÖTASTE EDVIN är här nu! Vi åkte in för igångsättning i måndags kl 14. Ett och ett halvt dygn senare hade jag fortfarande inte öppnat mig mer än ca 1 cm trots diverse olika metoder (gel * 2, bard-kateter som fick forceras in, hinnsvepning, värkstimulerande dropp) och ca ett dygn av värkar av lättare och tyngre karaktär. Kl 03 beslutades om snitt och kl 0404 föddes vår underbara lille kille! 54 cm lång och 3900 g.

Trots att jag var så rädd för igångsättning, helst inte ville till SöS och dessutom var absolut mest rädd för akutsnitt (ok, katastrofsnitt var jag ännu mer rädd för) så upplevde jag förlossningen som oerhört positiv (redan direkt efteråt faktiskt)! Personalen på SöS var helt fantastisk tycker jag!

Vi fick bo på avd 63 (samma som SaniXX och BasseKatt kanske?) så jag träffade aldrig Bianca mer än vid inskrivning på förlossningen. Ser i tråden nu att hon fått en liten August, GRATTIS!

Nu har vi kommit hem sedan någon timme och en sammanfattning av läget är:
    -Lyckotårarna har fullkomligen sprutat hela dagen idag
    -Snittet läker betydligt bättre än jag hade förväntat mig
    -Edvin mår fin-fint men vi ska kolla hans ena höft hos en ortoped, troligen ingen fara dock.
    -Amningen känns helt ok hittills.

Nu är jag dönyfiken på att läsa i kapp. Men ser redan nu att Björklöv är på G - GO GIRL!!! LYCKA TILL!!

• Pippil8

GRATTIS Zul, Ginger och Bianca till Agnes, Jonathan och August!

Hellur, hade hoppats att du hade fått komma iväg, men inte än alltså? Lider med dig, väntan är inte rolig

Nu ska Edvin träffa några av sina kusiner för första gången. Jag vill visa upp honom för HELA världen!

• Pippil8

Hej alla och jäklar vad det skrivs här. Inte helt lätt att hinna läsa ikapp när man har lilla underbara sugproppen Edvin vid brösten mest hela dagarna (och nätterna för den delen)

GRATTIS J79!

Zul - det enda jag vet om feber är att det skulle man kunna få när mjölken rinner till, men det har den väl redan gjort för dig?

Känns som om jag har tusen frågor och försöker skriva ner några av dem för att se om någon av er orkar/hinner svara:

- Avslaget - jag blöder nästan inget nu (5 dagar efter snittet), visst ska man väl blöda rätt länge även om man blivit snittad?
    - Ni som har era små sovandes i era sängar - ligger de mellan er och pappan eller på ena sidan? Hur gör ni med täcke? Är orolig han blir för varm om han råkar hamna under vårt (varma) dubbelsängstäcke.
    -Amning nu - ammar ni på ett bröst i taget, eller får han/hon båda brösten vid varje tillfälle? Hur vet man i så fall när det är dags att byta bröst? Att det är "slut" i det ena bröstet?

Har förresten lagt in en bild på Edvin i mitt galleri, han är lite gul där men oetmotståndligt söt

• Pippil8

Hellur - vad BRA att du var öppen 3 cm!!! Då kommer igångsättningen gå bra på onsdag! Å vad skönt att du kan räkna ner på riktigt nu! Min igångsättning blev ju sjukt utdragen, men förlossningsläkaren sa att det berodde på att livmodertappen var helt omogen och jag inte öppen nånting. Så det låter som du har ett mycket bättre läge

Vikten - huh - jag vägde mig i morse. är på plus 14 kg från utgångsläget. Inte att tänka på att ha något annat än mammakläder här inte. Ska bli fint med promenader i vårsolen så fort man vågar sig ut lite mer.

Vi har förresten varit på SöS idag på ortopeden och kollat höfterna som var helt ok - jätteskönt, vi slipper låta Edvin ligga i skena.

• Pippil8

Tack för svar på mina frågor! Ingen idé hoppas på att avslaget redan skulle vara på väg bort alltså. Men 3 veckor låter helt ok!

Ginger - HJÄLP vad läskigt! Det där är ju den värsta mardrömmen, jag kan inte låta bli att kolla att han andas titt som tätt! Fy vad det lät vidrigt, förstår om ni blev riktigt skakade! Skönt att ni fick en så ordentlig kontroll på SöS i alla fall!

Nu har lillkillen inte ätit på flera timmar (4 typ) och då blir mammsen förstås nojig, måste nog väcka honom nu.

Sole - här är det bara namnen "mamma" och "pappa" som gäller och som ni ser så pratar jag om mig själv i trejde person också, "då blir mammsen förstås nojig"...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4