Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Ehh, ser nu att du Ginger inte heller får sova så länge. Jag funderar jättemycket över sömn nu, inte konstigt när man är trött. Berätta gärna om du eller någon annan kommer på något smart "trick".

• Pippil8

Hej, hej, länge sen jag skrev nåt nu. Har varit lite deppig faktiskt. Och saknar jobbet. Inte så att jag inte vill vara med E, han är ju underbar. men jag skulle vilja göra båda delarna... Är jag helt ensam om detta eller finns det någon mer som saknar lite av det där andra livet???

E har växt så det knakar, på 2-månaderskontrollen i måndags (på sin 2-mån-dag) var han 63 cm och vägde 6240 g. Han har gått upp 1,2 kg på 3 veckor...

Kan även rapportera att jag har vågat mig på att åka buss för första gången idag och det gick kanonbra såklart Trots att jag har rätt lång resa här utifrån förorten.

Lillen - hjälp vad läskigt!!! Du måste vara helt chockad.

Har ni nån träff planerad för nästa vecka eller veckan därpå?

Trevlig helg alla goa mammor och underbara bebisar!

• Pippil8

Förresten, var inne på en barnklädesbutik på Hornsgatan idag (Matador tror jag den hette). Vilka underbara saker de hade där- jag ville köpa ALLT Sansade mig dock och köpte grön body med gröna stjärnor på och matchande brallor.

• Pippil8

Tack gulliga ni för uppmuntrande ord! Idag har E varit på toppenhumör och då känns ju livet betydligt enklare Jag är nog på på pick-nick på tisdag, behöver ju det där sociala

Picknick Rållis tisdag:

Lillie74
    Pippil8

• Pippil8

Godmorgon!

Härlig dag för fika, men jag tänker banga! Var inne i stan igår och var helt slut när jag kom hem igen. Så idag håller jag mig ute i förorten Ha det så härligt idag!

• Pippil8

Hej hopp i sommarvärmen Nu är jag på bättre humör igen - skönt! Inget mer depp tack! Lille E har sovit 7,5 timmar två nätter i rad - HURRA! Det tidigare rekordet var väl på dryga fem timmar så jag var skapligt förvånad.

Vi har gått ner till vattnet två förmiddagar i rad nu och jag har plaskat lite med fötterna i alla fall - härligt! Ingen powerwalk som ni andra hurtisar, men lite motion i alla fall

Bianca - hur funkar det med lillgrisen när du sitter på uteserveringar titt som tätt? Det låter så härligt! Jag ammar så mycket på kvällen så jag vågar mig inte riktigt ut på kvällarna... Ammar du där? Somnar han i vagnen sen?

På måndag hänger jag gärna på om det inte blir fika alltför långt bort. Men vi kan väl bestämma när vi vet lite mer om vädret.

TRÄFF MÅNDAG 11/6

Swenglish
    bianca2
    Lillie74
    Pippil8

Fortsatt skön nationaldag på er!

• Pippil8

Vi har redan varit en provtur på sjön. Har fått ärva en flytväst av kompisar, den funkade jättebra. Angående solskydd så har min bvc-sköterska nyligen varit på föreläsning med cancerforskare och hon säger att man ska strunta i vad apoteket säger och ha både täckande kläder, vara i skuggan och dessutom ha solskyddsfaktor - på tex fötter, händer och ansikte. Att bränna sig är mycket värre än att ha solskyddsfaktor. Jag kommer att följa de råden.

Mer om båtliv så tar vi nog med liggdelen till barnvagnen för lilleman att sova i. Och underdelen till barnvagnen för ev promenader på öar där vi ligger i gästhamn. Andra tips jag fått är att när barnet har blivit lite större och kan röra sig skruva fast en cykelbarnstol på lämpligt ställe i båten som man kan fästa barnet i när man lägger till.

Karin - jo, det är sjuuukt segt idag!!!

• Pippil8

Mmm, låter gott Lillen! Jag kommer

Swe - när åker ni?

Om solskydd igen - precis som nån annan har skrivit så ska man enligt min BVC bara ha krämen på utsatta delar av kroppen och ändå se till att vara i skuggan.

Karin - låter som en supermysig överraskning! Han blir nog jätteglad Jag försöker komma på något till min darling som fyller år den 16e. Men det är så svårt, han har liksom allt och upplevelse-presenter tycker jag är lite knepigt just nu (jag är väl lite feg).

Sole - om klädsel, E har också bara body och så lägger jag en tunn bomullsfilt när han är i vagnen och riskerar att få sol på sig.

Frill -var det det första vaccinet enligt standardprogrammet?

Ska vi ses till lunch på måndag? Hade ni bestämt ställe? Picknick-lunch om vädret fortsätter?

• Pippil8

majlinsa - ja, det är förmodligen en riktigt bra present! har lite svårt att få barnvakt bara, men jag kanske ska försöka höra med min bror som bor i stan.

• Pippil8

Vilken söt bild Sannixx!! Urmysig

Sole - gud vad mysigt hus! Och härligt med så nära till vattnet! Får ni tillträde snart?

Zul - matadorkids, det var där jag var i förra veckan och ville köpa ungefär hela butiken! Sååå söta saker! Det blev en body och byxor i typ ärtgrönt med mörkare gröna stjärnor på. Såå fint

Träffen i morgon (ursäkta tjatet) - har vi bestämt ställe? Jag är dålig på förslag, men ses gärna i någon park. Söder nånstans? Eller om ni orkar åka lååångt ut i Nacka så får ni gärna komma hit

Hej så länge, nu ska jag ut i skuggan igen, huset blir galet varmt när solen steker så här!

• Pippil8

Oki, ses kl 12 utanför ICA Ringen och då kan vi ha köpt lunch och vara klara att gå till parken va? Blir perfekt för min del! Ses i morrn!

Emma3-vad söt Leo är med kepsen Och han ser ut att vara intresserad av figurerna på babysittern! Men visst verkar de ha det lite kämpigt i värmen. Försökte få i E lite vatten i flaska men det var tvär-nej. Så det blir amning ofta(re) istället.

• Pippil8

Karin - skit under naglarna här också, ser ut som om han har hjälpt mig att rensa ogräs man vill ju inte direkt pilla under de där små naglarna.

• Pippil8

Gooodmorgon, ännu en härligt solig dag

Härligt Hellur med er mysiga helg! Skönt det funkade bra första natten borta.

Jag kommer nog åka in till stan lite tidigare idag så om det blir några ändrade planer kanske någon av er som ska med kan smsa mig?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4