Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Frill - skönt att höra

• Pippil8

Kiropraktor låter skönt! Jag funderar på att gå till naprapat, man sitter inte alltid så bekvämt när man ammar, så fort jag inte är hemma sitter jag lite halvtaskigt och det är väl inte toppen för ryggen/axlarna. Har inget allvarligt problem, men har ingen lust att det ska bli det heller.

Sov gott alla mammor, även jag ska knoppa medan lilleman sover!

• Pippil8

Godmorgon!

SanniXx, vi testade lite ersättning igårkväll för första gången. Han tog den med ett litet fundersamt uttryck, men käkade REJÄLT! Sedan sov han för första gången nästan 6 timmar!! Enda skillnaden nu är att han inte har bajsat 17 ggr på morgonen som han brukar - blir de hårdare i magen av ersättning månntro?

Jo just ja SanniXx, det var min man som gav ersättningen, så jag vet inte hur han hade reagerat om han fått av mig.

Jag fikar gärna nästa vecka! Trots att Sole blir purken på oss då

• Pippil8

jaha, här kommer ni i era innan-grav-jeans och jag har 9 kg kvar. blä! men tänker nog påbörja noll godis/kakor/snacks i nästa vecka så borde det väl hända något.

Ginger - ang amning - jag ammar ca 0030, 0400 och 0600 (då är det ett enda småsnuttande till kl 8) så det är väl ungefär som du. Utom i natt då jag provade det där med ersättning och fick sova till 0230. Men det är väl bara några veckor/någon månad kvar tills det blir bättre hoppas jag!

I kväll testar vi att ge extra mjölk som jag pumpade ur i natt. Undrar om de också gör att jag får sova längre? Är precis som några av er andra rädd att störa mjölkproduktionen.

Vilken dag vill ni fika i nästa vecka? Jag föredrar måndag eller tisdag.

Jo förresten - jag testade en ny variant på "amningströja" häromdagen som funkade bra. Jag klippte av axelbanden på ett tajt linne så det blev en tub. Klämde fast tuben under BH:n. Sedan var det bara att dra upp tröjan och öppna BH:n så har man ändå magen (den degiga...) dold ordentligt.

• Pippil8

Medusa - funderar precis som du på hur vi ska göra med ersättningen. Provar en gång till bara för att se om det var en engångsgrej eller om det funkar lika bra igen. Prövade med extra urpumpad bröstmjölk igår och det hjälpte inte...

Kul med fika i nästa vecka!

Murgrönan - jobbigt med förkylning och feber Hoppas hon kryar på sig snart! Jag kommer vara dö-nervös första gången E blir sjuk!

• Pippil8

Vad skönt det är med helger när man är två hemma! Tycker ni andra det också? Inte för att jag gör så mycket mer, men det är ändå så mycket enklare!

Var ligger Nyfiken Gul? Och var ligger Street?

Karin99 - jag har testat med lite (??) ersättning på kvällen 2 ggr nu. Vet inte hur vi ska göra framöver. Han mår säkert lika bra utan ersättning, den stora skillnaden är väl att jag får sova lite längre...

Har läst lite Anna Wahlgren nu och försökt med standardmodellen igen. Jag undrar verkligen: Är det någon här inne som får standardmodellen att funka???? Jag försöker men dels äter han inte så länge som han borde, dels sover han inte så länge.

• Pippil8

Sole, din stackare! Hoppas att det ger sig SNART! Du måste ju få komma iväg på resan!

Karin och ni andra om standardmodell och nattsömn: E sover max 3-4 timmar i sträck på natten. Det är väl ok än så länge så det är inte därför jag vill prova standardmodellen. Utan det är att det blir så himla många (och ganska långa) snuttanden på dagarna som jag tycker blir knas. Äta en halvtimme, "leka" en halvtimme, äta en halvtimme, sova en halvtimme, äta en halvtimme, sova en timme osv. Jag skulle vilja ha åtminstone något mer sammanhängande sovpass på dagen.

Trött idag, tror inte jag orkar kolla hela ESC, ni får rapportera era åsikter i morgon ni som orkar kolla Tyckte Finland var rätt bra.

• Pippil8

Hej hej!
    Låter som toppen-väder inför morgondagen! Härligt! Idag har det ju varit öken och jag varit lite deppig så vi har gjort verkligen INGENTING. Legat i sängen och gosat/slumrat/ätit/sovit större delen av dagen. Mysigt!

Ginger - låter väldigt likt mina dagar och nätter. E somnar bara i famnen/vagnen/ligg-ammandes. Och dagarna är väldigt ostrukturerade med mycket snuttande.

Hellur - kul att ni bokat datum för dop! Var ligger Värmdö kyrka? Vilken del av Värmdö alltså?

SanniXx - jag ses gärna vid Åhléns! Vilken tid?

• Pippil8

Jag kommer till Åhléns för promenix till Nyfiken gul eller annat ställe. Ska klä på mig ordentligt

Murgrönan - på Bm gamla stan får man tid för efterkontroll först efter 3 mån. Jag har tid i slutet av juni! Känns som en evighet!

• Pippil8

BasseKatt - vad gott det låter! hoppas allt går bra i morgon. Ingen lär ju gå hungrig från dopet i alla fall... Jag som bor i närheten kanske smyger upp och kollar om det finns några rester

Tack för fikat igår, var trevlig som vanligt, men dumt av mig att inte ta på mig jackan som låg i vagnen, för jag frös! Míndre blåst nästa gång hoppas jag på. Det är ju så mysigt att sitta ute!

Idag kommer vår städerska så jag tänker hålla mig hemifrån. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på bara. Tips någon?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4