• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Vivs

Shoppa låter kul! Min mammapeng är så gott som redan slut, trots att den kom in idag Vågar inte ens kolla banksaldot men csn brukar vara bra på att själa mina pengar

Lillie - nu var det ju inte mig du frågade men jag beställde inbjudningskort till dopet på www.kortdesign.se (de med rosa fjärilar på).

Ginger - fy för mjölkstockning!! Hoppas det fixar sig.. att febern gått ner är ett bra tecken iaf

Tror J har en öka-på-mjölkproduktionen-dag, hon suger som en dåre..säkert därför hon har hållit mig vaken hela natten också..

Hoppas ni får det trevligt och att det inte börjar regna!

• BasseKatt

Såg att ni pratat lite böcker, musik och så tidigare... Emil fick kanonfina presenter på dopet. Vi hade skrivit en liten önskelista och skickat med inbjudan. Tycker riktigt illa om alla dessa fotoramar och album i metall som man alltdi brukar få på dop, så det hintade vi också om. Vi har så mycket kläder, men i princip inga leksaker, så vi önskade böcker och bra leksaker typ Brio. Han fick 5 av Barnkammarböckerna (sååå fina - TIPS!!!), några Elsa Beskow böcker, födelsedagståg i trä (också kanonfint), flera Brio-dragisar etc.

Jag har nu beställt både Koka makaroner och den där Växaboken ni snackar om allihop. Man vill ju inte känna sig utanför... De var dessutom riktigt billiga på Bokus.com ifall nån mer saknar dem...

Hm... Här ligger man ju i lä... Har bara skrivit 304 inlägg sedan jag började aktivt vid nyår. Fast jag brukar ju babbla på en del, så de brukar ju vara långa istället 

Vi vill helst att Emil ska sova i sin egen säng eftersom vi sover så dåligt annars (han fäktar och låter så... ). Men ibland när han är för jobbig eller nätter då larmet har tokspel brukar vi lyfta över honom. Sedan brukar han ligga kvar efter amning vid 5-rycket också. Orkar inte gå upp då...

• BasseKatt
    Idag har vi varit på BVC på läkarkoll och vaccinering. Det var 3 vekor sedan vi var där sist. Emil fick väl godkänt även idag och börjar bli en stadig krabat - 4520g och 59cm. Han ligger snäppet över på längdkurvan och under på viktkurvan... Han blir 15 vckor imorgon.
    Sprutan gick också jättebra. Han skrek ju förstås när BVC-tanten stack, men blev snabbt tröstad i pappas famn. Vi har nu laddat med flytande Alvedon för bilresan till landet. En gnällig Emil i 1½ timme skulle inte vara kul.

Ha det så himla skönt i helgen och så hoppas jag att vi får igång modemet därute, så man kan läsa liiite i alla fall. Vi kommer hem igen på onsdag, så tyvärr missar vi nästa träff också...

Kram på er allihop!!!
  • bianca2

hej tjejer!Hoppas ni har det trevligt ute i Farsta. Själv har jag träffat min mammagrupp. De verkade helt ok men inte lika fina som ni
    tack för alla peppande ord. Idag har det varit hur bra som helst. efter mammagruppen käkade jag lunch o fika m en kompis och nu ska jag snart hem till min syster o få middag o kanske ett glas rödvin
    och imorgon ska jag shopa m min andra syster...
    men jag ser verkligen fram emot onsdag då jag får träffa er!!! och på kvällen sen ska jag på mina elevers avslutningsfest!!!
    kram

• Lillie74

Vivs, tack för tipset, ska kolla där.

Tack för trevlig lunch/fika idag, supertrevligt som vanligt och tack Sole för din gästvänlighet, hoppas det inte blev stressigt sen när vi gått.

Ser fram emot onsdag!
    Trevlig helg!

• J79

Tack för en till trevlig träff!
    Sole jag hoppas att du hunnit med det du skulle har lite dåligt samvete över att vi blev kvar så länge och att du nu får stressa runt. Ursäkten är väl att vi hade så trevligt och tiden bara rann iväg...

Karin99 vad roligt att du redan lagt ut bilderna. De är så söta allihopa.

• majlinsa

jag känner mig så hemsk som inte är så aktiv i tråden.. men det är verkligen så mycket med allt..

• Karin99

Min man är ju förtås världens bästa på alla sätt och vis Men EN sak är han usel på: att massera. Han försöker, men han fattar helt enkelt inte tekniken.

Så ikväll bad jag honom att massera min axlar eftersom jag kånkat lite extra mycket på 8-kilosAlvin idag, och de värker och är stenhårda...

Han masserar i kanske 1 minut och sedan säger han: alltså, jag får så himla ont i tummarna, det här går bara inte... 

Lite komiskt är det ju ändå

ALVIN Henry Diego * 070315 * mammas ögonsten
  • Lillenlillen

Nu får ni snart kolla i mitt galleri så ligger det bilder där. Några finns redan Särskilt Ginger o Björklöv borde kolla!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4