• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

hej på er!

vad är det nu som gäller påonsdag? är det kl 14 på Kulturhuset?

har nu hämtat Amanda 5 på dagis och hennes bror David 7 har kommit hem från fritids. Just nu leker de med lillkusinen men det gäller att ha koll hela tiden, lite kämpigt att gå från ett barnt ill tre på en gång! *pust*

V ser helt chokckad ut vid vissa tilfällen *skratt*

Björklöv
    trist att söndagen var jobbig, men det är ju skönt att de bra dagarna är bättre än de dåliga

*Viktor född 2007-03-18*
  • Emma3

Ja kulturhuset låter bra för min del för då är det nära centralen då jag åker tåg

Björklöv. Vad trist att du hade en jobbig söndag Fundersam Skönt att hon sover idag så du kan vila.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Jåll

Hej!
    Är det kl 14.00 som är aktuellt eller 12.00 som det var sagt tidigare?
    Är det 12.00 är jag på, är det 14.00 hoppar jag av (dagishämtning)
    -bara så jag vet Skrattande Får hoppa på en annan gång, NÅN gång ska väl kunna passa!!! GladGlad

• tellie

Vad gör alla underbara mammor en tid som denna?? Själv är jag lite rastlös, då liten slocknade som ett ljus för en kvart sen! Hur underbart som helst.

Ngn som följer fotbollen?? Jag har den lite i bakgrunden mest för att hålla mig uppdaterad men är sport verkligen intressant egentligen??? =)

• Lillenlillen

tellie: Här hemma är det väääldigt viktigt hur det går i den här matchen, och då menar jag inte för min del...

• tellie

jasså. Så hur nöjd är du nu då? Eller kastades tv:n ut för en halvtimme sen? ;)

• Swenglish

Björklöv- tråkigt med en jobbig dag! Hoppas du haft en bra dag idag!

Idag har vi varit på föräldragrupp på BVC, helt ok, fast ni är ju bättre! Freddy fick sin skrikattack när jag ammade honom och skrattade till plötsligt, men det gick över snabbt. De andra mammorna tröstade mig med att dras bebisar, liksom några av era, också har såna attacker då och då. Jobbigt men verkar alltså helt normaaaalt!
    Sen har jag handlat så fina röda skor idag så jag är glad! Materialist-javisst!
    Imorgon ska jag skaffa pass åt Freddy, hoppas han är vaken och glad när fotot ska tas...

Tellie- ingen fotboll här inte...

Jag tänkte 14 för då är det mindre folk, eftersom vi är så många kanske det är bäst att undvika lunchtid. Men tråkigt då om inte du Jåll kan följa med! Eller har nån nåt annat förslag på ställe?

Freddy är vaken, brukar aldrig vara vaken den här tiden, så ska amma nu och se om han somnar, kanske får jag också sova ett längre pass om han somnar senare? Håll tummarna!

• SanniXx

Kl 14 i kulturhuset passar oss utmärkt Måste bara komma på hur jag lättast tar mig med buss till centralen. Kostar ju att åka tåg (snålvarning)

Ikväll har det bakats prickig sconeskaka med blåbär och hallon. Underbart gott med lite philadelphia

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • tellie

hihi, prickig prickig sconeskaka?? Vad är det? =)

• Vivs

HEj på er! Gud vad ni har hunnit skriva över helgen! Jag har målat om sovrummet så jag har inte haft någon dator tillgänglig. Kändes väldigt märkligt måste jag säga... den brukar stå på jämt när jag är hemma!

Verkar som om många får sova rätt mycket på nätterna nu. Jennifer hade två jobbiga nätter när hon skulle äta heeeeela tiden. Men, nu verkar det ha vänt igen, tillbaks i det vanliga ätandet, typ två ggr på natten. I övrigt tycker jag hon har blivit skrikigare, kanske någon fas hon är inne i?

Lillen - mycket bra idé att fixa lista.. jag inboxar mitt nr och mail...

Jag kan nog inte följa med på onsdag men nästa vecka kanske någon har lust att träffas och äta lite gott i Kungsan på smaka-på-stockholm-festivalen? Om det är fint väder...

Sov gott nu alla mammor, och grattis till er i efterskott

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4