• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen

Karin: Fantastiskt! Inez sov från att vi kom hem från ICA och hon tröttnat på fiskarna ovanför sängen (idiotiskt att hänga nåt så roligt över sängen!) och fram midnatt. Sen vaknade hon 5 ungefär och jag skulle ge henne mat men somnade istället (snäll morsa!) och sov till 07:45... Då SKREK hon högt och mitt högra bröst var som en basketboll, haha

• bianca2

hej!
    älsklingen sov 22.30 - 06.30 i ett sträck!! vaknade o amma o somnade om o vi båda vakna nu!!! lite synd att nästan halva dagen gått men det var så skööööönt! kram

• Swenglish

Lillen och Karin- vilka söta bilder!

Lillen- jättebra ide, jag inboxar!

Freddy kom liksom inte till ro hela dagen igår, sov inte mer än typ en halvtimme i sträck och på kvällen kunde han inte heller somna! Värmen? Sov iallfall från typ 10 till halv ett och sen till halv sju, sen vidare till halv tio, så han fick ju nog sömn iallfall!

åh vilket väder! fast lite jobbigt är det att freddy blir så varm och svettig, hur ska denna sommar bli? Ska ju bli rekordvärme tydligen, jag bävar...

• cirpen

Det var verkligen ursöta bilder på era bebisar!

Jag kanske var lite dragen igår, hon väger 5500 g inte 4500...

Vi ska servera kallskuret med potatissallad till, på dopet. Sen har jag specialbeställt tårtor. Fruktårtor med mousse , ett rosa täcke samt en prinsesskrona ovanpå. Tycker det ska bli lite jobbigt att stå i kyrkan, det är en gudstjänst samtidigt, så jag hoppas det inte tar allt för lång tid...

Zul: Vad duktig du är som orkar plugga! Jag är såå trött nu förtiden...och borde egentligen passa på och vila nu när hon sover sitt långa dagpass...

Är det flera som har ojämna storlekar på brösten? Det kommer det dubbla minst, om jag pumpar från det högra...lite svårt att köpa BH när man har E på det ena och D på det andra...
    Jag tror det har blivit så för när jag liggammar så tar jag ner henne från sängen som är bredvid och det högra bröstet ligger närmast till....Jag är så trött så jag orkar ibland inte lyfta henne till andra sidan.

• Hellur

Halloy i sommarvädret!

Idag har det varit / är en helt underbar dag! Åkte iväg en snabbis för att handla mat och vin tills ikväll när några kompisar kommer på middag. Sedan hem för lite lunch och sedan ut på promenad och glass i solen

Är så glad. Idag åt William direkt från brösten, utan amningsnapp! Jag blev helt chockad, men glad. Han tog det och började bara äta. Kändes så bra och mysigt. Ska inte ropa hej, men hoppas han fortsätter.

Tack för ytterligare en trevlig träff igår. Och tack Sole för att du bjöd in oss till din pappas hem. Skönt att du hann med allt när vi gick. Tiden går alltid så fort så man har ingen koll.

Lillen - En mycket bra idé! Jag inboxar.

• J79

Hej tjejer!
    Igår var E trött när vi kom hem hon sov nästan hela kvällen. Var vaken 21-22 sen la jag henne och hon somnade bums. Hon sov sen till 07:30 då vr det dags för första amningen sen somnade hon om igen och sov till 09:30! Idag har vi varit ute och promenerat och ätit smarrig glass.

Hellur vad roligt hoppas att du slipper nappen nu. Jag måste också försöka göra en insats för att bli av med den.

SanniXx får jag kika in och titta på bilderna från träffen?

Nu tjoar chefen antar att hon är hungrig igen!

• SanniXx

J79: Absolut. Bra att du säger till. Har ingen koll på vilka jag glömt lägga till i adresslistan

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Karin99

J79 (johanna ):
    Vad skönt att E sover så länge, inte en enda amning under småtimmarna?!

A somnade kl 20 idag, han var så himla trött- jag bara lade ner honom i spjälsängen, 2 minuter senare sov han.

skön dag idag!

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • J79

Karin99: Vilka trötta bebisar vi har. E somnade ca 21 idag men hade nog somnat tidigare om jag lagt henne. Tyckte att hon var så himla gnällig och kunde inte förstå varför, så slog det mig att stackars barnet är förmodligen trött och försöker säga "jag vill gå och lägga mig". När jag kom in i sovrummet med henne blev hon tyst och slappnade av gav mig ett leende när jag la henne i korgen och somnade. Gud vilket dåligt samvete jag hade...
    E vaknade aldrig under natten för att äta däremot vaknade jag 6:30 och var tvungen att kolla om hon andades.

• bianca2

J79! exakt så har det varit för mig 4 nätter i rad. lillkillen har sovit 8-9 timmar i rad utan att vakna för att äta.
    ikväll sov han dock mellan 20-23 när jag var på Debasers uteservering! så fort han vaknade åkte jag hem så nu undrar jag hur mycket han kommer att sova i natt. men det var det värt! detvar så underbart!!!!
    kram på er alla underbara mammor och GRATTIS på mors dag!!!!!!!!!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4