• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Karin99

bianca2: vad skönt för dig!

har provat med vatten nu men han ser förvånad ut och sen spottar han ut det.

jaja, som tur är har jag väldigt sällan såna här nätter, men när jag har det blir man ju en zombie på dagen...

• bianca2

Karin99 - jag hade fel, han ville inte alls sova, han ville leka. hur glad som helst...

• tellie

Hej alla glada! Ni verkar liksom jag ha njutit av denna underbara morsdag!! =) Själv blev jag bortbjuden på en helhelg. Med middagar och hemmaspa hos mina underbara syskon. Lill-Stina var så klart med och blev ordentligt ompysslad även hon.

Men å vad jag bli avis på er med era träffar!! Nästan så man blir sugen att ta sig en sväng till sthlm och haka på ngn gång ;)

Vad hittar ni på för skoj? Bara pratar och myser å klämmer på alla små bebiskinder? ;)

• Sofffy

God morgon tjejer och grattis på morsdag i efterskott!

Åhh vilken härlig helg man har haft.  Har varit grymt bra väder ju. Har inte varit hemma någonting, bara varit ute på långpromenader o suttit på uteservering typ

Hade en superhärlig första morsdag igår, blev väckt med frukost på sängen och 3 trisslotter av Ebba o Tobbe, det va såå nära att ja vann 1 milj*10. Hade 2 st 1 milj o så skrapade ja där nere *10. Typiskt!  Men sen hade Tobbe förberett en jättegod sallad med chevre o honung som han hade packat ner, så åkte vi vid 11-tiden ner till strömkajen o tog skärgårsbåten ut till Waxholm. Va där vid kl 13 o strosade runt, åt glass o åt vår härliga sallad. Vi tog båten tillbaka vid 17 o va i stan vid 18:30 o kl 19 va vi bjudna på middag hem till svärföräldrarna, perfekt! Lillan va helt färdig igår kväll efter all havsluft o ligger fortfarande o sover.

Ang. solhatt så köpte vi en jättebra keps på H&M som kostade typ 39 spänn.
    Den skyddar mot sol jättebra, men tyvärr finns den bara i rosa.

Vi ska ju på bröllop den 9 juni nu o då ska vi ha barnvakt åt Ebba (mormor) över lördag till söndag. Det har gått jättebra med flaska innan när vi har prövat så vi har inte trott att det vart ngra problem, så vi hade inte testat att ge henne på ett tag så tänkte ja att ja skulle testa nu i morse igen. Men hon fullständigt vägrar ta flaskan (fast hon e jättehungrig), vill bara ha tutte. Så ja e jätteorolig att dt inte kommer gå. Åhh vi har ju bokat hotelll o allt åt mormor.

Ska på återkontroll på onsdag o det känns rätt viktigt att ja vet att allt står rätt till där nere och att ja får mina p-piller så det inte blir fler bebisar just nu men ja ska försöka styra om tiden / ev dagen så att ja kan haka på träffen på onsdag.

Tråkigt väder i dag, det får bli städdag!

Kram

• Lillenlillen

Igår kväll åt Inez vid 18 (precis när vi fick gäster för att vi skulle slippa sixa med det sen) men sen somnade hon inte förrän 20 och så sov hon till 03... Ni kan ju tänka er hur mina bröst såg ut!! Som typ andra dagen efter förlossningen ni vet HAHAHA, hjälp!

• bianca2

lillen - putte somnar ju runt 22 o brukar sova i ett sträck till 06. första natten var vidrig men nu funkar det!

• Swenglish

God morgon!

Karin- kan trösta dig med att även Freddy vaknat oftare inatt och velat äta. samt vaknade vid sju jättpigg, då var ju jag död såklart. Fick dåligt samvete att jag inte gick upp och lekte med honom, men det gick bara inte. Han låg bredvid och sprattlade ett tag, och till slut somnade vi båda. nu ligger han naken och nöjd under babygymmet och mamma har pratat och sjungit massor med honom föratt döva sitt dåliga samvete.

Soffy- det låter verkligen som en härlig dag! Ang. matningen kan du kasnek prova att mata henne med kopp? Finns på apoteket, fast det kanske tar väldigt lång tid att få i henne det hon ska ha? Skadar ju inte att prova, koppen kostar typ 20 spänn.

• Emma3
    Frill: Vi ska döpa Leo den 15 Juli så det är nästan lika sent som ni

Leo vill bara ligga under babygymmet en liten stund sen blir det gnäll, trist. Han gillar mer att sitta i babysittern eller i knät. Verkar som han vill vara mer upprätt än att ligga ner förutom när han sover då, då går det ju bra.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Sofffy

Swenglish: Tack för tipset om koppen, ska sticka till apoteket nu o köpa.

Min tös har också vaknat inatt o velat ha mat, kan de vara att de är törstigare kanske pga värmen igår?

• Hellur

God morgon tjejer!

Ja visst var det en helt underbar morsdag igår. Var hos mina föräldrar hela dagen och vart ompysslad. William var omringad hela tiden så jag kunde sola och bada Badade för första gången i år.

William äter fortfarande direkt från brösten utan amningsnapp. Är jätte glad! Det känns så mycket lättare att amma nu.

J79 och Frill - Jag har en teori om hur W började äta vid bröstet. För 1-2 veckor sedan köpte jag två nya Meleda amningsnappar, och de var stl S. Är en mindre pip och mer i tjocklek som bröstvårtan. Kan vart den som gjorde det? Behöver inte vara så men man vet aldrig. En ide bara.

Usch vilket trist väder! Vill inte gå ut idag, vill bara vara inne och städa och fixa. Ska dock till BVC för 2 mån kontroll i em. Så får pallra oss ut ändå.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4