• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • murgrönan

Grattis på Mors dag alla!!

Jag fick sovmorgon till 10:30 och blev väckt med frukost på säng och present av Stella och sambon Kändes härligt!

Är det sagt någon tid på onsdag? Jag har första föräldrarträffen på onsdag. Om det är fint väder så vore picknick i Rålis bra tycker jag.

• Zul

Lillen: tror jag lyckades inboxa mitt nr till dig.

Swe: vilken bra present du fick!

Hoppas alla haft en härlig morsdag i solen. Vi picknickade i Vasaparken med alla andra miljoner människor. Gick runt vid Karlberg o sthlm visade sig från sin bästa sida...

Vilka gulliga barn (män...) vi har som uppvaktar så på mors dag! Fick lite spaproduketer i morse. Oj, nu får man ju förväntningarna på sig till fars dag i höst...

Bianca: våra små är ju nästan exakt lika gamla o verkar sova likadant, Agnes har sovit 8-9 h nu i tre nätter i rad, utan amning. Men detta mirakel måste vara tillfälligt??!!

• bianca2

Hej!
    Har oxå haft en underbar mors dag!
    Först fikade jag m min mamma o syster, sen shopade jag entill svart klänning o lite krimskramssmycken på hm-.
    sen kom min kille hem från island o vi gick o käka pizza på uteservering i solen.
    sen fick jag fina mosrdag presenter från Island. Lyxiga spa-produkter från heta källorna de badade i o lyxchoklad! MMMMMMMM

jag tycker oxå Rålis låter superbra! Vasaparken är ju mysigt oxå.

kram kram

• Karin99

Om vi ska ha picnic i Rålis kan jag tipsa om Kafé Kajak, de som är för lata (jag tex) för att fixa egen picnic kan handla med sig därifrån:

www.kafekajak.se/

Om det är småmulet/regn kan vi ju tränga in oss under uteserveringens markistak kanske?

ps: det var där vi hade vår bröllopsfest, gifte oss precis utanför vid vattnet

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Lillie74

Grattis alla supermammor!
    Har precis kommit hem från bröllop i Vadstena, superfint och kul.
    Listan låter som en bra idé, kan någon bara säga hur man inboxar.
    Rålis på onsdag låter kanon, har vi sagt någon tid?

• Swenglish

Karin- det låter bra, tror nämligen att riksen för regn är rätt stor tyvärr...

Lillie- gå in på "min sida" och sen till vänster kan du välja "skicka meddelande".

Klockan 12 på onsdag så passar det med lunch?

• Jåll

tror jag hakar på på onsd... vore skoj Skrattande
    fick en JÄTTEFIN blomuppsättning på morsd dag!! stor skillnad mot förra året när sambon fixa nåt litet, han hade inte så bra koll på det då utan fixa av gammal vana till s-m istället!! Desto större överraskning när värsta blomarrangemanget stod på köksbordet idag när jag kom ur duschen efter joggingturen, jag blev jätteglad!! Duktiga barn (man) jag har!

Oliver 05-10-04, Cornelia 07-03-10
  • SanniXx

Här fick man en klippning i mors dag present Åh va härligt de ska bli..

Dagen har varit helt underbar!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Karin99

Jag har fått typ 3 timmars sömn i natt... suck...

Först var jag oförklartligt jättepigg och kunde inte somna förrän kl 01.30 ungefär (Alvin somnade däremot kl 19.30)
    Sen har han vaknat och varit sprattelgubbe en gång i timmen, velat äta... Nu gick jag precis upp efter att ha försökt sova sedan kl 4.30.

Jag tror inte att han är hungrig, utan törstig!! På bvc säger de ju att man inte behöver ge vatten, inte ens om det är världens hetta - man ska bara amma oftare. Men jag tänker faktiskt strunta i det och de honom lite vatten i nappflaska. Skälet till att man inte ska ge vatten är för att det kan ge en falsk mättnadskänsla och bebisen glömmer att äta. Men om man själv har koll på att han äter då? och bara ger vatten när han vill äta varje timme?
    Alvin är ju knappast undernärd, så jag tror inte det är så farligt...

• bianca2

Karin - om det är som du skriver ang vttnet tror jag verkligen inte det e ngt farligt. Alvin verkat ju äta som hn ska
    min lilla gris hat sovit mellan 22-06 i ett sträck så Zul - miraklet håller i sig lite till i alla fall. han verkar ha somnat om nu efter amninge så ska se om jag kan vila lite till...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4