• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • SanniXx

Till alla oss supermammor på Mors dag!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Emma3

Hejsan!

Vad trevligt ni verka ha haft i fredags och jättefina bilder på alla små.

Lillen: Bra idé, jag inboxar.

Igår slog Leo rekord i sovandet sov från c.a 20.30 till 06 med bara en amning men idag sov ahn till 5 som han brukar

Ja hoppas alla har det trevligt och mysigt på eran första morsdag dag

Ska bli kul att träffa alla på ons jag har ju inte kunna vara med på någon träff sedan alla bebisar kom, så jag kommer ju vara lite nervös  De flesta känner väl varandra bra nu.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Lillenlillen

I morse vaknade jag av att Erik plockade upp Inez och sa "jag ska bara byta blöja, hon kommer tillbaka"... Sen tog det en stund och så kom hon tillbaka, serverad i sin lilla bomullsfilt och i den låg hon och fäktade med armarna och snackade oavbrutet i en halvtimme, helt underbart. Aaaooooiglagloiieeeeee och andra långa ord Sen fick jag en puss av Erik som gick till jobbet och när han kom dit messade han mig("från Inez") och skrev att hon hade köpt en massagebehandling till mamma på mors dag. Detta eftersom jag sa när vi var hos Sole att han är sååå trött på att ha jobbat som massör. Hur som helst grym start på morgonen! För att inte tala om hur glad man blir när man vaknar och solen skiner in bakom gardinen, fastän SMHI sagt att det skulle bli ÖSREGN idag. Klockan 12 ska vi mors dag-fika och sen ha ett par kompisar hemma på middag. Lär bli en kanondag!

GRATTIS ALLA GULLIGA MAMMOR PÅ MORS DAG! KRAM

• bianca2

Lillen - håller m! Underbar idag. putte har sovit hela natten och var hur glad som helst på morgonen. kl 12 ska jag träffa MIN mamma o sen kommer min kille hem
    Grattis igen till alla fina mammor!!!!

• J79

Grattis på morsdag, vår första!
    E kunde inte vänta med att fira väckte mig redan 03:30 och somnade hon om när hon fått sig en slurk mjölk. Sov till 08:00 mat och sov till 10. Då väckte E och pappan mig med present. Av pappan fick jag en puss och av dottern en ordentlig spya på brösten...
    Jag är inte så förtjust över hennes kanske nya sovrutiner hoppas att det var ett undantag. Jag som var så nöjd igår.

Bianca hoppas att A inte får för sig att ändra sig det är ju så skönt att få sova en hel natt.

Kram!

• Karin99

Hej alla mödrar och grattis på vår dag!!

Jag har haft en jättebra mors dag som började med sovmorgon till kl 9 (ja, det är sovmorgon för mig ) Sen gick vi en promenad in till stan, fikade i rålis (på kafé kajak där vi gifte oss). Jag fick ett par söta ballerinaskor av Alvin i morsdag-present (fast Alvin fick säga till Dan vilka han skulle köpa) Och nu håller Dan på med middag till mig och svärmor (de två mödrarna i hans liv) och Alvplutten har precis somnat för en liten stund.

Och det är ju världens sommarvärme!!

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Frill

Grattis till oss!

Fick en fin blombukett av Adam, och när våra kompisar var här och åt lunch idag hade de med sig morsdag-tårta för både hon och jag firar vår första mors dag. Efter lunch har vi tagit en lång, varm och skön promenad vid Årstaviken.

Började röja lite på balkongen, men det var så varmt att man nästan inte kan vara där ute.

Räk- och vinmiddagen igår blev jättetrevlig. E hade köpt 4 sorters aioli och räkorna var ju fixade - superenkelt. Och somrigt och gott.

Har ni tips på solhattar till småttingarna? Jag är väldigt solnojig när det gäller Adam, men om man sitter på en gräsmatta så måste man ju kunna ta upp honom om han börjar skrika.

• Frill

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv
    Sole
    Karin99
    SanniXx
    Frill

• Swenglish

glad morsdag! jag fick ett inramat familjefoto av freddy!

frill- rekommenderar polarn och pyrets solhatt, lite dyrare, men bra! vit med stora brätten och band och nån slags uv-skydd.

tycker freddy inte har något mönster alls när det gäller sovningen, ibland sover hn mycket under dagen, ibland inte alls. oftast har han ett sex-timmars sovpass på natten, men inatt ville han äta oftare till exempel... är alla era regelbundna?

vet inte hur vädret ska bli på onsdag, men hur skulle det vara med picknick i rålis?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4