• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • cirpen

Tjingeling!

Idag har jag pimplat vin...det var ETT år sedan eller nåt..
    Trodde jag skulle bli aprak men känner mig inte särskilt packad..
    Bävar mig nu för att jag måste orka pumpa ur mjölken inatt.
    Jag drack så pass mycket att jag vill inte amma...Törs inte skriva hur många glas jag har tryckt i mig...

Liten rapport angående saker ni skrivit om:

13 veckor och 4500 gram.
    Sover mellan 21:00 och 06:00 med en nattamatning runt 01:30
    Annars ammas hon ungefär var tredje timme.

Nästa vecka är det dop iallafall, rekommenderar att beställa kort från isamoa.se för er som inte orkar göra egna!

• Zul

Hej!
    Gud så söta bilder från idag Karin99 och Lillen! Hoppas det var lika kul som alltid.
    Jag hade gärna varit med, men hade vikt denna dagen till att plugga, ska faktiskt göra en liten tenta nästa fredag (om öroninflammatiner bla! Praktiskt när man har litet barn att kunna lite om).

Lillen: jättebra sajt med dopkort! Tror jag lägger ner det där med att klistra o klippa själv... Det går lite hysteri i det där att göra finast inbjudningskort...

Har varit o shoppat på Cayenne på Götgatan, tulpankjol och top till ett bröllop i juli, och ett par jeans som var stora och helt nödvändiga, får inte på mig mina gamla.

Sen försökte jag o sambon äta ute på café vid Björns trädgård, men agnes bara skrek så vi fick äta ensamma omgångar, vilken kliché... Trots allt en härlig kväll med massa folk ute på söder.

• Lillenlillen

Jag tänkte försöka sätta ihop en namn/e-mail/msn/telefon/adress-lista. Om ni tycker det är en bra idé skulle var och en kunna skicka den info den kan tänka sig att dela med sig av (finns naturligtvis inga krav för att någon ska lämna ut nåt den inte känner för) till min inbox så kan jag fixa ihop det och maila tillbaka till era e-postadresser om ni lämnar ut dem i inbox-meddelandet. Vad sägs?

• Karin99

Lillen: men gud vilken smart idé, jag har tänkt fråga om allas nr osv, men det blir aldrig av Jag inboxar mina uppgifter direkt!

• Frill

Typiskt, jag skulle lägga upp en bild på vår hemgjorda dopinbjudan (som endast är utskriven, inget klister) och bilder från idag, men anslutningskabeln till kameran är sönder Det är iaf en svartvit bild på Adams hand med texten "Adam ska döpas" över, lite lik fötterna på "kortdesign", såg jag nu.
    Är det fler än vi som döper så sent som 28 juli?

Sole, tack så himlans mycket för idag! Väldigt trevligt som vanligt, även om jag kände mig lite halvsocial med en skrikis i öronen hela tiden. Nu ikväll har han varit jättelugn - tvärtomhumör från igår.

Lillen, en superidé! Vilken praktisk människa du är.

Majlinsa, inte är du hemsk heller. Du får vara med och skriva precis så lite eller mycket du vill och hinner.

Bassekatt, vad skönt att dopet gick bra och att du är klar med kakbaken för den här gången.

Cirpen, låter utmärkt

• Frill

Karin, min man masserar ungefär lika bra som din... Tror att han gav mig en tens-apparat inför förlossningen med en baktanke att slippa massera axlar i framtiden.

• SanniXx

Tusen tack för idag. Vi hade superkul och Ida var trött efter dagen.

Karin99: Hoppas det är okej att jag "lånade" ett av gruppkorten, mina blev inte så bra..

Lillenlillen: Mailade direkt!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

halloj! ingen fara att ni stannade så "länge" hann med allt ändå, man blir ju rätt effektiv som småbarnsmorsa Lillen gud vilken bra id´2, mailar direkt! hoppas ni alla får en härlig helg, hinner nog inte in här förräns på söndag (åh hur ska jag klara det?? )

*Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx

Nu har även jag lagt in bilderna

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Karin99

Sannixx: ingen fara alls, låna på du bara

Lillenlillen: Alvin sov 18.45-07.30 i natt, han börjar ta efter Inez sköna sömnvanor

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4