• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Hellur

Ang. onsdagens lunch. Tyvärr ser det ut som det ska bli regn på onsdag, i alla fall enligt TV4 stockholms väder nu på morgonen.
    Kanske ska välja ett ställa som vi kan vara inne på?

• Sole

halloj!

oj vad ni har skrivit under helgen!

låter som ni alla blev ordentligt firade igår! Vi tog med brorsbarnen på Grönan igår och ikväll + imorgon bitti skall vi vara barnvakt, så det blir hämtning och lämning på dagis, middagsfixande och läsa sagor , kommer säkert vara kaos!

vi var på bröllop i lördags och allt gick jättebra med V, han vaknade tidigare än vad han brukar dock, precis när vi kom hem så han kanske kände på sig

han hade varit jättesnäll förutom då han spydde på farbror, men han har ju egna barns å han tog det inte så hårt

vi bor nu hemma hos dom men kan säga att nu längtar jag till mitt eget hem och prylar! i helgen var vi uppe i lägenheten och då var allt klart förutom kök, badrum och en fondvägg i sovrummet så han borde verkligen bli klar den här veckan.

vad är det nu som gäller för onsdag?
    Är det kafé Kajak kl 12?

*Viktor född 2007-03-18*
  • J79

Vilken härlig dag det var igår och sol blev det!
    Jag fick en presentkorg med spagrejer och två trisslotter men ingen vinst här heller. Vi hade en härlig promenad till norr mälarstrand åt glass och sen hem igen. E var trött och sov nästan hela em. 22:30 la jag henne och 06:30 vaknade hon och var hungrig sen somnade vi om och sov till 09.

Sofffy kanske att hon tar flaskan om du inte är med och Tobbe matar henne?

• Swenglish

Ja kanske att vi ska planera att vara inne, verkar ju inte bli så fint... Jag har slut på ideer där massor med vagnar får plats, nån som har nåt förslag? Det fanns önskemål om att vara norr om stan denna gång.

• J79

Hur många blir vi på ons? Annars så kan vi väl ses på Kulturhuset?

• Swenglish

J79- ja Kulturhuset funkar ju, men då kanske vi ska ses efter lunch, typ vid 2, är nog mindre folk då?

• Swenglish

Såhär många är vi hittills:

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv
    Sole
    Karin99
    SanniXx
    Frill

• Ginger6

Hallo mammorna och stor kram i efterskott på våran dag! Tusen tack Sole och alla andra för trevlig fika i fredags. Roliga kort på alla bebbar...det ser inte ut att kunna bli nått mellan Jonte o Klara Lillen...kanske han & Inez? Jag var på tjejmiddag på fredagkvällen och drack vin och hade riktigt trevligt medan JOnte o mannen var hemma själva. Skönt! Men har ännu inte kommit ikapp med sömnen. Han har dock (ÄNTLIGEN!!) slutat med det första målet. Tog era tips och tröstade med napp och gos istället första passet och han klarar sig nu fram till 4-5-tiden innan första målet...men han vaknar till och sover lätt...funderar på att lägga honom i eget rum så jag slipper vara vaken. Visst är det några av bebisarna som sover i eget rum?!
    Nu ska jag lägga mig o knoppa för nu sover han..ZZzz tur att det regnar!

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv
    Sole
    Karin99
    SanniXx
    Frill
    Ginger

• Björklöv

Vilka härliga mors-dagar alla verkat haft. Själv hade jag en jobbig en... Klara grät oavbrutet från 7 till 10 ungefär (och sambon bara sov...) Tack och lov var hon snäll när jag tog en promenad med vagnen (och sambon bara sov...) Så fort vi kom hem blev hon grinig igen (då vaknade sambon...) Så det blev till att sitta med K i famnen när jag åt morsdagstårtan.

Sedan packade vi in oss i bilen för att åka till Bålsta och W föräldrar, då vill inte bilen starta!?!! W testade allt han kunde komma på för att få liv i bilen men inget fungerade. Så det blev till att åka kommunalt istället efter ett amningsstopp hemmavid Och K vägrade att ligga i vagnen utan det blev till att bära henne...

Idag sover hon!!! Likaså gör jag

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4