• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • J79

Äntligen vilar lillan en stund. E har varit rätt krävande idag vill BARA stå blir arg annars. Hoppas att hon sover en stund nu hon borde vara trött efter sina övningar.

Min mammagrupp var trevlig (inte som ni förstås) och jag tror de flesta var runt min ålder (jag är 27år). Roligt att ha några att ta spontana promenader med.

• Sole

halloj!

har sovit en stund med V på magen, maken kom hem med jättefina röda rosor till mig, gulligt

Pippil8
    jag förstår precis hur du känner! och ginger, jag håller med dig om det där att aldrig vara "ledig", men så måste man få känna ju. Jag ska ju börja skolan här i oktober igen och då ska vi dela på dagarna och det ska bli skönt! hade nog inte riktigt pallat att gå hemma hela föräldraledigheten....

ålder
    jag fyller 32 i höst så jag är nog mittemellan

nästa fika
    jag kommer gärna om det blir tors eller fre, på ons är L ledig och då vill jag umgås lite vi tre
    ikväll ska vi på 30-årskalas, min rygg känns lite bättre så jag kan röra mig iallafall

kram på er!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Jag är en tjej på drygt 31,5 jordsnurr som faktiskt lyckades både ta mig till stan och handla present, och fika med en kompis. Adam satt i bärselen eller sov i vagnen hela tiden. Skönt! Tog Kulturhusets andra fik idag

Pippil8, hoppas det känns bättre nu. Jag jobbade ju ändå mest hemifrån, så det längtar jag inte så mycket efter, men nu börjar tröttheten komma smygande. Det hjälper inte längre att sova länge på morgnarna, jag vill sova en hel natt utan avbrott!!!

• Swenglish

Pippil8- du är inte ensam om att känna så! Jag behöver ha mycket att göra och träffa folk för att inte deppa ihop! du är inte heller ensam om att vilja shoppa en massa fina bebiskläder...

jag träffas också gärna nästa vecka fast hellre tisdag eller torsdag, onsdag blir nog "familjedag".

• SanniXx
    Karin99: Jag är väl näst yngst tror jag. Är 25!

Nästa fika
    Det skulle passa ganska bra på torsdagen för oss, eller på tisdagen, men kl 15 ska jag vara på jobbet på tisdag..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • nileelin

Karin99: Jag får nog hoppa in och knipa yngst-platsen! Är 22 och fyller 23 i september..

Vi har haft en riktigt gnälldag! Alva har sovit ganska långa perioder och när hon varit vaken har hon mest gnällt och inget har funkat. Vagnen som alltid inneburit lite sömn gick helt plötligt inte alls hem! Hoppas det går över till imorgon!

Ngn som har ngt knep mot skorv? Eller tror det är skorv iaf, hon har haft jättemkt i hårbotten men det har försvunnit och nu är hon helt torr/skorvig i pannan. Har provat med babyolja men det funkar inte..

• Sole
    nileelin
    köp salsyrevaselin 1% på apoteket, det funkar!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Jag röstar för torsdag som träffdag nästa vecka. Onsdag blir familjedag här också.

På fredag ska Adam vaccineras så han kan nog vara lite gnällig efter det, stackarn. Han fyller för övrigt 12 veckor idag och har jeans på sig för första gången

Nu är han med pappa och köper thaimat till vår soff-fredag. Party party!

• Lillie74

Filippa var en riktig pain in the a** i natt, vaknade typ 5 gånger, sen sov hon fint när vi var på promenad ett par timmar men nu har hon varit jättejobbig så nu är jag helt slut. M har kommit hem och tagit över och egentligen borde jag lägga mig och vila lite men måste bara kolla in lite här....
    Tisdag eller fredag passar mig bäst nästa vecka.

• Vivs

Lillie - det låter precis som vi hade det förra helgen.. inte kul alls!
    Jag ses gärna också nästa vecka, men kan bara mån,tis,ons. Om det varma vädret som ska komma håller i sig kanske en picknick i Rålis passar? På tisdag kanske?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4