• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

halloj!

är helt slut efter sommarhus-tittande både igår och idag.
    vi har nog hittat ett objekt som har potential, jättefint område med barnvänligt bad, mkt barnfamiljer (sånt är ju viktigt nu när man har V, man vill ju att han ska ha kompisar på landet när han blir större) och 55 min från stan.
    vi ska på visning på huset (som vi ännu bara sett på utsidan) på fredag.

V ska ha tapperhetsmedalj för att han inte har gnällt trots han fått sitta i bilen och slussas ut och in där hela dan i värmen.

låter jättetrevligt med träff på måndag - jag är på!
    kram

TRÄFF MÅNDAG 11/6

Swenglish
    bianca2
    Lillie74
    Pippil8
    sole

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sofffy

Hallå tjejer!

Har faktiskt varit inne o städat lägenheten hela dagen efter att ja kom hem från powerwalken i morse. Har varit ute varje dag de senaste dagarna o bränt mig lite så ja behövde vila från sol. Har även haft så himla ont i halsen de senaste dagarna, tror ja åkt på förkyldning Hoppas att det går över till bröllopet i Kalmar på lör.

Åhh hade jättegärna velat haka på träffen på måndag men ja o Ebba åker direkt från bröllopet till Göteborg på söndag o stannar till på torsdag. Tänkte träffa lite barndomsvänner som ja inte hann me sist o planera lite inför min seglingssemester i sommar. Ska bli jätteskönt att komma dit. Mina päron har en gård som ligger precis vid en sjö o dom har hästar, hundar, höns o alla möjliga sorts djur. Ganska stor kontrast från storstadslivet. Kommer bli skoj för Ebba o titta på djuren nu när hon är lite mer medveten.

Sole: Så härligt med ett sommarhus. Hoppas att ni hittar ngt som ni faller för så att ni hinner utnyttja det lite redan nu i sommar.

Lillenlillen: Tack för promenaden i morse! Verkligen superhärligt stråk. Får vi göra om. Hoppas ni hade 3vligt på lunchen i Hagaparken.

Hellur: Ja jag kan tala om att när ja va på väg till tunnelbanan mot solna vid 07:30 i morse så svettades ja o då hade ja kjol o linne. Det va lite för varmt att gå promenad så sent som mellan 8 o 10 idag egentligen.  Ja va redo att slänga mig i sjön när ja kom hem, om det inte hade vart för att ja har ont i halsen o e lite förkyld.

Ha en fortsatt härlig kväll!!

Kram

• Sole
    ni som kommer vara på sjön med era bebisar i sommar
    vad kostar flytvästar?
    hur ska ni skydda dem mot solen? bara kläder eller även solskyddsfaktor?
    nåt annat man bör tänka på?
    *Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx
    Sole: Vi kommer vara på sjön och jag kommer skydda Ida med enbart tunna kläder och skugga, ingen solskyddsfaktor. Solhatt Möjligtvis solglasögon En flytväst kostar mellan 300-500:-
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Karin99

Är det någon annan som märkt att FL blivit väldigt segt de senaste kvällarna? Det tar flera minuter per sidladdning och det har man ju verkligen inte tid med Då loggar jag ur och gör ngt annat (andra internetsidor är lika snabba som vanligt så det måste vara FL och inte mitt bredband det är fel på).

Snart ska vi iväg till bvc och babymassage igen, kul! Kan tyvärr inte på måndag, får blir nästa gång. Hoppas ni får det trevligt!

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Swenglish

Karin- yes, det är supersegt ibland!

Sole- tänker göra samma som Sannixx-fast tänk på att tunna vita bomullskläder endast skyddar som faktor 4... Som vår BVC-sköterska sa, helst ska de ha jeans, det är nästan 100% skydd! det blir att sitta i skuggan för det mesta.

Idag ska jag klippa och slinga mig och syrran ska gå runt med Freddy, hoppas han inte kinkar med henne! hurra, mamman ska bli fin i barret!

• Hellur

Halloy i värmen!

Här är det varmt, blir så otroligt varmt i vår lägenhet när det är sånt här väder. W har nästan inga kläder alls på sig innen längre.

Kan man ge dem lite vatten när det är så här varmt? Inte mycket, men lite grann för att släcka törsten och kanske ge lite svalka.

Vi kommer också vara på sjön i sommar. Kommer göra som Sannixx och Swe, klä W i tunna bomulls kläder och solhatt. Om det skulle bli mycket tid vid vattnet kommer jag nog smörja med solskydd också eftersom vattnet reflekterar så mycket.
    Ska tänka på att ha jeans då Swe!
    Vet inte vad W's flytväst kostade, mina föräldrar köpte den till honom. Det är en Baltic.

Hoppas ni får ytterligare en bra dag i sommarvärmen!
    Vi ska ut på eftermiddags picknick med en kompis.

• Hellur

Sole - Hoppas ni hittar ett ställe som faller er in snart som ni kan utnyttja i sommar.

Vivs - Kanske vi kan ses i Vinterviken någon dag och njuta i solen tillsammans?

Ja visst är FL segt ibland. Har inte kunnat logga in på hela morgonen, har stått att det är många besökare och man får försöka senare??!!

• majlinsa

man ska inte smörja bebisar med solkräm.. de innehåller massa kemikaler osv och kan ge allergi tydligen..

• Hellur

Ok, tack. Då kommer jag inte göra det!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4