• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

åhh allt försvann som jag skrev - otroligt irriterande!!

Karin
    skönt att allt räckte och att ni fick en sån fin dag

Vi ska nog buda på huset, och sen ska vi kika på det här imorgon kväll, men det lär väl gå upp jättemkt... vore skönt med något med pendlingsavstånd så man kan bo där och jobba i stan på sommaren.
    http://w4.objektdata.se/pregen/820/OBJ30735_831762820/wp.htm

idag var vi även hos sjukgymnasten för V, nu är det vuxenkudde som gäller alltid, även på skötbordet. babysittern får vi använda endast i undantagsfall och vi ska ha mkt magläge. tips på handduk under bröstet som jag läste här sade hon också så de lättare får upp huvudet

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Godmorgon! Freddy och jag gick upp vid halv åtta,var uppe en timme och gick sen och lade oss igen och sov till 12... Härligt, men lite dåligt samvete får jag när vädret är så fint... Nåja, nu ligger han iallafall på magen och tränar, så det är ju bra.

Angelicious- GRATTIS!!! Vilket perfekt väder och vad fina ni var!

Sole- vad härligt med sommarstuga, skulle jag också vilja ha, men det lär nog dröja mååånga år! hoppas Viktor fixar till bollen snart! Handduk under bröstet (bara en ihopvikt kökshandduk) funkade på Freddy, då fattade han galoppen med att lyfta på huvudet. Nu när han låg på magen lade jag en massa leksaker framför honom så han hade nåt att titta på.

Karin- vad roligt att det blev lyckat! Även ni hade ju perfekt väder!

• Ginger6

Jättegrattis Angelicious!! superfint!!
    Swe, vi har haft en liknande morgon...förmiddag. J har ett sovdygn, skönt! tur att det ska a fint väder fler dagar, o imorn ska vi ju va ute o picnica
    vi övar också på magläge, men J tycker det är jobbigt o blir rastlös än så länge.
    nu ska vi nog ta en liten promis i solen, var ute o sprang igår så lite trött i benen idag.

• Björklöv

Här sitter man och ammar i godan ro... plötsligt TUUUUUUUUUT! K rycker till och gör stora ögon, jag får panik för det låter HÖGT hemma hos oss när balkongdörren är öppen och det är dags för test av hesa Fredrik. Så det blev till att ta amningsinlägget och handen som improviserad ljuddämpare!
    Det dummaste av allt var att jag i morse tänkte att idag är det test av hesa Fredrik... Kunde jag inte kommit ihåg det när jag satte mig för att amma strax före 15.00

Sole - Oj! Inte ens sitta i babysittern... Tycker K börjar få platt huvud oxå, och har då tänkt att babysittern borde funka, då hon blir skitsur när hon ligger på mage... Men ska testa med en handduk under bröstet för att se om det är populärare.

• Sole

björklöv
    tyget i babysitter spänns ut och är belastning för huvudet. börja tänk på hennes huvud redan nu om du tycker hon känns lite platt.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Björklöv
    Sole - Det är just det jag gjort... Hon får (oftast) sova på sidan på dagtid (och ibland på mage om hon tillåter...) Fast jag ska kanske tänka på det lite mer, och undvika babysittern... Ska till BVC i morrn, får höra vad sköterskan tycker
  • murgrönan

Stella hatar verkligen att ligga på mage!! Jag försöker öva varje dag men det tar bara 20 sek så stortjuter hon. Jag peppar henne med glada tillrop och leksaker men inget hjälper. Något förslag någon??

• Sole
    Murgrönan
    trägen vinner som sjukgymnasten sa - de tycker ju inte om det för att de får ju träna och det är inte så kul alltid, det vet man ju själv

pröva med hoprullad handdul under bröstet och sen öva korta stunder flera gånger om dan tills hon kan ligga lite längre.
    vid fyra månader skall de tydligen kunna ligga 20 min på mage, där är vi inte än kan jag säga!!

Björklöv
    bra så gör vi också - efter första gången han sov på mage på dan så känns det inte lika läskigt - men skulle aldrig våga göra det på natten
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Murgrönan- tyvärr finns det inte så många trick, utan det är bara att öva öva öva ofta. När de sedan kan lyfta huvudet lämgre stunder är det roligare att ligga på magen och då kan de ligga längre stunder. För Freddy funkade det att lägga en ihoprullad kökshandduk under bröstet, då fattade han hur man ska göra. Nu klarar han 5-10 minuter, sen lägger han ner huvudet och börjar suga på handen...

Björklöv, F får alltid somna på sidan, efter en sunt när han somnat rullar han över på rygg själv.

Sole- vet du vad som är "värst", att sitta i babysittern eller att ligga på rygg på golvet?

• Sole

Swe
    skulle tro det är babysittern, ligger de på rygg på golvet kan man ju ha kudde under

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4