• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Vivs

Sole - det ser jättehärligt ut! Blir avis jag med... Kanske en FL-kräftskiva mot slutet av sommaren?
    Synd att man inte kan vaccinera mot TBE nu, då får vi fortsätta nojja oss!

Jennifer har också varit gnälligare än vanligt! Jag har börjat ge lite vatten, på BVC sa de att det är helt okej att ge lite grann, det är bara bra om de vänjer sig vid det. Har haft en tunn klänning på tjejen eller ett linne eller en t-shirt men svårt är det, det håller jag med om!

Ha det bra i värmen och glöm inte dricka vatten!!

• Björklöv

ÅH! Va fint Sole Jag är inte ett dugg avis

Igår var jag och Klara och kollade lite på Stockholm maraton, fattar inte hur man vill utsätta sin kropp för nått sånt i den värmen! Det var många som såg plågade ut redan efter ca 13!!!
    Jag blev ju nog svettig av att stå i skuggan och kolla på

Håller med om att det är svårt med kläder på de små liven i den här värmen. Jag vill ju skydda mot sol, men då blir hon ju jättesvettig i alla kläderna. Fast igår låg hon helnaken under ett stort körsbärsträd (och ytterligare skugga med ett paraply) och hade det jätteskönt

• nileelin

Grattis till sommarhuset Sole! Jag är själv uppväxt i Norrtälje och flyttade därifrån först för 3 år sedan! Det är verkligen jättemysigt där på sommaren!

• Pippil8

Vilken söt bild Sannixx!! Urmysig

Sole - gud vad mysigt hus! Och härligt med så nära till vattnet! Får ni tillträde snart?

Zul - matadorkids, det var där jag var i förra veckan och ville köpa ungefär hela butiken! Sååå söta saker! Det blev en body och byxor i typ ärtgrönt med mörkare gröna stjärnor på. Såå fint

Träffen i morgon (ursäkta tjatet) - har vi bestämt ställe? Jag är dålig på förslag, men ses gärna i någon park. Söder nånstans? Eller om ni orkar åka lååångt ut i Nacka så får ni gärna komma hit

Hej så länge, nu ska jag ut i skuggan igen, huset blir galet varmt när solen steker så här!

• SanniXx
    Sole: Underbart fint! Åh va mysigt Blev lite avis faktiskt. Fast jag är uppvuxen på sjön med båt och inte i en sommarstuga Dit kommer vi gärna och hälsar på
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Swenglish

Hej, tror jag hittade senaste listan för imorgon, ber om ursäkt ifall någon fallit bort! Ska vi ses nedanför Eriksdalsbadet, där finns ju lite park också där vi kan sätta oss, och så kan de som vill handla lunch i Ringen före? Klockan 13?

TRÄFF MÅNDAG 11/6

Swenglish
    bianca2
    Lillie74
    Pippil8
    sole
    Björklöv

• Karin99

Swe: varför ska man ställa i kö just vid tre månader? Är det så överallt? vi har inte bestämt oss för vilka vi ska ställa honom i kö till än...

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Emma3
    Sole: Åh vad avvis jag blir, det var riktigt fint.

Leo har det verkligen kämpigt nu när det är så varmt speciellt i vagnen. Det är roligare att ligga ute i skuggan. Idag hade Leo bara på sig ett par shorts men vi hade även ett linne med oss.

Här är ett kort från idag:

Mamma till underbara Leo 070320
  • Karin99

Är det någon annan bebis än Alvin som blir smutsig under naglarna?? Ibland ser det ut som han varit ute och lekt i sandlådan nästan Konstigt... undrar var det kommer ifrån?

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4