• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Karin99

Pippil8: Vad glad jag blir av att höra det - det var nämligen precis vad mina modersinstinkter ( ) sade mig - att det är värre att bränna sig än att ha solskyddsfaktor.

Jag har köpt ACOs Barnsollotion, som endast innehåller Partikelfilter (inget kemiskt filter alltså) som lägger sig som en skyddande hinna över huden. Och såklart inga parfymer eller sådant.

Jag tänker ha det på fötter och underarmar/händer när det är särskilt soligt. Och hålla oss  i skuggan såklart!

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Karin99

hehe, tidsfördriv...

Jag klickade in på de gamla trådarna från när alla var gravida och pratade foglossning, illamående och andra nojor, gud vad kul att läsa...

Det känns otroligt avlägset! Men jag älskade verkligen att vara gravid, jag har nog aldrig mått bättre - fast jag hade väl otrolig tur med det där, inget illamående eller någonting alls.

Längtar faktiskt efter att bli gravid igen (säg inget till min man )

men det får dröja ett par år innan något sådant sker... undrar vem av oss som blir först med bebis no. 2?

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Hellur

Ang. TUPPLUR mörkläggningsgardin, var har såna och det lyser in från sidorna. Har persiennerna neddragna också. Men det fukar bra, W somnar om.

Vad bra att det är ok med solskyddsfaktor. Träffade en kompis igår som hört samma sak, att det är bättre med solskydd än att bränna sig. Dessutom ska det vara helt ok att använda ACOs som Karin99 skrev. Så kommer smörja in W där han inte har kläder så han är skyddad.

Även vi kommer ha insatsen till vagnen i båten, W kommer få sova i den, om han inte sover mellan oss

• Swenglish

Piipil8- det var intressant, precis vad jag funderade på efter vi pratat om det på träffan, vad är värst, bränna sig eller solskyddsfaktor?

Frill- freddy ska vaccineras nästa vecka, usch, inget jag ser fram emot direkt!

Björklöv- krya på dig!

Idag ska jag hämta ut Freddys pass och fixa med diverse skaer inför englandsresan om en vecka! Sjukt mycket att tänka på, har redan resfeber, jag som brukar vara kolugn!

• Hellur

Björklöv - Usch vad trist! Hoppas du kryar på dig. Kram

Swe - Alla som har barn säger att man blir mer nojig och orolig när man har barn och ska resa. En del som jag känner kollar upp flygplanstyper, statistik osv.

Vi ska ut till mina föräldrar och bada idag. Är för varmt här hemma och när vi går ut blir W bara grinig. Värmen antar jag. Min pappa är ledig idag och min bror landade nyss från USA så han skulle också svalka sig där. Passar på när det finns lite barnvakt också

• Vivs

Gud vad härligt det är med sommar!! Idag har jag varit ute på mitt första joggingpass, riktigt underbart trots urusel kondition.. sen satt jag med sambon som är ledig, bebis och katterna på balkongen och åt frukost och bara njöt! Känner mig så nöjd för att jag har tränat

Har iförsig inte varit på min efterkontroll än men jag pratade med en läkare som jobbar på förlossningen och gyn på KS, hon sa att jag kunde ha gått ut o sprungit för längesen. Typiskt... det är ingen fara alls eftersom jag inte blev snittad eller sydd. Ska bara ta det lite lugnt och ha lite sunt förnuft så det är bara o jogga på!

Igår var vi inne i stan och shoppade kläder och åt tapas, måste passa på att ha det härligt när det är så fint väder

Nåt som inte är så trevligt är att jag har fått tillbaks min mens. Så nu e man befruktingsbar igen, men inga barn här än inte..får faktiskt vänta ett tag för min del!

Ha en underbar helg i värmen!

• Swenglish

Karin- jag tycker inte det känns alltför avlägset att bli gravid igen!

Hellur- flygplanstyper! Visste att det var nåt jag glömt att kolla upp!

Vivs- skönt att börja träna igen!

ang. vaccinering så ringde jag Sophiahemmet för att boka tid för pneumokockvacc., men han rekommenderade att vänta med det tills innan barnet börjar på dagis men istället vaccinera mot rotavirus (en hemsk maginfluensa där man ofta får ligga inne med dropp), så nu ska vi göra det också nästa vecka. Synd bara att det kostar 800 pix, men vad gör man inte för sitt lilla hjärtesnörp!

• ABC08

Verkligen super väder! Nu kan man ju faktiskt sitta i skuggan och tycka att det är lagom varmt. Känns nästan som att vara i Grekland eller nåt.

Hellur- Jag är gärna med på en promenad i vinterviken i nästa vecka.

Karin- Visseligen tycker jag att det vore bra att få barn tätt så dom lättare kan leka med varandra, men vill nog vänta nåt år och hinna jobba lite mellan. (Tycker det är rätt skoj att jobba.)

Björklöv- Förstår hur du har det. Hoppas det blir bättre snart!

• Sole

halloj i värmen!

igår var vi knappt ute och idag har vi inte kommit ut ännu, V sover sen ca 07.0 imorse! Han ligger på mage i vår säng och jag var precis och kikade till honom för man blir ju ändå lite orolig när de ligger så. hjärtat stannade när jag såg att han låg i en lite onaturlig ställning men så rörde han på sig direkt efteråt - jag förstår vad du menar med att bli rädd Josefin!! (som du skrev i din blogg)

sommarhustittandet pågpr fortfarande- det är svårt att hitta nåt som tillfredställer en på alla punkter.
    blir nog Blidö imorgon och Eskilstuna på söndag.
    dock har jag lit eångest över att V sitter i bilstolen då (med tanke på hans huvud) men det verkar ju som at ttrycket inte är så stort på huvvet så??

förresten i denna värme - hur klär ni era små?
    V får ha body på sig bara, då är han ju inte i solen utan ligger tex i vagnen eller sitte ri skuggan. måste vara jobbigt för dem med värmen!

vilken tid är träffen på måndag förresten?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Hej nu har vi varit och vaccinerat och Adam var jätteduktig och skrek bara jättelite innan han blev glad igen. Skönt! Jag var lite orolig. Nu återstår att se om han får några bieffekter, men för tillfället har han ätit rejält, skrattat i badbaljan och ligger nu iklädd blöja på en filt på golvet och kollar in sitt babygym, så det verkar inte gå någon nöd på honom.

Han fick paket från Gävle idag, av morfar och mormor i 0,25-årspresent GIF-tröja, napp och haklapp som motvikt mot pappas alla Hammarbygrejer. Ska frösöka klä honom i det tills E kommer hem för att se hur han reagerar

Frågade om solkräm, och hon sa att man aldrig rekommenderar det till bebisar, men inte pga kemikalier (finns krämer som är helt biologiskt nedbrytbara) utan för att föräldrarna inte ska luras att låta dem vara i solen. Så jag har köpt en tub, som solhypokondriker vill jag helst ha både skugga, kläder och solskyddsfaktor.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4