• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Frill

Halloj i värmen, vår lägenhet är också tokvarm. Trevligt med mycket ljus, men det blir som ett växthus på sommaren.

Inatt sov Adam sin första hela natt!!! Från 23 till 06.45. Han fick en kudde igår (blev nojig efter huvuddiskussionerna) och dessutom installerade vi vår mörkläggningsgardin och det verkar ha fallit väl ut Tur det, för igår låg han vaken mellan fem och halv sju, och det var lite jobbigt.

Efter picnicen i tisdags fortsatte dagen bra med lamkotlett och stor stark på uteserveringen till Årstas grekrestaurang, med sovande bebis i vagnen bredvid.

Igår var Adams farmor och farfar här lite kort och åt tårta (färdig botten, mosad banan, hallonsylt, grädde - klart!)

Och igår var vi äntligen och köpte (hutlöst dyr) trall till balkongen och la ut den. Jättefint! Dessutom fick Adam sin första doppresent i förskott (en ny Babybjörn Active bärsele, som är mycket bättre för ryggen än den som vi lånat - likadan som Zuls förresten).

Idag har jag haft invigning av den uppgraderade balkongen först med frukost, och sen med tårtfika när två kompisar kom förbi med sin lilla dotter för att låna skrivaren.
    Nu ska jag och Adam promenera iväg till Gullmars för att köpa blommor till balkonglådorna.

Kan tyvärr inte heller på måndag.

• Björklöv

Är så trött, trots att K sov hela natten (20.30-4.30). Jag vaknade vi tvåsnåret i en pöl med mjölk och ett bröst stort som en basketboll, minst!!! Orkade inte göra så mycket mer än byta t-shirt och lägga mig på en handduk så när K då äntligen vaknade för att äta hade jag så ont så W fick hjälpa mig att lägga K till bröstet... Sedan fick jag frossa pga av mjölkstockning, isch inge kul alls. Så nu mår jag ungefär som en påse nötter...

TRÄFF MÅNDAG 11/6

Swenglish
    bianca2
    Lillie74
    Pippil8
    sole
    Björklöv

• Zul

Hej i värmen!

Har solat på balkongen men nu blev det bara för hett. Agnes har slocknat inne i sin säng, tror det är första gången hon sover i sin säng på dan nånsin, hon sover annars bara i vagnen o lite med mig i sängen på kvällen. Det är väl värmen, hon var jättekinkig när vi var ute, o sov knappt.

Björklöv: har precis samma problem som dig, upplever det rätt jobbigt. Lillan sover ju 8 h nu sen ett par veckor. Men mina bröst blir som hårda bollar, värker o läcker ner lakan, täcke, madrass... Jobbigt! Jag får oftast väcka henne för att det gör så ont. Mlölkstockningen var väldigt nära i natt kände jag. Nån som har nåt tips??!! Undrar hur det blir när man snart ska trappa ner amningen? Ska börja med gröt på kvällarna när hon är 4 mån.

Frill: härligt med ny babybjörn! Vi har oxå lagt trall på balkongen, skönt att sätta fötterna på när man går ut!

• Frill

Här händer det inte så mycket idag Bra det, då är ni förmodligen ute och njuter av sommaren.

Det blev ingen promenad för oss,utan vi tog buss fram och tillbaka från blomaffären. Det känns som det är FÖR varmt för att vara ute. Tror jag brände mig på den stunden jag fixade balkonglådorna. Men nu är det fint i alla fall.

Snart kommer E hem och då ska vi åka och köpa ny blandare till köket. Den vi har har läckt sen vi köpte den. Varning för IKEA när det gäller vattenkranar.

Förresten, ni som anlitat fönsterputsare, tar gärna emot tips! Våra fönster ser för jävliga ut, och varje gång jag försöker putsa dem blir de bara randiga och fula.

• Frill

Björklöv, aj aj, krya på dig!

Pippil8, skönt att du mår bättre nu.

Hellur, jag kan tänka mig att hänga på till Vinterviken jag med.

• Sole

hej tjejer!

Björklöv
    usch din stackare - hopaps du blir bättre snart!!

ang mörkläggningsgardiner
    vi har ju köpt en som heter Tupplur (tror jag det var) på IKEA och jag tycker det  blir ljust på morgonen i rummet! det liksom flödar ljus från sidorna.
    har ni  andra becksvart eller?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Karin99

Sole: vi har samma problem, har löst det genom att sätta upp mörka gardiner (röda) också. Så vi har både rullgardiner och vanliga gardiner, blir rätt mörkt

Men är inte FL helt sjuuukt segt idag?

Idag har jag och Alvin varit på bvc:s babymassage (han älskar det!) och efter det låg vi på en filt under ett träd i några timmar. Mys-dag! Sen träffade vi Dan och åt middag på en uteservering.
    Imorgon är det skolavslutning för 11-åringen

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Pippil8

Vi har redan varit en provtur på sjön. Har fått ärva en flytväst av kompisar, den funkade jättebra. Angående solskydd så har min bvc-sköterska nyligen varit på föreläsning med cancerforskare och hon säger att man ska strunta i vad apoteket säger och ha både täckande kläder, vara i skuggan och dessutom ha solskyddsfaktor - på tex fötter, händer och ansikte. Att bränna sig är mycket värre än att ha solskyddsfaktor. Jag kommer att följa de råden.

Mer om båtliv så tar vi nog med liggdelen till barnvagnen för lilleman att sova i. Och underdelen till barnvagnen för ev promenader på öar där vi ligger i gästhamn. Andra tips jag fått är att när barnet har blivit lite större och kan röra sig skruva fast en cykelbarnstol på lämpligt ställe i båten som man kan fästa barnet i när man lägger till.

Karin - jo, det är sjuuukt segt idag!!!

• Frill

Nu verkar det äntligen ha lossnat. Skönt, för det var verkligen sjukt segt.

Intressant med solskyddsinfon. Ska passa på att fråga på BVC i morgon exakt hur farligt det är med kemikalierna egentligen.

Adam ska vaccineras. Vanliga biverkningar är lättare feber, diarre, kräkningar och dålig aptit . Jag tycker redan synd om honom. Men hellre det än att han får en farlig sjukdom senare.

• SanniXx
    Frill: Putsa med tidningspapper, det blir inte alls randigt av de Man kan behöva torka runt om bara om de kommit trycksvarta där De blir kanonfint Skulle oxå behöva putsa fönster, får ta de nån dag..

Sole: Vi har Tupplur från IKEA och jag hade för mig att dom gjorde det becksvart, men kom att tänka på idag att de faktiskt är rätt ljust

Ang solskyddsfaktor
    Frågade på BVC idag och där sa hon att man kunde ha på händer och fötter om dom skulle få sol på sig, de va ingen fara.. Men man ska hålla sig i skuggan..

Ida fick en lekbåge idag. Den var tokpoppis
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4