• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Frill

Vivs, jag börjar tro att min mens också har kommit tillbaka. Men den är väldigt sparsam i så fall, än så länge. Men nåt syskon planeras inte det närmaste året i alla fall.

Sole, idag har A haft body och ett par tunna, vida bomullsbyxor i typ t-shirttyg och legat i vagnen med ett tunt vitt lakan över sufletten som extra solskydd.

Swe, ska man vänta så länge med pneumokock? På BVC sa hon att man i alla fall skulle se till att ta det mellan de vanliga vaccinationerna, så de inte får två sprutor tätt inpå. Så vi tänkte att han skulle få det kring 4 mån.

• Karin99

Hej tjejer! Idag har jag och Alvin legat på en filt på djurgården i 4 timmar (i skuggan förstås) det var hur skönt och mysigt som helst! Kom precis hem, helt svettig och snurrig av värmeböljan...

Och jag har fixat en liten överraskning till min man på vår första bröllopsdag den 17 juni: på morgonen ska han få ett kort med en liten vers som jag skrivt... där han uppmanas att packa badbyxor och tandborste! Sen ska vi åka ut i skärgården jag har bokat ett jättemysigt B&B på Runmarö, ett hus med stor tomt och 100 meter till vattnet! Hoppas verkligen det blir fint väder. har kollat med hans jobb också så att han kan vara ledig på måndagen (vi ska ju sova över där)
    Ska bli sååå mysigt! En liten minisemester för mig, Dan & Alvin *längtar*

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Swenglish

Gud vad det är varmt! har bara varit inne i köpcentra idag, det är för varmt ute och jag märker att Freddy inte mår bra av det. de kanske acklimatiserar sig så småningom. F har bara body på sig idag. har nu inhandlat babyvakt (tack för tipset sole!), hörselkåpa och lite svala kläder till f.

Frill- tydligen är det ok att vänta om de inte har äldre syskon eller går på dagis. tar man det senare behöver de dessutom bara en spruta. Så vi köra på rotavirus-vaccinet nu och väntar med pneumokocket.

Sole- kanske kan han ha en tunnare kudde i bilstolen också? lycka till med husletandet!

ikväll ska vi grilla nere vid sjön och dricka bubbelvin!

• Swenglish

karin- det låter härligt med minisemester! glöm inte att kolla fästingar på er, det var sjukt många sist jag var på djurgården, till och med kröp ett par på mina ben! usch!

• Lillenlillen

idag har inez fått sin spruta. det gick bra, men så var det ju erik som höll i henne (jag avstod mer än gärna). hon har hittills inte visat någon negativ reaktion på det hela...

håller (samtidigt som jag torkar inez efter avsvalkande dusch) på och lagar en sista-minuten-sommarbuffé till min mammsi som fyller 52 imorgon :) följande ska produceras/läggas upp på fina fat:

FÖRST
    - drink
    - "myrstack" (philadelphia, stenbitsrom, rödlök i en svart "hög", tas med knäckiskex)

SEN
    - vin & grapefruktlemonad
    - färskpot.sallad m sockerärter, rädisor, bladspenat, kalamata-oliver
    - grillade marinerade kycklingklubbor
    - rostbiff
    - vetesallad m svarta bönor, gula cocktailtomater och lavendel
    - tomatsallad med mozzarella, pinjenötter och avocado
    - hummus
    - kall sås på spenat och basilika
    - kall yoghurtsås m vitlök, dijon, soya och chili

SIST
    - melon med parmaskinka
    - bigaråer
    - (troligtvis) vaniljglass

Men vinet köper jag nog färdigt

Ha en skön kväll, om än något VARM!

• Lillenlillen

ang kläder så har lillan haft på sig trosor m ankstjärt och en tunn t-shirt idag... t-shirt är bra tycker jag, då kan man dra upp och blåsa på ryggen i värmen

• Pippil8

Mmm, låter gott Lillen! Jag kommer

Swe - när åker ni?

Om solskydd igen - precis som nån annan har skrivit så ska man enligt min BVC bara ha krämen på utsatta delar av kroppen och ändå se till att vara i skuggan.

Karin - låter som en supermysig överraskning! Han blir nog jätteglad Jag försöker komma på något till min darling som fyller år den 16e. Men det är så svårt, han har liksom allt och upplevelse-presenter tycker jag är lite knepigt just nu (jag är väl lite feg).

Sole - om klädsel, E har också bara body och så lägger jag en tunn bomullsfilt när han är i vagnen och riskerar att få sol på sig.

Frill -var det det första vaccinet enligt standardprogrammet?

Ska vi ses till lunch på måndag? Hade ni bestämt ställe? Picknick-lunch om vädret fortsätter?

• majlinsa

Pippil8: en middag bara för er två?
    A fyller år den 20 och jag har ordnad barnvakt, vi kommer att gå ut och äta på ett ställe som ligger 15min härifrån.. A vet inget ännu och vi ska testa om W godkänner barnvakten imorgon genom att hon ska mata honom med flaska..

• Karin99

Lillen: vad gott det låter, du är så pysslig!

hoppas att Inez fortsätter att må bra trots sprutan. Alvin ska ta sin nästa tisdag, jag är lite nervös...

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Pippil8

majlinsa - ja, det är förmodligen en riktigt bra present! har lite svårt att få barnvakt bara, men jag kanske ska försöka höra med min bror som bor i stan.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4