• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sole

halloj!

tack för alla gratulationer, självklart ska vi se till att ni kan komma dit i sommar!
    vi får tillträde redan den 20e men själva midsommarafton ska vi fira hos några andra ute i Nortälje - känns inte schysst att backa ur nu och ha egen fest, det får bli nästa år!

ang imorgon:
    det finns en jättemysig "park" bakom mitt hus (jag bor ju vid Ringen) som vi kan sitt ai om vi ändå ska köpa lunch i Ringen.
    ska vi ses kl 12 utanför ICA i Ringen?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

sannixx
    vi ska köpa en enkel motorbåt, dvs sån utan tak - kan man ha med V i den? Känns som det kommer bli både för varmt och soligt på dagarna då för honom. hur åker man båt med dem? har man dem i famnen o de har flytväst?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Karin- va, kan inte Alvin leka i snadlådan än? Det kan Freddy och det är därifrån hans smuts under naglarna kommer! Fast han är ju 3 timmar äldre, så det kommer väl för din Alvin också! (Nej, ingen aning varifrån de hemska sorgkanterna kommer ifrån, och svårt att få rent tycker jag!) I Nacka är det hemsk barnomsorgsbrist. 3-månadersdagen är det tidigaste de får ställa sig i kön, och det lönar sig att göra det just då.

• Lillie74

Grattis Sole till sommarstället! Är också avis, skulle vara skönt att ha ett eget ställe. I dag har vi knappt varit ute, städat, handlat och tvättat istället, känns lite kriminellt att inte vara ut och njuta men som sagt, bebisarna har det lite jobbigt i värmen.
    Är det 12 eller 13 som gäller i morgon? och exakt var? utanför ica i ringen?

• SanniXx
    Karin99: Ida är oxå skitig under naglarna. Antar att de kommer från när dom skrapar naglarna mot oss eller så. hon är även skitig mellan fingrarna och i vecken mitt i handen. Får tvätta lite då och då

Sole: att ha dom i knät med flytväst tycker ja låter bra. behöver men vara 2 för att lägga till (gäller väl mer en större båt) men då kan man ta med bilstolen och spänna fast..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Pippil8

Oki, ses kl 12 utanför ICA Ringen och då kan vi ha köpt lunch och vara klara att gå till parken va? Blir perfekt för min del! Ses i morrn!

Emma3-vad söt Leo är med kepsen Och han ser ut att vara intresserad av figurerna på babysittern! Men visst verkar de ha det lite kämpigt i värmen. Försökte få i E lite vatten i flaska men det var tvär-nej. Så det blir amning ofta(re) istället.

• Pippil8

Karin - skit under naglarna här också, ser ut som om han har hjälpt mig att rensa ogräs man vill ju inte direkt pilla under de där små naglarna.

• Karin99

Vad skönt att det inte bara är Alvin som leker i sandlådan i smyg då...

i går kväll var jag ifrån honom för första gången nästan (men han vägrar ju att äta från flaska...) i 4 timmar på middag hos en kompis (Alvin hade somnat för natten när jag gick).

kul! kändes konstigt. och jag saknade honom lite...

ALVIN Henry Diego *070315* Mitt hjärta
  • Hellur

Åhhh vilken underbar helg detta har varit! I fredags var W och jag ute hos mina föräldrar och badade och solade. I går åkte vi ut dit alla tre och bara slappade och badade, W låg i skuggan i blöjor och även naken. Det var så skönt så vi sov kvar tills idag då vi firade min mammas födelsedag med släkten.

Det var första natten borta förresten. Funkade jätte bra! W sov i sin insats till vagnen, han sov som en stock Fick gå ner med honom till mina föräldrar runt 6 tiden när jag gett honom mat, de ville att han skulle sova mellan dem. När jag kom in med honom låg de med varsitt stort leende och gjorde plats för W, ungefär som om de legat vakna och väntat

Sole - Grattis till huset! Ser jätte fint ut. Vad mysigt. När får vi komma

Karin99 - W är också skitig under naglarna. Är svårt att få bort. Brukar sitta och pilla medans jag ammar, men är inte så populärt.

Vi tänkte ha W i bilbarnstolen när vi ska lägga till och ut om vi är ensamna, men är vi fler kan han sitta i någons famn.

Även W har varit kinkigare i värmen. Han har legat mycket i bara blöjor eller naken och kissat hej vilt på altanen annars har han haft linne eller kortbyxe & linne body. Har legat ute i skuggan nästan hela helgen.

• bianca2

hej hej!
    har nu läst ikapp men vi får prata ordentligt imorgon.
    har haft en underbar helg. varit o badat 2 dagar i rad, äntligen haft sex o igår var jag ute med mina tjejkompisar. martin var m lillen hela kvällen o natten o jag hade hur kul som helst!!
    ska bli kul att ses imorgon!
    kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4