• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

nileelin
    tack för tipset, länken är sparad

Vi har haft bara bra nätter med V senaste tre veckorna (om inte mer) då han ätit en gång och somnat om på 10-15 min.
    (nu ändras väl det bara för att jag skriver om det )

min rygg krånglar igen, den har låst sig så nu på morgonen ska jag till naprapaten (igen!) det är ju inte billigt att hålla på så här då varje besöka kostar ca 500 kr *suck*

nu har jag iallafall fått magövningar att böja med och sen om några veckor kan jag köra igång lite mer med situps och sånt

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

apropå mammagrupp:
    min har ju träffats och promenerat några gånger (typ 3) och fösta gången var jag med sen har jag inte kunnat men de har ändå skickat mess om när/Var, det är gulligt!

Fast dom är inte lika trevliga som ni

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

håller också med - här finns bästa mammorna! (och sötaste bebisarna )

Vilken storm det är ute idag, kändes nästan som om vagnen skulle lyfta!

har varit hos naprapaten och mitt ryggskott är inte bättre än imorse men det brukar ta nån dag eller två innan det blir bättre, men det var en pärs att få mig coh V upp till lägenheten.

För att det är så synd om mig så shoppade jag kläder på POP till V och nya skor på vagabond till mig

nu ska jag lägg amig och läsa Stieg Larson, V sover förhoppningsvis en stund till!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

halloj!

har sovit en stund med V på magen, maken kom hem med jättefina röda rosor till mig, gulligt

Pippil8
    jag förstår precis hur du känner! och ginger, jag håller med dig om det där att aldrig vara "ledig", men så måste man få känna ju. Jag ska ju börja skolan här i oktober igen och då ska vi dela på dagarna och det ska bli skönt! hade nog inte riktigt pallat att gå hemma hela föräldraledigheten....

ålder
    jag fyller 32 i höst så jag är nog mittemellan

nästa fika
    jag kommer gärna om det blir tors eller fre, på ons är L ledig och då vill jag umgås lite vi tre
    ikväll ska vi på 30-årskalas, min rygg känns lite bättre så jag kan röra mig iallafall

kram på er!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    nileelin
    köp salsyrevaselin 1% på apoteket, det funkar!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole

igår var vi på 30årsfest och det tog mer än 2 timmar för V att komma till ro och somna i deras sovrum. Alla andra bebisar sov som stockar.

Josefin
    går ni redan nu och kollar på dagis?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    Angelicious:
    grattis! va fina ni var!!

hoppas ni alla haft en fin helg! Vi fick ett ryck och var på sommastuge-visning igår i Östhammar (ca 2 tim från Stan utanför Uppsala) och vi funderar på att buda!
    Helt galet jag vet men det var såå fint!!

http://w4.objektdata.se/pregen/581/OBJ18671_828313581/wp.htm

inatt vaknade V kl 02 och sen kl 05, sen vid 06.30 vaknade jag av telefonen, då hade L (som skulle till Umeå) gått hemifrån utan, dator, nycklar etc så han stod utanför dörren
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

åhh allt försvann som jag skrev - otroligt irriterande!!

Karin
    skönt att allt räckte och att ni fick en sån fin dag

Vi ska nog buda på huset, och sen ska vi kika på det här imorgon kväll, men det lär väl gå upp jättemkt... vore skönt med något med pendlingsavstånd så man kan bo där och jobba i stan på sommaren.
    http://w4.objektdata.se/pregen/820/OBJ30735_831762820/wp.htm

idag var vi även hos sjukgymnasten för V, nu är det vuxenkudde som gäller alltid, även på skötbordet. babysittern får vi använda endast i undantagsfall och vi ska ha mkt magläge. tips på handduk under bröstet som jag läste här sade hon också så de lättare får upp huvudet

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

björklöv
    tyget i babysitter spänns ut och är belastning för huvudet. börja tänk på hennes huvud redan nu om du tycker hon känns lite platt.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    Murgrönan
    trägen vinner som sjukgymnasten sa - de tycker ju inte om det för att de får ju träna och det är inte så kul alltid, det vet man ju själv

pröva med hoprullad handdul under bröstet och sen öva korta stunder flera gånger om dan tills hon kan ligga lite längre.
    vid fyra månader skall de tydligen kunna ligga 20 min på mage, där är vi inte än kan jag säga!!

Björklöv
    bra så gör vi också - efter första gången han sov på mage på dan så känns det inte lika läskigt - men skulle aldrig våga göra det på natten
    *Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4