• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen
    Hellur och Björklöv:

Heja HEJA HEEEEJAAA!!

Jag vet precis hur det känns, jordens största antiklimax varje dag ungefär. Det värsta tyckte jag var folk som ringde/sms:ade så gott som VARJE dag och frågade om den "inte kommit ÄNNU??" Som om det fanns något som sa att bebisen BORDE komma på BF-datumet. Så är det ju som bekant inte, även om man som förstagångsföderska är rätt naiv på den punkten och naturligtvis tror att man inte ska gå över förrän man fattar hur vanligt det är

Kram på er och heja heja heja igen!

Själv sitter jag och skriver de sista (?) tackkorten för lillans presenter och uppvaktning i samband med att hon föddes. Köpte 20 kort från början och har fått köpa till 20 till som jag nu insett inte heller kommer räcka. Måste dessutom framkalla en till bunt med bilder på henne att sätta i korten. Hon blir uppenbarligen ordentligt uppvaktad vår solstråle! Och det värsta är att jag fortfarande har över 30 släktingar som inte har träffat henne! Känns som jag kommer äta kaffebröd i ett år framöver (det känns nästan som basen i min kost redan nu!!).
  • bianca2

hej! Grattis till alla nyblivna mammor! hinner tyvärr inte läsa nu. tjocka släkten e på väg. ville baraberätta att i tisdags morse föddes vår underbara august!!!!!!!! förlossningen gick snabbt när den väl sdatte igång o superbra! en av de häftigaste upplevelserna nånsin. träffade pippil8 på sös men vet ej hur det gick (vet säkert ni). hur som är han ju självklart världens finaste... 4200g, 54 cm lång... stor kille. är så lycklig nu!! ska kolla tråden ikväll o se vad som hänt. hoppas ni alla mår bra. kramar från oss!!!!!!

• murgrönan

Grattis till August Bianca! Ska bli kul att se hur många tjejer resp killar som fötts i tråden. När alla har kommit ur såklart. Inte långt kvar nu Hellur o Björklöv o ABC08. Kämpa på!

• Hellur

Stort grattis till sonen Bianca2!!!

• Vivs

Grattis Zul och Bianca!! Härligt att det gått bra för er båda!

Stackars stackars er som bara går och väntar på bebisarna... jag tycker det känns som en evighet sen jag fick barn! Jag hoppas verkligen det sätter igång på riktigt nu! Och, Björklöv - min latensfas började med tio min värkar och på nätterna kände jag nästan inget så om du har tur kanske du också är ordentligt öppen när du väl åker in och får en snabb förlossning

Igår upptäckte jag att jag fått sår på ena bröstvårtan igen! Har inte haft det sen första veckan..suck! Känns inte som att amningen kommer att bli speciellt behaglig och rolig någonsin! Lider verkligen med er som har stora problem och riktigt ont hela tiden!

Oj, vad alla era bebisar verkar växa! Min lilla flicka har bara vuxit 2cm och 300g sedan förlossningen.. fortfarande för liten för baby björnen Men, hon följer sin egen kurva i alla fall så jag antar att det inte är någon fara! Hon är kanske bara en liten tjej..

Nu får jag besök här! Hej med er så länge!

• Frill

Grattis Bianca till lilla August!!! Skönt att allt gick bra.

Tror faktiskt inga barn i tråden har samma namn som nåt annat än så länge.

Vivs, Adam är tre veckor idag och har sist vi kollade ökat 300 g från sin födelsevikt och 1 cm på längden.

Promenerade till globen med vagnen för att fixa med banken. Var nöjd och glad för solen, åt första sushin efter grav, köpte ett par skor och en amningströja.
    Sen vaknade Adam vrålhungrig och skrek. Efter att ha matat honom på en avskild bänk utomhus fick han ont i magen och skrek ännu mer. Gick in i en vrå inomhus och vyssjade honom lugn och kände mig som en jättetaskig mamma. Till råga på allt gick vi på tvärbanana genom en dörr där vi sen inte kunde komma ut, utan vi fick tränga oss med vagnen genom hela gången när vi skulle gå av och alla blängde på oss. Blä

Ska trösta mig med tacos framför lets dance.

• Sole

vi har inte ens varit utanför dörren idag, har haft otrolig huvudvärk hela dan, måste bli bättre på att dricka vatten.

fick även riktigt ont i vänstra bröstet(det jag pumpar) och låg i frossa med huvudvärk i sängen ett par timmar, tur att Lasse är hemma idag.

nu känns det lite bättre, har värmt bröstet och pumpat ut ordentligt.

• Hellur

Björklöv - Det kanske är som Vivs säger! Hoppas på det. Kanske är som dina vänner säger att det kommer på söndag. Men jag hoppas på redan i morgon för din skull

Ha en bra fredagskväll tjejer!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4