• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Hellur

Pippil8 - Grattis till lilla Edvin! Vad skönt att höra att allt gick bra till slut och att ni mår bra.

Jo jag är här Sole Skulle ju hellre vara på BB, men verkar ha en riktigt seg bebis. Lik sin mamma och morbror
    Har varit på ettårskalas idag, om ett år är det vår tur. Känns skönt att kunna sitta ner och inte bry sig, för snart är det som sagt vi som ska underhålla och hålla igång konstant.

• Frill

Grattis Pippil8!!! Låter som en pärs med igångsättningen, men skönt att han kom ut till slut.

Och lycka till Björklöv!!!
    Ännu en vars förlossning börjar med att vattnet går. Funderar på att starta en liten statistiklista här på tråden om hur det satt igång för oss alla.

Sitter här efter drygt två timmars amningsmaraton. Blev inte mycket sömn för mig i natt, skrotis snörvlade så hemst att jag blev helt stressad, dessutom ligger han och krystar högljutt på nätterna. Tycker så synd om honom. Efter näsdroppar och amning blev dock snörvlandet bättre. Och idag har vi haft en skön dag, träffat nyblivna moster och fikat i Hagaparken.

Swenglish, vad skönt att du fick hjälp! Hoppas att det läker fint nu. Och visst är snabbmat och tv bra tröst

Sole, tror att det är jättebra att stanna hemma när man inte orkar. Önskar nästan att det inte var så himla fint väder ibland.

• Björklöv

Pippil8 - Stort grattis till "världens sötaste edvin" . Skönt att höra att det trots allt kändes som en positiv förlossning. Det ger mig hopp, då jag mer och mer tror på att jag oxå kommer att bli igångsatt!

Sole - Nä, än är jag hemma, utan värkar... så ska det hinna bli en marsbebis får vi nog lägga på ett kol Fast april är en bra månad oxå!

Hellur - Tack för tumhållning! Jag håller tummarna för att du oxå kommer igång snart så vi får träffas på BB Sthlm. De är så trevliga där och jag har verkligen blivit bra omhändertagen på alla mina besök där. (ja, förutom den okänsliga läkaren då...)

• Medusa2001

Grattis Bianca och pippilotta!!!! och lycka till björklöv!

hade tänkt fika på söder med några kompisar idag, men lily var hungrig och åt i tre timmar, hon ville inte ner i vagnen utan högljudda protester...kändes inte värt det att åka iväg om hon skulle skrika och gråta, så vi stannade hemma...
    hur gör ni andra inför att gå hemifrån när bebisen gråter, och ni vet att hon, han ätit? bara jag som fegar lite?

swe, skönt att du fått bra hjälp på amningscentrum och heja bebisen som tar rätt sugtag!

allt väl med oss, dock verkar lily omättlig ibland, lätt att få en känsla av otillräcklighet när mjölken inte verkar räcka till. sparar varje droppe i kylskåpet, då det är främst på kvällarna som hungern är som störst. hoppas det tillgången reglerar sig asap. Vill inte gnälla över det, några av er andra har betydligt större skäl att vara ledsna över - men tjejer, stolta och vackra nyblivna mammor: vi är rookies och det kommer bara bli bättre med tiden.

kramar

• Swenglish

Grattis Pippil8!!! Han var näsatn exakt lika stor som Freddy sånär som på 5 gram! Skönt att allt gick bra trots seg start, och håller med om att personalen på Sös är fantastiska!

idag har vi ätit lunch i sickla och haft besök på eftermiddagen. känner mig mycket mer positiv idag, har börjat antibiotikakuren så jag hoppas den hjälper snart så jag kan börja om med amningen!

Heja Björklöv!
    Och Hellur också!!!

Sen undrar jag hur det går för J79?

• bianca2

hej!
    Har lagt upp bilder nu på August Putte!
    GRATTIS Pippil8! jag kollade efter dig men jag var på avd 73!
    Björklöv - jag blev ju igångsatt efter uteblivna värkar vid vattenavgång o min förlossning var ju en superpsitiv upplevelse. lite svårt att gå nu men det skiter jag i!
    Har sovit hemma för första natten o det känns så bra. mjölken har runnit till o j-lar vad hårda de var i natt. känns bättre nu efter massa sug från august.
    swe - bra att du fått hälp. själv har jag ingen aning om det är rätt men det gör inte alltför ont (bara ibland) o han verkar få i sig ngt. får se vad bvc säger på tisdag.

läste tt ni pratade om bebbarnas personnr. när får man det?

idag har vi haft besök hela dagen igår m. är rätt trött men håller m Pippil8 - vill ju bara vis ahela världen!

Ha en skön kväll. kramar

• Swenglish

Bianca- vad söt han är! Freddys personnummer kom efter ca 2 veckor.

Medusa- igår var jag tvungen att gå iväg fast han skrek när jag la ner honom i vagnen (han var mätt), och efter två minuter när jag börjat gå somnade han som en stock. Du kan ju prova nån gång när du inte ska nån särskild stans, då är det ju bara att gå hem igen om det inte funkar.

• Hellur

Bianca - Åhh vad söt han är din lilla August. Väntar också en stor bebis, känns skönt att se att han inte är så stor som jag får för mig att den kommer vara.

Jag har druckit champagne, känner mig lite snurrig och fnittrig
    Börjar bli lite desperat så man måste ju testa allt nu

• bianca2

Hellur! Ja, 4200 låter sjukt stort men nu ser han så liten ut. Och förlossningen gick ju bra oxå . om du blir fnittrig av champangen kommer du älska lustgasen. det var helt underbart lycka till!!!!!!

• Lillenlillen
    Bianca

Inez personnummer kom fort, bara efter några dagar hemma och vi var ju bara på BB i två dagar, så kanske max efter en vecka. Och sen måste ni promenera bort till familjerätten i industriområdet mellan Solna och Sumpan och intyga att du bara har hoppat i bingen med din sambo under den tid då August förväntas ha blivit "gjord" Man ringer dit och bokar tid och de var jättegulliga.

GRATTIS en gång till! Ni är så söta ihop lilla familjen

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4