• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Björklöv

Här gick vattnet, värsta syndafloden faktiskt för lite mer än en halvtimma sedan. Så nu ska vi äta lite korv och sedan åka in för att kolla läget med ctg. Hoppas så att värkarna börjar komma snart oxå

• Sole

Björklöv

åh va spännande!
    det blir en helg på BB för dig

lycka till!

• Swenglish

GRATTIS TILL AUGUST BIANCA!!

Vivs, usch ed sår! Vet hur det känns...

Björklöv- Lycka till om du hinner läsa detta!

Sole- hade sån inte-gå-ut-dag igår, det blir nog fler... Skönt att det gick över och inte blev hemsk mjölkstockning!

var på amningscentrum idag, en och en halv timme tog besöket, så skönt att de tar sig tid utan att stressa! Hon sa att såren var djupa men att de såg ut att läka. Ska få antibiotika för att hjälpa till eftersom de är såpass fula. Vi ammade på vänstra röstet! jag grät av lättnad när han tog jättefint tag direkt och inte hade glömt hur man gjorde! Ska försöka amma så mycket jag orkar på det nu och pumpa det andra. Spänner mig fortfarande eftersom det gjorde så fruktansvärt ont när jag ammade förut. det har bara gått två veckor och det är ju inte så lång tid ur amningssynpunkt, men varje dag känns som en evighet!

Vi tröstar oss med pizza framför Greys Anatomy! (Kör samma tröstmetod som Frill-snabbmat och TV! )

• bianca2

Hej igen!
    Har nu läst ikapp mig i tråden. hur mycket som helst men det är spännande o lärorikt att läsa omera bebisar o jag lider m er som fortfarande väntar.
    själv har vi precis haft besök av tjocka släkten! Det gick jättebra o August var så snäll o charmig.
    som sagt - mitt vatten gick ju i söndags morse men värkarna kom inte igång så det var ändå gel + värkstimulerande som gällde. Träffade Pippil8 då som oxå skulle bli igångsatt. ngn som hört ngt? blev frustrerad så klart men när droppet väl sattes in gick det fantastiskt bra! öppnade mig 10 cm på tre timmar. gjorde ju så klart ont som fan men lustgasen var underbar o epiduralen gjorde att jag kunde fokusera mig. sen sov jag i 2 timmar o när jag vaknade sa en doktor till mig att om jag inte fött om en halvtimme så skulle de använda sugklocka (min största skräck). det gjorde att jag krystade ut August på mindre än 25 min. 4200g, 54 cm lång. inte en endaste sprickning eller stygn. däremot gick det så fort så jag´fick lite foglossning efter förlossningen (typiskt när man sluppit under graviditeten) så jag har kryckor. nu kan jag gå utan dem men skulle jag gå en långpromenad skulle jag nog inte gå utan. tur att killen e hemma 2 veckor så jag hinner återhämta mig!
    hur som tycker jag att det var en av de häftigaste, bästa upplevelserna i mitt liv. min kille var sjukt fokuserad o hjälpte mig enormt under krystvärkarna. jag vet att jag kommer bli "normal" igen men just nu känner jag mig nästan som nyfrälst...ska lägga upp bilder i helgen men ikväll ska jag njuta av att vara hemma igen. kramar till alla o tack för alla gratulaioner.

• Hellur

Björklöv - Jag sa ju det Lycka till och hoppas du slipper åka hem igen. Hejar på dig

• Björklöv

Är så ledsen nu, det var visst inte vattnet utan slemproppen (igen!!!) som kom som en störtflod...

• Swenglish

Björklöv- det var mig en konstig slempropp! Men det kan ju också betyda att det är på gång, kollade de om du var öppen nånting? Hoppas hoppas på ONT för dig inatt!

• Hellur

Björklöv - Nej, vad trist! Hoppas det sätter igång på riktigt inatt.
    Surt!!!

• Sole

åh nej Björklöv, va trist!
    Tänker på dig och Hellur som väntat så länge!!

Bianca
    kul att din förlossning blev så pass positiv upplevelse, du som hade tänkt dig snitt från början!
    Ska bli kul att se bilder på August sen!

• bianca2

Björklöv - hoppas verkligen det händer ngt nu. så otroligt frustrerande när man tror att nu gäller det. kramar

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4