• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Björklöv

Nu skulle jag bli mäkta förvånad om de skickar hem oss igen med ordet "slempropp" ringandes i öronen. Har lyckats blöta ned fyra handdukar under nattens gång, rejält... Har inga direkta värkar men det molar i magen och ryggen. Ska åka in för kontroll vid åttasnåret, hoppas så att det blir en bra kontroll

Swe - Läkaren som gjorde en kontroll om det var fostervatten eller inte (okänslig som få... blä usch och tvi) sa inget om hur öppen jag var, men jag borde vara lite mer öppen än de 1,5 cm i onsdags, eftersom jag har haft massor med sammandragningar och småvärkar sedan dess

• Swenglish

björklöv- har du åkt än? gröna lampan lyser? trist att läkaren var jobbig! Hoppas du får stanna kvar nu! Kanske blir det en mars-bebis ändå?? Kram

• Hellur

Björklöv - Du har nog åkt. Men Lycka Till!!! Hoppas det är på riktigt nu.

• Björklöv

Hemskickad igen! Fast nu med lite "roligare" nyheter Det var ingen tvekan om att det var vattnet som gått, men eftersom värkarna inte kommit igång så fick vi komma hem igen för att invänta dessa, och har de ej kommit igång senast söndag afton så ska vi komma in till BB Sthlm då för att bli igångsatt...

Känns så skönt Så nu är det vila, äta och bara vara som "vanlig" som gäller...

• Sole

Björklöv
    skönt att det är på riktigt nu!!

se verkligen till att äta, dricka och vila, det gjorde susen för mig medans jag inväntade värkarna!

Ett tips när de sätter igång är att duschen är jätteskön mot smärtan, man får ju inte bada när vattnet gått

• Björklöv

Sole - Sambon fixar lunch just nu, pasta med krovslantar Och dricka glömmer jag inte bort, är ju törstig hela tiden Vila kan man väl göra framför FL

• Hellur

Björklöv - Vad skönt! Håller tummarna för att det sätter igång snart då. Men senast imorgon kväll är det på G på riktigt i alla fall.
    Håller tummarnaf för dig

• Pippil8

Hej alla! Har längtat hem till datorn för att kunna kolla hur det går för er andra och för att rapportera att VÄRLDENS SÖTASTE EDVIN är här nu! Vi åkte in för igångsättning i måndags kl 14. Ett och ett halvt dygn senare hade jag fortfarande inte öppnat mig mer än ca 1 cm trots diverse olika metoder (gel * 2, bard-kateter som fick forceras in, hinnsvepning, värkstimulerande dropp) och ca ett dygn av värkar av lättare och tyngre karaktär. Kl 03 beslutades om snitt och kl 0404 föddes vår underbara lille kille! 54 cm lång och 3900 g.

Trots att jag var så rädd för igångsättning, helst inte ville till SöS och dessutom var absolut mest rädd för akutsnitt (ok, katastrofsnitt var jag ännu mer rädd för) så upplevde jag förlossningen som oerhört positiv (redan direkt efteråt faktiskt)! Personalen på SöS var helt fantastisk tycker jag!

Vi fick bo på avd 63 (samma som SaniXX och BasseKatt kanske?) så jag träffade aldrig Bianca mer än vid inskrivning på förlossningen. Ser i tråden nu att hon fått en liten August, GRATTIS!

Nu har vi kommit hem sedan någon timme och en sammanfattning av läget är:
    -Lyckotårarna har fullkomligen sprutat hela dagen idag
    -Snittet läker betydligt bättre än jag hade förväntat mig
    -Edvin mår fin-fint men vi ska kolla hans ena höft hos en ortoped, troligen ingen fara dock.
    -Amningen känns helt ok hittills.

Nu är jag dönyfiken på att läsa i kapp. Men ser redan nu att Björklöv är på G - GO GIRL!!! LYCKA TILL!!

• Pippil8

GRATTIS Zul, Ginger och Bianca till Agnes, Jonathan och August!

Hellur, hade hoppats att du hade fått komma iväg, men inte än alltså? Lider med dig, väntan är inte rolig

Nu ska Edvin träffa några av sina kusiner för första gången. Jag vill visa upp honom för HELA världen!

• Sole

Pippil8
    Grattis till Edvin och välkommen hem!

jag hade deppkväll igår, inser att humöret går upp och ner och det är bara att känna av dagsformen inför träffa fol etc.

Idag har vi dock haft en mysig dag, fikat med några kompisar, ätit sen lunch på Thaibåten och sen hyrt film för ikväll

Hellur
    tänkte precis undra vart du varit men så såg jag att du skrivit vid femtiden, åh hoppas det sätter igång för dig snart!!

Björklöv
    det blir väl antagligen en aprilbebis för dig, kanske är du inne redan nu?

kram till er andra och hoppas ni får en mysig lördagkväll!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4